Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten metallimusiikin kuuntelijoille sanoitukset joissa on ihmisvihaa yms. ovat ihan normaaleja asioita?

Vierailija
23.04.2018 |

En ole koskaan ymmärtänyt tuota.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat, että ne on heille ihan normaaleja asioita?

Vierailija
2/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elokuvat, joissa on ihmisvihaa, ovat ihan normaaleja asioita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä kaikissa ole, vaikka monissa onkin. Metalliin kanavoidaan raakaa, alkukantaista energiaa ja synkkiä tunteita. Ne ovat osa ihmisenä elämistä. Moni metallibändi ottaa sanoituksillaan kantaa mm. politiikkaan, ympäristönsuojeluun ja ties mihin. Kliseisimmät tietty örisevät vain Saatanasta. :D

Vierailija
4/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei metallissa pääosin mitään ihmisvihaa ole. Joku Burzum-osasto on tietysti oma lukunsa, mutta monet ko. artistin faneistakin kritisoivat miehen näkemyksiä.

Vierailija
5/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi popmusiikin kuuntelijoille sanoitukset umbabba hea hea ummabba hea on ihan normaalia?

Vierailija
6/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni esimerkiksi Keskustan äänestäminen ja etelänmatkat ovat huomattavasti sairaampia ilmiöitä kuin mikään metallimusiikin lyyrinen ilmaisu

Vierailija
7/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle esim. jonkun tv-draamasarjan ihmissuhdekieroilu on erittäin vastenmielistä, mutta jylhää heviä vääntävien bändien synkät sanoitukset ovat osa musiikkia ja bändin imagoa. Jälkimmäisissä on vähän sellaista sarjakuvamaista meininkiä: leikitellään hetki lohduttomalla synkkyydellä ja jälkikäteen on kevyempi olo.

Vierailija
8/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puhua muiden puolesta, mutta itse kuuntelen lähinnä sitä musiikkia, enkä sanoituksia. Poikkeuksiakin toki on.

Ei minua pääsääntöisesti kiinnosta pätkääkään, mitä sanottavaa muusikoilla on yhteiskunnasta. Kuten ei minua kiinnosta kuunnella Obaman tai Trumpin tekemää musiikkia.

Vierailija
9/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen MOTin Saatanalliset Sävelet...

Vierailija
10/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni esimerkiksi Keskustan äänestäminen ja etelänmatkat ovat huomattavasti sairaampia ilmiöitä kuin mikään metallimusiikin lyyrinen ilmaisu

Itse kuuntelen Katri Helenaa väärinpäin.

Vierailija
11/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan vaikkapa Mokoman sanoituksia. Tai Swallow the sunin, Insomniumin... Jälkimmäisillä on surumielisiä ja diippejä lyriikoita, mutta erittäin kauniita. Mokoman sanoitukset sen sijaan kertovat yhteiskunnan ongelmista, masennuksesta, rakkaudesta.. Ihmisvihaa tms. en tiedä kuulleeni yhdeltäkään kuuntelemaltani metallibändiltä (tosin en kuuntelekaan black metallia, nuo norjalaiset suht raakalaismaiset bläkkikset ei oikein uppoa).

Vierailija
12/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisvihaa? Oletko kuunnellut suomirock-radiokanavaa? Enimmäkseen poppia, ja jos masennus ei puhkea pidemmällä kuuntelulla niin kumma on.

Vierailija
13/13 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen musaa, en sanoituksia. Tosin sellaista johon sotketaan politiikkaa, esim. kansallissosialistista black metalia, kartan.