Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveystarkastus työtä varten ja masennus

Vierailija
21.04.2018 |

Minun pitäisi mennä työhöntulotarkastukseen Terveystalolle. Ongelma on, että olin aikanaan myös Terveystalon työterveyshuollossa ja tällöin sain sairasloman masennuksesta. Aikaa tästä on jo 9 vuotta ja olin silloin raskaana. Raskaus oli vaikea lapsettomuuden takia ja lopulta alettuani odottaa lasta olin jatkuvasti itkuinen, en saanut nukuttua jne. Alkuraskaudesta tilanne oli erityisen haastava ja loppujen lopuksi oli saikulla noin 4kk. En ole koskaan syönyt lääkkeitä esimerkiksi ja tilanne tasoittui raskauden loppua kohden. Mitään raskauden jälkeistä masista ei ollut tai sen jälkeen.

Voiko tämä nyt estää työpaikan saanniin? Olen virallisesti sekopää...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut ja työelämässä. En ole uskaltanut paljastaa masennustani, koska pelkään työpaikkani puolesta. Hoidossa en ole. En tiedä, mitä tehdä. 9 v takainen raskausajan masennus ei kuitenkaan vaikuta työelämääsi mitenkään.

Vierailija
2/6 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei estä yhtään mitään!

Mars tarkastukseen ja tsempit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei estä, voit selittää, että masennus liittyi selkeästi kyiseiseen eläntilanteeseen ja hormonaalisiin muutoksiin. Siis jos asia tulee puheeksi. Itsehän et edes enää muista koko pikku juttua.

Vierailija
4/6 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko - työhöntulotarkastuksessa arvioidaan sinun terveydentilaasi ja soveltuvuutta nykyisiin työtehtäviisi. Toki fyysisen terveyden lisäksi myös psyykkiseltä puolelta, stressinsietokyvyiltä jne. Jos tuosta masennuskaudesta on jo 9 vuotta aikaa, se rajoittui ilmeisesti ajattelisesti melko lyhyelle ajalle ja olet ollut oireeton sen jälkeen niin ihme omasta mielestäni olisi jos se seikka tulisi jotenkin esteeksi.

Vierailija
5/6 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en puhuisi tuosta mitään. Kyllä tarkastuksen tekevä hoitaja tai lääkäri tuo asian esille jos se on hänen mielestään tarpeen.

Vierailija
6/6 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen masentunut ja työelämässä. En ole uskaltanut paljastaa masennustani, koska pelkään työpaikkani puolesta. Hoidossa en ole. En tiedä, mitä tehdä. 9 v takainen raskausajan masennus ei kuitenkaan vaikuta työelämääsi mitenkään.

Minä sairastuin masennukseen pari vuotta sitten. Olin sairaslomalla työstäni ja työnantaja kyllä on tukenut kaikilla tavoilla työhönpaluuta ja työssäjaksamista mm. tein aluksi osa-aikaisesti töitä (osasairaspäivärahalla) ja muutoinkin esim miettimällä työtehtäviä yhteistyössä työterveyshuollon kanssa. Edelleen olen saman työnantajan palveluksessa. (Kunnallisella puolella). Tsemppiä sinulle! Ei avun hakeminen ole huono asia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä