Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sinusta että olet pohjimmiltaan fiksumpi kuin minä ihmiset sinua pitävät?

Vierailija
21.04.2018 |

?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
2/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä koska ihmiset pitävät minua erittäin älykkäänä joka tapauksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Joskus häiritsee, kun ihmiset pitävät minua fiksumpana kuin olenkaan. 

Vierailija
4/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen, eli kyllähän sellaistakin olen ollut havaitsevinani. Ei siinä että se minua isommin kiusaisi, mutta kun tuon tuosta saa kuulla sen saman: "Ai, sinähän oletkin ihan fiksu."

Mietin MITEN dilleltä oikein näytän?

Vierailija
5/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti. Saatan vaikuttaa aika hölmöltä kun sählään aika paljon, reagoin hitaasti sosiaalisissa tilanteissa ja niin edelleen.

Vierailija
6/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain silloin kun mua suoraan haukutaan tyhmäksi.

Mutta jos sanotaan fiksuksi, niin koen olevani tyhmempi kuin oletetaan.

Vierailija
7/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika fakta on, että monet ihmiset olettavat ensi kertaa tavatessa ja joskus vähän pidempäänkin minut paljon tyhmemmäksi kuin olen. Ehkä sosiaalinen kömpelyys/erikoisuus/syrjäänvetäytyvyys ja jokin ulkonäössäni saa jotkut ajattelemaan näin ja ottamaan hiukan alentuvan tai hyökkäävän asenteen.

Minua kohtaan on käyttäydytty kuin kävisin vähän hitaalla, vaikka asia on jotakuinkin päinvastoin. Se luulo tottakai korjautuu nopeasti, ja aina huvittaa kun niin käy. Toisinaan neuvottelutilanteissa siitä on ollut jopa hyötyä minulle. Muutenkin elämässä on hyödyllistä pystyä tunnistamaan nämä entiset koulukiusaajat ja typerykset nopsaan.

Olen kyllä muutenkin huomannut että jos ihminen poikkeaa massasta millään tavalla, oli kyse käytöksestä, muusta olemuksesta tai vaikka pyörätuolissa istumisesta, niin osa kuvittelee sen tarkoittavan automaattisesti älyllistä kehitysvammaisuutta.

palsta-asperger

Vierailija
8/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Luonteeltani olen melkoisen hajamielinen höseltäjä ja lisäksi nuori nainen, jonka puolesta varmasti yksinäänkin kohtaisi kyseenalaistamista aiheen tiimoilta. Älyä on onneksi enemmän kuin miltä näyttää.

Vierailija
9/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos rajataan tilanteet niihin, joissa ihmiset luovat ennakkokäsityksen mun ulkonäön perusteella

Vierailija
10/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti silloin kun olin nuori ja nätti. 

Vierailija
11/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä pidetään tyhmänä, mutta voi olla, että itsekin pitäisin, jos en tuntisi paremmin. :)

Vierailija
12/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nuoret naiset se on normaalia, don't worry. 

Vierailija
13/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pidetään fiksumpana kuin olen. Olen hyvin pukeutunut, rauhallinen, kohtelias ja puhun hyvää kieltä. Ihmiset olettavat että olen korkeakoulutettu ja kysyvät usein mielipidettäni jostain yhteiskunnallisesta asiasta.

Oikeasti olen työtön merkonomi, joka on perillä ainoastaan vauvapalstan keskusteluista.

Vierailija
14/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu. Eikä se ole pelkästään tunne, vaan olen ihan oikeasti fiksumpi kuin ihmiset luulevat. Ihmiset luulevat minua kehitysvammaiseksi. Oikeasti olen normaaliälyinen

Vierailija
15/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. Saatan vaikuttaa aika hölmöltä kun sählään aika paljon, reagoin hitaasti sosiaalisissa tilanteissa ja niin edelleen.

Moni siis on ollut yllättynyt jo siitä, että olen käynyt lukion ja osaan ajaa autoa :D En oikein tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua, kun onhan se aika loukkaavaa olettaa, että en taitaisi edes normaaleja asioita, jotka suuri osa ihmisistä osaa.

Sitten kun kanssani juttelee, niin järkyttyy kun muistan ja tiedän paljon kaikenlaista, ja olen nopea päättelemään asioita. Toisaalta älyni taso ei paljastu monille koskaan. On vähän mysteeri itsellenikin, kuinka tyhmä tai älykäs lopulta olen, niin ristiriitaisia ovat olleet kokemukseni ja palaute toisilta. - sama

Vierailija
16/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää elättele moista harhaluuloa. Joskus pidin itseäni jos en fiksuna niin ainakin melko terävänä. Nyt kun katson itseäni ja näen vain minimikoulutetun, pitkäaikaistyöttömän ja yksinäisen, niin siitä kuvasta on fiksuus kaukana.

Vierailija
17/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitää mua luultavasti fiksumpana kuin olen.

Olen tosi huono juttelemaan ajankohtaisista aiheista, varsinkin politiikasta. Tulee tosi nopeasti oma tietämättömyys vastaan, mutta yritän peittää sen kommentoimalla sen verran ympäripyöreästi, etten vaikuta täysin idiootilta. Luulen, että tämä on aika yleistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme