Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomeen on saatava aktiivisen työnhaun malli ja karenssit USA:n mallin mukaan

Vierailija
21.04.2018 |

USA:ssa työtön joutuu useimmissa osavaltioissa hakemaan 3 työpaikkaa viikossa ja USA:ssa työttömyysetuuden karenssin pituus voi olla 52 viikkoa. Nämä samat tulisi saada myös Suomeen.

Työttömät luulevat, että rahaa tulee taikaseinästä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:n sosiaaliturvasysteemihän on toki niin ihana, että siitä kannattaa mallia ottaa.

Vierailija
2/14 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:n sosiaaliturvasysteemihän on toki niin ihana, että siitä kannattaa mallia ottaa.

On se siita hyva etta minun ei tarvitse kustantaa kenenkaan laiskottelua kotonaan. Raha menee tarvitseville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta USAan, tämä on Suomi.

Vierailija
4/14 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Työttömien lorviminen saa nyt loppua. Töitä olisi paljonkin, mutta kaikki hommat kun ei tietyille kermaperseille kelpaa. Esim. siivous, tiskaaminen tai myynti.

Vierailija
5/14 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen olisi myös saatava ämeriikän työmarkkinat. Nythän ongelma on lähinnä se, että työttömillä on velvoite hakea olemattomia.

Vierailija
6/14 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen olisi myös saatava ämeriikän työmarkkinat. Nythän ongelma on lähinnä se, että työttömillä on velvoite hakea olemattomia.

Ja ämeriikän mahdollisuudet alkaa yrittäjäksi tyhjästä ja myydä kadulla tuotteita ilman lupia :)

Vierailija
7/14 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaista ei haveta alkaa pienesta ja teoillaan osoittaa etta ansaitsee parempaa. Taalla huomioidaan hyva tyontekija nopeasti ja siita palkitaan.

Vierailija
8/14 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se siita hyva etta minun ei tarvitse kustantaa kenenkaan laiskottelua kotonaan. Raha menee tarvitseville.

Kuten, sotimiseen ympäri maapallon? Muutamat risteilyohjukset Syyriaan ja silleen?

Vierailija
9/14 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten, sotimiseen ympäri maapallon? Muutamat risteilyohjukset Syyriaan ja silleen?

Niihin on ihan omat budjetit, ei niita sosiaaaliturvamaksuista makseta. Aah, tata suomalaisten Amerikkatietoa. :(

Vierailija
10/14 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeistotrolli räksyttää.

Vierailija
11/14 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin on ihan omat budjetit, ei niita sosiaaaliturvamaksuista makseta. Aah, tata suomalaisten Amerikkatietoa. :(

No ainahan se on yhdestä budjetista pois jos toiseen tarvitaan lisää, öh? Enemmän aseisiin ja pommeihin kun ei tartte sossuihin niin paljon laittaa, luonnollisesti.

Vierailija
12/14 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

First america then finland. Uli uli uli.

Vierailija
13/14 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei vain ole sellaista vapaaehtoiskulttuuria, joka mahdollistaisi jollain tavoin niiden hengissäpysymisen, jotka eivät sitä töitä saa. Eikä ole yhteisöllisyyttä. Todella harva jaksaa puurtaa vapaaehtoistyössä. Olen itse niissä mukana ja ei niihin tunkua ole. Töissä käyn itsekin, ihan työn ohella teen. Tosin en tee vähäosaisten hyväksi, kuin sellaista, jotka henkilökohtaisesti tunnen, mutta muuta hyväntekeväisyyttä.

Kolme työpaikkaa viikossa oli mulle kyllä aika vähän..suurin osa hakemuksista oli turhia. Ei ole koulutetun suomalaisen helppo saada mitään tiskaustöitä opiskeluajan jälkeen. Mulla on oman alan paikka ja kaikki haastattelukutsut tulivat omalle alalle. Yhteen siivousfirmaan menin kysymään paikan päältä ja nauroivat mut ulos. En minä oikein osannut valehdella koulutusaikani käyttöä. Olis pitänyt valehdella, että olen tässä juopotellut muutaman vuoden..mutta nyt siis oman alan toistaiseksi voimassa oleva paikka.

Vierailija
14/14 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, muistakaa että palkat on huomattavasti korkeammat kuin suomessa niillä voi oikeesti ostaa jotakin