Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää tyhmälle työeläkemaksuista ja takuueläkkeestä

Vierailija
21.04.2018 |

Olen toistamiseen kuullut väitteen, että jos takuueläke on liian suuri, ihmisten motivaatio maksaa tel-maksuja voisi laskea. Minä en vain ymmärrä. Eihän tuossa motivaatiota kysellä, kun se vain lähtee.

Mitä tuolla väitteellä halutaan sanoa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi takuueläke on 775,27e/kk. Sen voit saada vain silloin, kun sinulla ei ole muita eläkkeitä. Takuueläkkeestä vähennetään kaikki muut eläketulosi bruttomääräisinä eli veroja vähentämättä.

Vierailija
2/5 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee lähinnä yrittäjiä, jotka voivat jonkin verran säädellä omia eläkemaksujaan. Pienyrittäjillä ei ole muutenkaan paljon motivaatiota maksaa eläkemaksuja, koska heillä maksuprosentti on 24% eikä jollain 20k vuosituloilla ikinä pääse edes takuueläkkeeseen. Siksi on kiusaus maksaa vain minimimaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on väärin että ikänsä kotona röhnättänyt mursu saa saman verran eläkettä kuin ikänsä parin tonnin bruttopalkalla töitä tehnyt ahkera ihminen. Työnteko ei kannata pienillä palkoilla.

Vierailija
4/5 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ny oikein tullut vastausta kysymykseeni.

Vierailija
5/5 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on väärin että ikänsä kotona röhnättänyt mursu saa saman verran eläkettä kuin ikänsä parin tonnin bruttopalkalla töitä tehnyt ahkera ihminen. Työnteko ei kannata pienillä palkoilla.

Itselleni on tulossa juuri tuollainen tonnin eläke pienyrittäjän uran jälkeen, ja enemmän kuin takuueläkkeen pienuus minua harmittaa se, että Suomen valtio haluaa verottaa tuon itse tienaamani työeläkkeen vaikka aion muuttaa johonkin halvempaan maahan. Miksi joudun maksamaan verot Suomeen kun en täkäläisiä palvelujakaan käytä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi