Kertomatta jättäminen - ei ole valehtelua??
Tätä mieltä on mies. Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, onko näin? Minä kun olen vahvasti eri mieltä, koska tuohon vedotenhan voi tehdä mitä vain. Jos en kerro että harrastin seksiä toisen miehen kanssa, se ei siis ole valahtelua. Mielenkiintoista. Mitä mieltä ?
Kommentit (13)
Meillä on käyty vähän samanlaista keskustelua, tosin ei nyt seksistä, mutta tyyliin "tiedän, että et tykkää joten en sit keronut." Mitä h*lv*ttiä!!! Rautalangasta väänsin että on valehtelua. Ihan sama mitä sinä ajattelet, minä tulkitsen tilanteen niin, että valehtelit mulle. Et salaile, jollet halua valehdella. Yksinertaista. Pikkuhiljaa meni perille..
Onhan se. Tuon tyyppiset ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, tekevät mitä huvittaa, ja myöntävät sitten jos sinulla on todisteita. Ja silloinkin vielä selittelevät "sinun parastasi minä vaan, en tarkoittanut, en tiennyt että suuttuisit, itseäni ei ainakaan haittaisi..." jne.
Tällaisten piirteiden takia parisuhteessa on se harjoitteluaika, n. 2 vuotta. Sinä aikana pyritään selvittämään toisen kaikki veemäisimmät piirteet. Vasta tämän ajan päästä mietitään tulevaisuutta isommin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se. Tuon tyyppiset ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, tekevät mitä huvittaa, ja myöntävät sitten jos sinulla on todisteita. Ja silloinkin vielä selittelevät "sinun parastasi minä vaan, en tarkoittanut, en tiennyt että suuttuisit, itseäni ei ainakaan haittaisi..." jne.
Tällaisten piirteiden takia parisuhteessa on se harjoitteluaika, n. 2 vuotta. Sinä aikana pyritään selvittämään toisen kaikki veemäisimmät piirteet. Vasta tämän ajan päästä mietitään tulevaisuutta isommin.
Mulle taas sanottiin, että "ajattelin että suuttuisit, niin en sitten kertonut". Kiva syyllistää toista siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos en kerro että harrastin seksiä toisen miehen kanssa, se ei siis ole valahtelua.
Ei se olekaan valehtelua, se on pettämistä.
Jos sanot miehellesi ettet harrastanut seksiä toisen miehen kanssa, se on valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas sanottiin, että "ajattelin että suuttuisit, niin en sitten kertonut". Kiva syyllistää toista siitä.
Juuri näin täälläkin sanotaan. ”Tiesin että suutut, siksi en kertonut”, ”en halua loukata ketään, siksi en sanonut”.
Miten saisin väännettyä tuolle, että tuollainen käytös ON valehtelua? En pysty enää luottamaan kunnolla, ja ahdistaa kun joudun _kyselemään_ kaikesta, ettei vahingossakaan voi enää ”jättää” kertomatta. En vain jaksa tuollaista, kaipaan avoimuutta..
Vierailija kirjoitti:
Tätä mieltä on mies. Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, onko näin? Minä kun olen vahvasti eri mieltä, koska tuohon vedotenhan voi tehdä mitä vain. Jos en kerro että harrastin seksiä toisen miehen kanssa, se ei siis ole valahtelua. Mielenkiintoista. Mitä mieltä ?
Niin. Tuo seksin harrastaminen vieraan miehen kanssa ei ole valehtelua, pettämistä kylläkin.
Ei minustakaan ole valehtelua. Otetaan esimerkki. Olen saanut mukavan palkankorotuksen.
1. Sanon puolisolleni, että en saanutkaan palkankorotusta -> valehtelu
2. En kerro puolisolleni saaneeni palkankorotusta -> salailu
3. Olen luvannut puolisolleni palkankorotuksen jälkeen lomamatkan, mutta en järjestäkään lomamatkaa -> lupauksen pettäminen
Mielestäni tuo on vain valehtelijoiden tapa selittää asiat parhain päin itselleen, huonon omatunnon hiljäntämiseksi.
Minun exäni oli niin haka näissä. Salaili asioita, koska kuulemma suutun (en tiedä mistä oli saanut sen päähänsä, koska suutun todella harvoin mistään). Esimerkiksi oli saanut kutsun häihin mikä ei ollut avec... Kysyin sitten häitä edeltävänä iltana miksi sovittaa pukua... Siinä vaiheessa kertoi, että menee kaverinsa häihin ja kutsu oli tullut useita kuukausia sitten :D ei kuulemma kertonut, jotta en loukkaantuisi. Näitä saman tapaisia oli pilvin pimein...
Siis joo, nyt sanoisin että riippuu ihan asiayhteydestä.
Viranomaisille ei tarvitse kertoa mikä elämäntilanne on vaikkapa 2-3kk jälkeen, koska tilanteen toteutuminen (ja esim. rahatilanne) voi olla sen mukainen. Viime tipassa kerrottu ilmoitus riittää.
Mutta... kyllä menee valehtelun puolelle jos loikkii toisen vällyjen alla ja jättää sen kertomatta. On valheessa elämistä, jos sen kertoo vaikka monta kuukautta tai vuotta jälkikäteen. Ja kaipa tuo salailu on sitten valheessa elämistä.
Esimerkiksi kun aletaan yrittämään lasta niin mies ei kerro että on käynyt vasektomiassa.
Kyllä tuo on valehtelua vaikka voisi saivarrella että en kertonut kun et kysynyt.
Ja kyllä, tosi tapaus on.
Tuli lopulta pakko kertoa kun nainen alkoi vaatia lähtöä tutkimuksiin ja mahdollisiin hedelmöityshoitoihin.
Suhde loppui siihen.
Kyllä se on valehtelua. Minun mieheni on samanlainen. Hän käyttää myös (yleensä kiinni jäätyään) tuota: "En kertonut, koska ajattelin että et tykkää/suutut/loukkaannut". Käsittämätöntä! Enemmän se valehtelu (kertomatta jättäminen) loukkaa kuin itse se asia mitä hän on tehnyt. Syö luottamusta aika tehokkaasti. Eipä voi olla ajattelematta mitä kaikkea mies on tehnyt, mutta ei vain ole kertonut minulle. Enkä nyt siis tarkoita mitään "kävin kaupassa mutta en kertonut sinulle" -tyylisiä asioita. Ehkä pahinta on silti se, että kehtaa syyllistää minua omasta valehtelustaan, koska on selvästi sitä mieltä, että eihän minulle voi kertoa koska minä suutun. Totuus kun on että harvoin suutun mistään.
Samasta asiasta täällä tapeltu pitkään. Mies ei myöskään näe sitä valehteluna. Itse taas näen. Sittenhän voi tehdä mitä vaan, kunhan ei kerro? Pitääpä kokeilla myös