Mikä on av-mammojen vyötärönympäryksen ja pituuden suhde?
Paljonko siis tulee, jos jaat vyötärönympäryksesi (cm) pituudellasi (cm)? Tällä mittaustekniikalla vyötärölihavuuden raja on 0,5. Eli jos saat tuloksena alle 0,5, on vyötärösi kondiksessa. Yli 0,5 taas viittaa vyötärölihavuuteen. Mielestäni tämä on paljon fiksumpaa kuin joku kiinteä senttimäärä, koska ihan maalaisjärjellä ajateltuna 150-senttisen ja 180-senttisen vyötärölihavuuden raja ei voi olla sama! Toki tässäkään ei oteta huomioon yksilöllisiä rakenne-eroja, mutta mielestäni raja on sen verran väljä, ettei vyötärölihavuuden tuomiota varmaankaan saa, ellei vyötäröllä oikeasti ole ylimääräistä.
Kommentit (19)
Kerropa, millaisilla mitoilla saat tuon tuloksen 0,5.
Ei kun hemmetti soikoon, laskin väärin päin. 0,41.
Vierailija kirjoitti:
Matemaattinen hahmotuskyky ja vatsarasvat testiin yhdellä laskulla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matemaattinen hahmotuskyky ja vatsarasvat testiin yhdellä laskulla. :D
Ei kai siinä ole matemaattisesta hahmotuksesta, jos näppäilee vahingossa numerot väärässä järjestyksessä?
Naisille raja on oikeastaan hieman miehiä alempi. 0.492 on jo terveysriski, kun taas miehille vasta 0.536.
0,52, mikä on jännä. sillä vyötäröni ei ole ollenkaan paksu. 84/161cm.
0.47
Tosin söin juuri ihan järkyttävän määrän kasviksia ja tofua että hieman turvottaa 😂
Vierailija kirjoitti:
0,52, mikä on jännä. sillä vyötäröni ei ole ollenkaan paksu. 84/161cm.
Kyllä tuo minusta kuulostaa paksulta. Itse olen saman pituinen ja olin aika tankki jo silloin kun lievästi ylipainoisena vyötärö oli 79cm.
En tiedä, mutta mitat on 159cm. ja vyötärönympärys 65cm.
Minulla on 0,435 (74 cm, 170 cm), mutta ylipainoa on 15 kiloa. Jännä, miten ihmiset ovat eri mallisia. Olen ehkä päärynä, mutta vatsalla on kyllä kunnon röllykkä, olen vaan leveyssuunnassa kapeauumainen. Kai tästä tuloksesta sitten pitäisi ilahtua?
0,5. Pituus 156, vyötärö 78, viitisen kiloa ylipainoa.
Helpommin ton ajattelee niin, että vyötärö saa olla maksimissaan puolet pituudesta.
0,45 tulee.