APUA!venlafaxiini lopetus
moikka,käytin venlafaxiinia kuukauden ajan max.75mg kolmen viikon ajan kunnes laskettiin annosta pienimpään eli 37.5mg viikon ajan ja sitten lopetin lääkityksen kun apua ei tullut vain huononti oloa.Vaikka ehdin lääkettä syödä vain kuukauden ja pienellä annoksella nyt on iskenyt kamalat lopetusoireet,huimaus,tykytykset,kuumeinen olo,tukehtumisen tunnetta?? liittyy varmaan sydämen tykytyksiin.Viikon ovat jo kestäneet mitenhän kauan näitä lopetusoireita vielä kestää alkaa pelottaa jo :( onko kenelläkään kokemuksia,kiitos :(
Kommentit (20)
Sertralinin lopetuksesta samanlaiset oireet, samoin doxalista, en aloita enää mtn mielialalääkkeitä. Pitää lopettaa vähitellen. Täyttä paskaa.
Inhottava lääke, itse lopetin pari kuukautta sitten eikä enää ole mitään oireita. Mulla tais pari viikkoa olla huonoa oloa ja ne sähköiskut päässä kesti useamman viikon.
kaduttaa että ikinä aloitin,toivottavasti tämä ei kestä kuukausia kun lukenut oon että joillain tuntuu ikuisesti kestävän oireet:'(((...kiitos vastauksista
Tämä ei ole trolli enkä halua sinua huolestuttaa mutta muutama vuosi sitten lääkärin täydellisen mokan takia jouduin jättämään venlafaxiinin käyttämisen kuin seinään ja siitä tuli ihan järkyttävät vieroitusoireet.
Ja valitettavasti ne surullisen kuuluisat sähköiskut vaivaavat minua aina vielä silloin tällöin, esim. huonosti nukutun yön jälkeen, tai joskus ihan muuten vaan kun on "paha olla". Ja nämä siis ovat jatkuneet jo vuosia.
tosi kurjaa kuulla että joudut vieläkin kärsimään niistä:o,kummallista että en ole kuitenkaan sähköiskumaisia tuntemuksia saanut kertaakaan mutta jos tämä tukehtumisen tunne jatkuu todella kauan en tiedä mitä tehdä,vaikuttaa kyllä elämän laatuun kun ei voi kuntoilla eikä edes kävellä reippaasti nuorena..
Itse en uskaltanut alkaa lääkkeille juuri sivuvaikutusten ja lopettamisen vaikeuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskaltanut alkaa lääkkeille juuri sivuvaikutusten ja lopettamisen vaikeuden takia.
onnekas sinä:( kerrankin olisi pitänyt uskoa mitä netissä lukee,kumpa joku päivä vielä olo olisi niinkuin ennen
Vaimoni lopetti Venlafaxiinin viime syksynä. Hän keksi aukaista kapselit ja vähentää yhden sellaisen pikkunappulan viikossa jollaisia oli sisällä. Hän sanoi että lopetusoireet oli aika Ok. Tällä hetkellä hän voi hyvin ja ei tarvitse lääkkeitä
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni lopetti Venlafaxiinin viime syksynä. Hän keksi aukaista kapselit ja vähentää yhden sellaisen pikkunappulan viikossa jollaisia oli sisällä. Hän sanoi että lopetusoireet oli aika Ok. Tällä hetkellä hän voi hyvin ja ei tarvitse lääkkeitä
hyvä että toimi noin :) minulla aiheutti niin kovaa levottomuutta ja aggressiivisuutta etten uskaltanut jatkaa yhtään pidempään pienimmälläkään annoksella:/
Kuusi viikkoa kestivät kun lopetin "seinään". Oli kyllä jokseenkin tuskallista. Ei ikinä kannata toimia noin, vaan todella hitaasti. Lääkärit ei riittävästi tätä korosta jo heti lääkettä aloitettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi viikkoa kestivät kun lopetin "seinään". Oli kyllä jokseenkin tuskallista. Ei ikinä kannata toimia noin, vaan todella hitaasti. Lääkärit ei riittävästi tätä korosta jo heti lääkettä aloitettaessa.
eikä kauheeta...mutta se 37mg on pienin annos tuosta lääkkeestä niin sen saa lopettaa äkillisesti lääkärin mukaan kuulemma ei saisi pilkkoa kapselia hmm en tiedä :(
Aika ikäviä kokemuksia ihmisillä on tästä lääkkeestä, varsinkin lopettamisesta. Hyvä kuitenkin muistaa, että tämä lääke on pelastanut monia. Itse en olisi enää elossa ilman tätä lääkettä. Lopettaminen ehdottomasti lääkärin valvonnassa ja pikku hiljaa, ei kerralla!
