Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään keinoa tukea/patistaa aikuista lasta opinnoissa loppuun

Vierailija
22.04.2018 |

Yliopistossa menossa 8. vuosi ja ei ole vielä gradua aloittanut. Ei töissä. Aika kuluu solukämpässä pc-peleissä.

Mitä voin äitinä tehdä? Olen huolissani.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa esim kallis matka tai asunto tms jos valmistuu

Vierailija
2/6 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lapsi rahoittaa elämänsä? Saako opintorahaa noin pitkään vai käykö kuitenkin töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on sentään tehnyt kandin :)

Uskon, että voit tukea, mutta miten, se riippuu sekä suhteestasi lapseesi, että siitä millainen hän on. Itse kaipasin kovasti tukea edes äidiltäni, että olisin jaksanut opiskella, mutta häntäkään ei kiinnostanut. Jäin siis ajelehtimaan. Satuttaa erityisesti siksi, koska äitini opiskeli aikuisiällä ja me lapset tuimme ja kannustimme häntä, vaikka se oli meiltä pois :(

Vierailija
4/6 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lapsi elää? Toivottavasti ette elätä häntä.

Et voi paljoa tehdä paitsi kannustaa opintopsykologille.

Vierailija
5/6 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdoton se on aikuista ihmistä mitenkään tuossa asiassa auttaa, jos ei itse apua pyydä. Itselleni kävi niin että mitä enemmän vanhemmat "patistivat" eli jäkättivät, sitä enemmän laitoin vastaan.

Mulla kävi kyllä lopulta, päälle kolmikymppisenä niin, että alkoi vaan kyllästyttää jo opiskelija-asuntojen paljon nuoremmat naamat ja nuorten meno, halusin muuttaa pois sieltä. Varaa "kunnon" asuntoihin ei ollut ilman työtä, joten menin töihin. Siitä se uusi elämä alkoi. Koskaan en sitten valmistunut, mutta ei sillä ole mitään väliä ollut elämässäni. Olen tehnyt sen alan jota opiskelin, asiantuntijatöitä ilman tutkintoa ihan yhtä lailla kuin tutkinnon hankkineetkin.

Vierailija
6/6 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patistelu ei auta, aiheuttaa vain enemmän vastustusta. Sen sijaan voit ystävällisesti tiedustella onko hän halukas valmistumaan ja mitä hän on ajatellut tehdä esimerkiksi elättääkseen itsensä. Opiskelijakämpässäkään ei voi ikuisesti elää.

Voit myös olla tukena ja ohjata psykologille tmv. (auttaa ajanvarauksessa tai mikä teille parhaimmin sopii).

Itse en yliopistosta valmistunut. Harmittaa kaikki ne vuodet, mitä meni opiskeluun, eikä ole tutkintoa, mitä hyödyntää esim valtion virkaa hakiessa. Nyt opinnot ovat jo vanhentuneet. Ikinä en mitään tukea vanhemmiltani saanut, vaikka sitä kaipasin. Olisin halunnut, että minulta olisi kysytty, miten opinnot edistyvät, ja että miksi niin hitaasti. Että miten voitaisiin mun opiskelua tukea, että saisin tutkinnon loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan