Arkiruokianne, mitä teette pakastimeen valmiiksi
En ole mikään erityinen kokki. Kertokaa paremmat kokit, mitä ruokia valmistatte pakastimeen tai muuten arki-illoiksi valmiiksi koululaisille. En ole ennen heitä kotona ja tulevat kovin nälissään. Meillä on listalla lihamakaronilaatikko, jauhelihakastike, lohi-, jauheliha- tai kanakiusaus sekä Valion ihana ohje tortillalasagne. Vaihtelua totisesti tarvitaan!
Kommentit (8)
Hernistä, kaalilaatikkoa, portteripataa, lihapullia, hapankaalijauhelihakeittoa, kasvissosekeittoa.
Juurikin noita laatikkoruokia enimmäkseen. Meillä makaroonilaatikkoon kuuluu tonnikala.
Nakkikeitto/kastike, chili con carne (lapsille ilman chiliä). Hernekeitto. Täytetty lihamureke
En pakasta mitään inhottavia jämiä, vaan teen aina tuoreen ruuan.
Keitot: vaikka ihan perinteinen lihakeitto. Kalakeitto, kanakeitto, borssi, linssikeitto... Vaihtelemalla saa erilaisia.
Miten kiusaukset selviää pakastuksesta? Olen käsittänyt, että peruna menee jotenkin huonoksi pakastaessa?
Itse teen usein isommat erät ja pakastan näitä: kaalilaatikko, tomaattikeitto, kasvissosekeitto, lihapullat, lasagne. Makeista kuivakakut ja pullat.
Vierailija kirjoitti:
En pakasta mitään inhottavia jämiä, vaan teen aina tuoreen ruuan.
Meillä tehdään melkein samoin.
2 aikuista ollaan, tehdään yleensä suht iso vuoallinen mm. kaalilaatikkoa. Pari päivää sitä syödään.
Eineksiä ei syödä ikinä, eikä koskaan pakasteta.
Itse ainakin pakastan kun tulee isompi setti tehtyä kerralla:
-Kanakeittoa
-Liha/kanapyöryköitä
-Kinkku/jauhelihakiusaukset
-Kasvissosekeitoa
-Kanakastiketta