Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vähentää hiusten rasvoittumista, ettei tarvis pestä joka päivä?

Vierailija
22.04.2018 |

Mulla on herkästi rasvoittuvat hiukset, pituudeltaan lähes olkapäille ulottuvat. Olen muutamia kuukausia sitten jättänyt hoitoaineen pois ja se auttoi siihen, etteivät ole niin lättänät, muttei kuitenkaan rasvoittumiseen kun ihan jonkun verran. Aamulla eivät näytä yhtä rasvaisilta, mutta viimeistään puolilta päivin kuitenkin todella rasvaisen näköiset.

Olen aiemmin kokeillut pelkkää vesipesua, antanut hiusten olla pidempään pesemättä, kuivashampoota jne, mutta mikään näistä ei ole auttanut siihen, etteivät rasvoittuisi niin paljon. Jostain joskus luin, että hoitoaine kannattais laittaa ennen shampoota, tätä en vielä ole testannut.

En käytä hiuksissa mitään muotoilutuotteita, saavat kuivua omia aikojaan ja värjään korkeintaan kerran vuodessa, nyt en kyllä pariin vuoteen ole värjännytkään.

En koe olevani päivittäisestä suihkusta huolimatta mikään veden suurkuluttaja, koska olen suihkussa 10-15minuuttia ja ehkä puolet tuosta ajasta on suihku päällä.

Shampoona on oliivishampoo, jossa ei ole sulfaattia, koska sitä ei oma päänahkani siedä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta mikään jos on runsas talineritys, hikoilee ja on liukas hiuslaatu. Joka aamu on pestävä ja föönattava jotta ei lähde rasvaletillä liikenteeseen. Ja illalla pestävä muotoilutuotteet ja katupölyt pois.

Vierailija
2/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sille, että olet tehnyt jo aika paljon. Itse sain pidennettyä pesuväliä 2 vuorokaudesta 3:een shampoon vaihdolla. Käytin Vichyn Dercos-sarjan shampoota kutiavalle päänahalle ja sitä normaalin ja rasvoittuvan päänahan versiota. Kerran ostin vahingossa kuivan päänahan version ja olin jo ihan että voi merde, se nyt ei auta mitään, kun hämmästyinkinkin, kun hiukset lakkasivat rasvoittumasta niin nopeasti! Eli ainakin itsellä auttoi shampoon eräänlainen miedontaminen. Ehkä pelkkä vesi ei riitä miedontamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitenkään. Olen kokeillut kaikki konstit ja mikään ei auttanut. Nyt olen tyytynyt siihen, että pesen hiukset joka aamu (ellei ole tiedossa ns.kotipäivä jolloin en välttämättä viitsi) koska hiuspohjani voi parhaiten kun toimin näin. Pesuväliä pidentämällä päänahka alkaa kutiamaan ja sinne tulee isoja kipeitä näppylöitä.

Vierailija
4/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen auta mikään jos on runsas talineritys, hikoilee ja on liukas hiuslaatu. Joka aamu on pestävä ja föönattava jotta ei lähde rasvaletillä liikenteeseen. Ja illalla pestävä muotoilutuotteet ja katupölyt pois.

Kaipa ne nyt voisi pestä aamulla pois.

Vierailija
5/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se shampoo myös silikoniton? Itse vaihtelen shampoita aina kun tuntuu, että hiukset alkavat rasvoittua liian nopeasti. Jotenkin hius tottuu shampooseen eikä se enää toimi, sitten vähän aikaa toista shmpoota ja sitten taas vaihto.

