Otanko työtarjouksen vastaan?
Nykyisessä työpaikassani palkka jumittaa. Työpaikka on muuten loistava, mutta mitään toivoa palkankorotuksesta ei ole. Kuitenkin uusi, viime vuonna aloittanut työntekijä saa samalla koulutuksella ja parin vuoden työkokemuksella melkein tonnin parempaa palkkaa. Ja minulla on kokemusta 15 vuotta. Tuntuu, ettei osaamistani arvosteta. Nyt minulle on tarjottu 1,5 vuoden sijaisuutta muualta ja 400 eur kk enemmän palkkaa. Uudessa työssä olisi aika lailla samat toimistotehtävät kuin nyt, mutta sijainti hunompi ja tuntuu, etten haluaisi kuitenkaan jäädä sinne pidemmäksi aikaa. Kannattaako 1,5 vuoden takia nähdä vaivaa ja vaihtaa? Uudessa paikassa olisi vanhanaikaisempi meininki ja varmaan tylsempää, siltä vaikutti. En ehkä ammatillisesti hirveästi pääsisi kehittymään. Huomenna pitäisi päättää...
Kommentit (4)
Osuit naulan kantaan siinä, että tarvitsisin jotain repäisevämpää ja oikeutta. Nykyinen palkkani on kyllä linjassa niiden kanssa, jotka tekevät talossa töitä samalla nimikkeellä, vaikka teen paljon vaativampia tehtäviä kuin muut. Mutta uudet menevät ohi muutamassa kuukaudessa. Eli kokemusta ei meillä arvosteta pätkääkään, ainoastaa sitä, että olet uusi! Eli 400 euron takia ei kannata vaihtaa? Minulla olisi kyllä tarvetta sille rahalle, mutta selviän ilmankin. Otin jo asian esille esimieheni kanssa tuloksetta. Ap
Ei kannata jäädä katselemaan tuollaista nöyryytystä.
Ehkä olen niin huono, ettei minulle sen takia anneta parempaa nimikettä ja liksaa? Ainakaan mitään parempaa ei ole luvassa, jos sinne jää. Ap
Sanoisin, että älä ota kumpaakaan. 400e ei ole vielä sen arvoista, kun palkkasi on noin paljon jäljessä. Jos et löydä oikeasti kehittävää ja kiinnostavaa uutta työtä, niin ota asia puheeksi nykyisen työnantajasi kanssa. Kerro jotenkin, että viihdyt kyllä työssä, mutta jotenkin tuntuu, että poljet paikallaan. "Onko jotakin tarvetta / mahdollisuutta kehittää itseäni?" Suomeksi sanottuna, nyt prkl faktat pöytään, että millä perusteella palkkani on näin paljon pienempi, ja mitäs meinaatte tehdä sen eteen, että asia oikenee. Katso samalla muuta työtä.
Mutta siis: minusta määräaikainen "tylsä työ" vain 400e tähden ei ole se oikea suunta sinulle. Tarvitset jotakin hyvää tai repäisevää. Ja oikeutta.