Luulen, että sen kapselin voi avata, sehän on sellainen, että liukenee jo suussa jos vähän aikaa pitää. Ei se varmaan mahassakaan kauaa ehjänä pysy. Paljon vaan vettä päälle, ettei rakeet jää ruokatorveen.
Minulla lopettamisvaikutukset ovat taas aivan loistavia, eli seksihalujen ja orgasmiherkkyyden moninkertaistuminen. En todellakaan valita, kuka nyt valittaisi, ja käytänkin lopettamista aina välillä seksielämän piristämiseen, siis lopetan ihan tarkoituksella. Sen nyt mainitsen, etten syö ko lääkettä masennukseen, vaan kipukynnystä nostamaan 75mg/vrk.
Minulla siis kesti vieroitusoireet jopa 6 viikkoa, kun lopettanut vähitellen, mutta sinänsä lääke kyllä auttoi silloin, kun sitä tarvitsin.
olen nyt ollut viikon syömättä ei varmaan enää kannata sotkeutua tähän lääkkeeseen,vai pitäisikö sitä jatkaa entiedä.Lääkäri sanoi että pari viikkoa pitäisi kestää oireiden toivotaan mutta miten kukaan voi kestää jos kestää jotain kuusi viikkoa,älytöntä
venlafaxinonmyrkkyä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä kauheeta...mutta se 37mg on pienin annos tuosta lääkkeestä niin sen saa lopettaa äkillisesti lääkärin mukaan kuulemma ei saisi pilkkoa kapselia hmm en tiedä :(
Avaa kapselin, ottaa pois osan niistä pikkupillereistä, sulkee kapselin. Mikähän kohta tuossa on vaarallista? :D
Aloittajalle tsemppiä, se on vattumainen lääke lopettaa. Itsellä kesti n 8 vk pahat vieroitusoireet. Eihän ne lääkärit niistä mainitse, kun määräävät ihmisille lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Aika ikäviä kokemuksia ihmisillä on tästä lääkkeestä, varsinkin lopettamisesta. Hyvä kuitenkin muistaa, että tämä lääke on pelastanut monia. Itse en olisi enää elossa ilman tätä lääkettä. Lopettaminen ehdottomasti lääkärin valvonnassa ja pikku hiljaa, ei kerralla!
Ongelmana onkin osittain ne lääkärit, joiden mukaan lopettaminen ei ole oikeasti niin vaikeaa kuin väitetään. Esim. juuri tuo, että kapseleita ei saa avata, ottaa osaa papanoista pois ja sulkea: itse en ilman tuota kikkaa olisi varmaan mitenkään päässyt lääkkeestä eroon. Ainakin olisin linnoittautunut kotiin kuukaudeksi tai jotain.
Pelkästään se, että lopettamiseen liittyviä oireita vähätellään ja epäillään, tuntuu tosi loukkaavalta. Ainakaan itse en enää ikinä koske mihinkään noista pillereistä. Viimeinen niitti oli duloksetiini, jonka lopettaminen (lääkärin ohjeita hieman hitaammin) aiheutti viikon mittaisen voimakkaan pahoinvoinnin. Aika paljon voisi olla apua siitä, että oireisiin suhtauduttaisiin ymmärtäväisemmin ja niitä jopa yritettäisiin helpottaa. Mutta ei kun ei.
Itse käytän venlafaksiinia ja olen huomannut noita vieroitusoireita silloin, kun lääkkeenotto myöhästyy vähän. Päätä alkaa särkeä jumalattomasti ja tulee muutenkin huono olo.
Ei ne kauaa enää kestä, varsinkaan kun et pitkään käyttänyt. Ne on nyt valitettavasti vaan kärsittävä kunnialla läpi. Älä panikoi.