Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Negatiivinen sukulainen joka syyllistää mutta silti uhriutuu

Vierailija
23.04.2018 |

En jaksa. Sukulaisellani on tapana aina vastata kaikkeen niin, että jotenkin se jolle puhuu on kaikkien ongelmiensa itse aiheuttanut. Tyyliin että jos puuskahdan että olipa kova siivousurakka, vastaus on välittömästi, että "niin kun sinun piti ostaa niin iso talo". Kolmen lapsen ja kahden koiran kanssa vaan on siivoamista, oli talo pieni tai iso.

Sitten taas jos hänellä on polvivaivoja todella kovan ylipainon takia, pitäisi myötäillä kolme tuntia saarnaa siitä, miten inhottavia lääkärit on, kun käskevät laihduttamaan.

Kaikessa sama kuvio: Jos joku erehtyy sanomaan että on valvonut lapsen sairastaessa, täältä lähtee heti, että "niin, olet varmaan ostanut hometalon/syöttänyt väärin lasta tms. Ja aina kaikki omat mokat on tulleet jotenkin taivaasta. Esim kun ei käy kouluja, ei pääse kunnon töihin niin se on jotenkin yleismaailmallisesti kaikkien muiden syy ja vääryys.

Argh.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olet varmaan ihan itse päättänyt olla tekemisissä kyseisen sukulaisen kanssa.

En ole asiaa itse päättänyt. Ihan syntymällä olen päätynyt hänen lähisukulaisekseen.

ap

Väitätkö, ettet voi itse päättää, oletko tekemisissä kyseisen lähisukulaisen kanssa?

Vain eristäytymällä itse. Koska on vääjäämättä samoissa perhejuhlissa jne.

Ap

Ei perhejuhlat pakollisia ole.

No tääpä on älykästä kommentointia taas. Minun ja perheeni pitäisi siis eristäytyä koko suvusta?

Ap

Ei vaan laittaa käytös käyttäytyjän puutteelisuuden piikkin ja oppia elämään asian kanssa. Tai sitten tosiaan jäädä kotiin yksinään kiukuttelemaan.

Kukahan tässä tiuskii ja kiukuttelee?

Minusta näyttää aika vahvasti siltä, että ap uhriutuu täällä sukulaisensa käytöksestä ja pahinpana martyyrina sitten jeesuksen uhriutuu kuinka heidän pitäisi jäädä kotiin juhlista voidakseen välttää kyseistä henkilöä. Eikö taito tulla erilaisten ihmisen kanssa opita jo päiväkodissa? Terve itsetunto kestää kyllä puutteeliset käytöstavat. Kuinka usein teillä  muuten perhejuhlia on? 

Vierailija
22/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olet varmaan ihan itse päättänyt olla tekemisissä kyseisen sukulaisen kanssa.

En ole asiaa itse päättänyt. Ihan syntymällä olen päätynyt hänen lähisukulaisekseen.

ap

Väitätkö, ettet voi itse päättää, oletko tekemisissä kyseisen lähisukulaisen kanssa?

Ap

No tääpä on älykästä kommentointia taas. Minun ja perheeni pitäisi siis eristäytyä koko suvusta?

Ap

Ei vaan laittaa käytös käyttäytyjän puutteelisuuden piikkin ja oppia elämään asian kanssa. Tai sitten tosiaan jäädä kotiin yksinään kiukuttelemaan.

Minusta näyttää aika vahvasti siltä, että ap uhriutuu täällä sukulaisensa käytöksestä ja pahinpana martyyrina sitten jeesuksen uhriutuu kuinka heidän pitäisi jäädä kotiin juhlista voidakseen välttää kyseistä henkilöä. Eikö taito tulla erilaisten ihmisen kanssa opita jo päiväkodissa? Terve itsetunto kestää kyllä puutteeliset käytöstavat. Kuinka usein teillä  muuten perhejuhlia on? 

No onpa potaskaa. Olen 40 vuotta kestänyt tätä käytöstä. Nyt hetkellisesti taas viimeisimmän tapaamisen myötä tuntui, että edes jonnekin pitäisi siitä saada puhista.

ÄLÄ LUE jos noin häiritsee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Pitääkö niissä perhejuhlissa sitten mennä tälläisen ihmisen iholle? 

En minä mene hänen iholleen. Kyllä se on just toisinpäin.

Ap

Vain sinä voit päättää pääseekö hän ihon alle. 

Vierailija
24/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Ap

No onpa potaskaa. Olen 40 vuotta kestänyt tätä käytöstä. Nyt hetkellisesti taas viimeisimmän tapaamisen myötä tuntui, että edes jonnekin pitäisi siitä saada puhista.

ÄLÄ LUE jos noin häiritsee!

