Selviäisitkö tästä?
Olisit kotona lasten kanssa (kotiäitinä tai -isänä) ja olisitte juuri muuttaneet. Kävisit autolla 2 kertaa päivässä ruokkimassa kissat 3 kilometrin päässä ja hoitaisit kahta lasta, 8- ja 10-vuotiaat. 10-vuotias erittäin epäoma-aloitteinen, melkein asperger/add. Kaikesta saa sanoa, kuten syö, pue, tee läksyt, tai ei tapahdu mitään.
Olisiko sulla tilanne, että oot lähdössä 21.15 ruokkimaan niitä kissoja, lapsill ei ole vielä iltapalaa laitettuna ja kissojen ruokkimisreissuun menisikö sulla 0,5 tuntia tai jopa hieman enemmän? Olisiko kissanruoka lopussa ja lähtisit etsimään sitä huoltoasemalta koska kauppa on kiinni ja laittaisit lapset sitten palattuasi nukkumaan, koska he eivät tietenkään itse rauhoitu mihinkään, jos ei aikuinen ole sammuttelemassa valoja jne.
Mun miehellä on tälleen.
Siis eikö aikuinen osaa yhtään priorisoida? Jos hoitaa lapsia, meinaan?
Kommentit (12)
Että onhan siinä muuttamisessa oma hommansa, mutta eikö siellä pysty ihminen käymässä kissoja ruokkimassa yhtään aikaisemmin?
ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärtänyt yhtään
Niin että olisiko sulla niin paljon hommaa tuossa asetelmassa, että et olisi ehtinyt ruokkia niitä kissoja vähän aikaisemmin? Otettaisiinko se aika lasten nukkumaanmenoajasta?
ap
Mä selviäisin, mutta monet ovat kamalan huonoja organisoimaan ja muistamaan mitään.
No mitä hemmettiä sä sitten teet? Palstailet? Vai onko isäviikko? Miksi lapset on muuton aikana hänellä? Miksi kissat ovat yksin jossain?
Vierailija kirjoitti:
Mä selviäisin, mutta monet ovat kamalan huonoja organisoimaan ja muistamaan mitään.
No mun mies on :( Mun mielestä se on ihan vain priorisointikysymys. Tsemppais nyt vähän.
ap
Uusi tilanne? Ehkä ajan kanssa alkaa sujua, kun oppii rutinoimaan elämää?
Vierailija kirjoitti:
Uusi tilanne? Ehkä ajan kanssa alkaa sujua, kun oppii rutinoimaan elämää?
No sikäli ei, että miehellä venyy aina kaikki tekemiset. Monissa tilanteissa.
ap
Siis kissoillehan voi jättää sitä ruokaa valmiiksi kulhoon. Toisin kun koirat, kissat ei ahmi kaikkea kerralla vaan syövät vain tarpeeseen. Tosin ap voisi kertoa miksi kissat on jossain yksin.
Mies ei yhtään pysty tekemään itselleen sellaisia sääntöjä, kuten että jos en ole kelloon x mennessä tehnyt tätä, en tee sitä tai ajattele, että SE ON PAKKO TEHDÄ ENNEN KELLO jotain.
ap
Siis mua oikeasti vituttaa, ettei mies voi hoitaa tuollaista ajoissa. Ja antaa lasten unen kärsiä.
ap
Olipas sekava kerronta.