Vierailija
6/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan eipä siihen kauheesti vippaskonsteja ole, jos vaan yksinkertaisesti on herkästi rasvoittuva iholaatu, mutta kun itselläni hormonaalisen aknen aikaan myös hiukset rasvoittui tosi nopeasti niin yksi, mikä vähän helpotti on, kun suihkun jälkeen kuivaat hiukset pääalaspäin, etteivät kuivu ihan päänahkaa vasten, jolloin tietty rasvoittuvat nopsemmin. Ja jos tuntuu, että keskellä päivää jo rasvoittuu niin käy suihkussa aamulla? Plus sitten tietysti kuivashampoo imemään ne ylimääräiset talit pois, vaikka ei sekään ongelmaa poista, mutta eipä ainakaan ole sitten rasvaisen näköiset hiukset. Ainakin Batiste merkillä on tosi hyviä kuiviksia, jos et halua mitään tukea tai "lähmäistä" tunnetta siitä, niin valitse original, joka jättää hiukset puhtaiksi, mutta ei sen tuntuiseksi, että niissä kuitenkaan olisi kuivashampoota.

Vierailija
7/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa hiusten sävytys/värjäys. Kuivattaa vähän päänahkaa ja hiuksia ei tarvitse pestä niin usein.

Vierailija
8/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla, jos anna hiusten olla vaan luonnontilassa, ilman muotovaahtoa, tupeerausta jne. hiukset rasvoittuu ihan älyttömän nopeasti.

Vierailija
9/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihotautilääkärillä hakemassa hoito-ohjeet.  Ei ole normaalia, että joutuu pesemään hiukset joka päivä, liian kova rasitus päänahalle, jolloin päänahan oma talitasapaino häiriintyy.

Vierailija
10/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se shampoo myös silikoniton? Itse vaihtelen shampoita aina kun tuntuu, että hiukset alkavat rasvoittua liian nopeasti. Jotenkin hius tottuu shampooseen eikä se enää toimi, sitten vähän aikaa toista shmpoota ja sitten taas vaihto.

Alla linkki mikä shampooseen, mutta on myös silikoniton, väriaineeton sekä parabeeniton. Shampoon vaihto on itselläni hiukan haastavaa, koska tosi monessa on tuota sulfaattia ja lisäks pyrin myös välttämään vähintäänkin silikonia.

https://lh-beauty.fi/product/sulfaatiton-oliivi-shampoo/

ap

Vierailija
11/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei auta mikään. Mulla on myös rasvainen ihotyyppi. Nuorena pesin joka päivä. 40+ olen pessyt hiukset joka toinen päivä.

Vierailija
12/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavalio kunnossa?

Vierailija
13/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ei käynyt ilmi pesetkö aamulla vai illalla? Jos illalla etkä pysty aikataulullisesti pesemään aamulla, päällimmäisten hiusten nostaminen yöksi päälaelle hillitsee hieman rasvoittumista. Ja suolasuihkeen kaltainen muotoilutuote suihkun jälkeen tekee hiuksista karkeammat eivätkä ne ota ihan niin nopeasti päänahasta rasvaa. Mutta nämä ovat normaaleilla hiuksilla olleet toimivia vinkkejä, en tiedä riittävätkö rasvaisille. Tekisin itse ehkä niin kuin kakkoselle kävi että kokeilisin ihan erilaista shampoota, esim Linnaa aluksi. Päänahkahan jostain syystä kokee että sen pitää tuottaa hirveästi ylimääräistä talia - onko päänahka itse asiassa kuiva?

Vierailija
14/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa ne nyt voisi pestä aamulla pois.

Olen allerginen enkä vie sänkyyn pölyjä ja muotoilutuotteita jotka päätyisivät hien mukana tyynyliinaan, eli illalla on pestävä. Menen aina puhtaana nukkumaan.