Potaskaa kun ei empatia ja sympatia säteile? Potaskaa kun ei syöksytä hyeenalauman lailla sukulaisesi kimppuun? Hänen puheissaan kun kuitenkin on se pieni totuus. Etkö kestä sitä?

Vierailija
25/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli samanlainen kaveri joskus. Hänen ongelmiaan jauhettiin vuosikaudet ja jos vuosien päästä ehdotti ratkaisuehdotusta niin tämä oli hänen asioidensa mitätöintiä. Mutta jos itse kieltäydyin vaikka tapaamisesta pääkipuun tai väsymykeen vedoten niin jo pelkästä tällaisesta alkoi hirveä syyllistäminen. "Mistäs luulet, että se pääkipu on tullut?" Hän saattoi esittää tällaisia kysymyksiä sen verran, että myöntäisin kuinka esim. pääkipu tai väsymys on ihan itse aiheutettua omien hänen mielestään huonojen elintapojeni ansioista. Sanomattakin selvää, että tällainen suhde, jossa on jatkuvasti suoranaista vääntöä on raskas. Kuulostaa ulkopuolisen korvaan varmasti oudolta mutta sitä se olikin. Kohteliaissa väleissä voi olla mutta that's it.

Vierailija
26/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli samanlainen kaveri joskus. Hänen ongelmiaan jauhettiin vuosikaudet ja jos vuosien päästä ehdotti ratkaisuehdotusta niin tämä oli hänen asioidensa mitätöintiä. Mutta jos itse kieltäydyin vaikka tapaamisesta pääkipuun tai väsymykeen vedoten niin jo pelkästä tällaisesta alkoi hirveä syyllistäminen. "Mistäs luulet, että se pääkipu on tullut?" Hän saattoi esittää tällaisia kysymyksiä sen verran, että myöntäisin kuinka esim. pääkipu tai väsymys on ihan itse aiheutettua omien hänen mielestään huonojen elintapojeni ansioista. Sanomattakin selvää, että tällainen suhde, jossa on jatkuvasti suoranaista vääntöä on raskas. Kuulostaa ulkopuolisen korvaan varmasti oudolta mutta sitä se olikin. Kohteliaissa väleissä voi olla mutta that's it.

Juuri tällaista! Juurikin tätä. Ja sitten loukkaannutaan siitä mitätöimisestä ja ollaan entistä hankalampia. Kuin kivireki.

Ap

Vierailija
27/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro vaivoista ja valita ongelmista. Hehkuta kaikkea mahtavaa.

Vierailija
28/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vessaan kun tulee juttelemaan. Älä kerro yksityisasioistasi, sanot vaan että hyvin menee. Hänen asioihinsa sanot "jaa, semmosta. Haenpa lisää kahvia"

Jos hänellä ei ole millä iskeä, niin ei pääse ihon alle. Hänen kanssaan ei ole pakko jutella.

Jos juttelet jollekkin muulle ja hän iskee siihen kommentteja, niin oikein näyttelet että ai mahtavaa kun on niin mahtavaa kun on isooo talo, oispa kauheaa asua pienessä kopissa tms.

Vierailija
29/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt kertoa vain hyviä asioita. Ne tuntuu ärsyttävän vielä enemmän. Alkaa se loputon ”olisin minäkin josjajos”, ”tekisin minäkin josjajos”...

Vierailija
30/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa hänelle samalla tavalla kuin hän itse vastaa? Luultavasti suuttuu eikä sinun tarvitse olla enää tekemisissä. Tai jos kysyy, niin puhut kohteliaasti ympäripyöreitä ja poistut tilanteessa mahdollisimman nopeasti tekosyyn turvin.

Sukulaisia voi nähdä myös muuten kuin sukujuhlissa, ihan vaikka vain kutsua heitä yksittäin pienimuotoisemmin kyläilemään. Ei kuulosta kovin läheiseltä suvulta, jos heitä tapaa ainoastaan sukujuhlissa.

Vierailija
31/33 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt kertoa vain hyviä asioita. Ne tuntuu ärsyttävän vielä enemmän. Alkaa se loputon ”olisin minäkin josjajos”, ”tekisin minäkin josjajos”...

Älä kerro hyviä asioita, älä kerro mitään. Jos kysyy kuulumisia, sano että "normaalia arkea meille" ja lähde hakemaan kakkua.

Vierailija
32/33 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on ehkä vaan onneton ihminen jolle ei kuulu mitään hyvää. Katkeroitunut, se käy helposti.

Vierailija
33/33 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Ap

Súosittelen kokeilemaan, sillä se on ihanan vapauttavaa. Mutta toki voit jatkaa sen veren kaivamista nenästä ellei  ratkaisukeskeinen  lähestymistapa ole sun juttusi.