Vierailija
15/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan eipä siihen kauheesti vippaskonsteja ole, jos vaan yksinkertaisesti on herkästi rasvoittuva iholaatu, mutta kun itselläni hormonaalisen aknen aikaan myös hiukset rasvoittui tosi nopeasti niin yksi, mikä vähän helpotti on, kun suihkun jälkeen kuivaat hiukset pääalaspäin, etteivät kuivu ihan päänahkaa vasten, jolloin tietty rasvoittuvat nopsemmin. Ja jos tuntuu, että keskellä päivää jo rasvoittuu niin käy suihkussa aamulla? Plus sitten tietysti kuivashampoo imemään ne ylimääräiset talit pois, vaikka ei sekään ongelmaa poista, mutta eipä ainakaan ole sitten rasvaisen näköiset hiukset. Ainakin Batiste merkillä on tosi hyviä kuiviksia, jos et halua mitään tukea tai "lähmäistä" tunnetta siitä, niin valitse original, joka jättää hiukset puhtaiksi, mutta ei sen tuntuiseksi, että niissä kuitenkaan olisi kuivashampoota.

Mulla noi Batisten (ja muidenkin merkkien) kuivashampoot lässäyttää tukan välittömästi. En voi muutenkaan käyttää minkäänlaisia jätettäviä hoitoaineita, muotovaahtoja, kampausnesteitä, suolasuihkeita tms koska ne lätistävät ja tekevät hiuksestani rasvaiset melkein samantien. Ainoa muotoilutuote mitä voin käyttää on hiuslakka. Hiuslaatuni on tosi liukas ja ohut ja kaikenlisäksi paikoitellen harva.

Vierailija
16/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjääminen, etenkin vaalentaminen voi auttaa ja permanentti. Muttei sekään niin paljon että rarvoittuminen loppuisi. Kannattaa valita mieto shampoo kun joutuu kuitenkin joka päivä pesemään, tai vaihdella shampoota jolla pesee.

Ne jotka kuvittelevat jonkun toimenpiteen vaikuttavan tähän eivät omaa samanlaista ihoa ja hiustyyppä eivätkä ymmärrä miten massiivista rasvoittumien voi olle eikä siihen auta kuin pesu ja mielellään föönaus päälle.

Vierailija
17/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä mitenkään. Olen kokeillut kaikki konstit ja mikään ei auttanut. Nyt olen tyytynyt siihen, että pesen hiukset joka aamu (ellei ole tiedossa ns.kotipäivä jolloin en välttämättä viitsi) koska hiuspohjani voi parhaiten kun toimin näin. Pesuväliä pidentämällä päänahka alkaa kutiamaan ja sinne tulee isoja kipeitä näppylöitä.

Ruokavalion muutoksella voit vaikuttaa ainakin tuohon kutiamiseen.  Kasvisöljyjä ja vähemmän lisäaineita.

Hiero päänahkaa aina pesun jälkeen.

Vierailija
18/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän selvennystä aloitukseen. Pesen siis hiukset joka aamu, aloituksessa tarkoitin, että nyt kun olen pessyt pelkällä shampoolla rasvoittuminen aavistuksen vähentynyt eivätkä näytä heti seuraavana aamuna rasvaisilta vaan vasta seuraavana päivänä siinä puolen päivän paikkeilla.

ap

Vierailija
19/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy ihotautilääkärillä hakemassa hoito-ohjeet.  Ei ole normaalia, että joutuu pesemään hiukset joka päivä, liian kova rasitus päänahalle, jolloin päänahan oma talitasapaino häiriintyy.

Tämä on paskaa. Kehotatko joka päivä liikkuvaa ja hikoilevaakin olemaan pesemättä rasvaisia hiuksia joka päivä? Taidat itse olla kuivaihoinen ja passiivinen ihminen jolla karkea hiuslaatu.

Vierailija
20/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutoksella voit vaikuttaa ainakin tuohon kutiamiseen.  Kasvisöljyjä ja vähemmän lisäaineita.

Hiero päänahkaa aina pesun jälkeen.

Kuten sanoin, kaikki konstit on kokeiltu. Ruokavalioita myöten. Ainoa mikä on kokeilematta on hormonilääkitys, mutta sitä en halua. Päänahkani ei tällä hetkellä kutia koska pesen sen päivittäin. Kutiaminen alkaa jos koitan pidentää pesuväliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä