Kävin labrassa ja mieli tekisi shoppailla, mutta kaikki kaupat aukeavat klo 10!
Että on ärsyttävää. Kahvila on auki, mutta en minä nyt paria tuntia siinä istu... ja jos pyöräilen kotiin, en jaksa tulla takaisin.
Kommentit (12)
monet kahvilatkin avaavat vasta 09
mulla kävi kerran sama juttu, verikoe keskussairaalassa 8.15 ja kävelin sit keskustaan et käyn henkkamaukalla niin ei hitto, täähän aukeaa kympiltä!
Vierailija kirjoitti:
missä avataan niin myöhään? Täällä Helsingissä taitavat ainakin keskustassa aueta jo 07.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä avataan niin myöhään? Täällä Helsingissä taitavat ainakin keskustassa aueta jo 07.
Vaasassa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on tarpeeksi töihinmenijöitä, jotka ostavat take away -kahvin ja ehkä aamupalaksi sämpylän tai smoothien sieltä kahvilasta. Pikkupaikkakunnilla ei kannata pitää auki niin aikaisin.
Helsingin Aleksin H&M aukeaa ysiltä, mutta sekin sitten vaihtelee paikkakuntakohtaisesti näköjään.
Tuo on todella ärsyttävää varsinkin tälläiselle aamuvirkulle. Puoli päivää saa odotella että kaupat aukeaa. Onneksi ruokakaupoista osa aukeaa jo 7 mutta jos on muutakin asiaa niin tympeä odotella.
Prismat aukeaa seiskalta. Saa sieltä ainakin kirjoja, lehtiä, meikkejä, vaatteita ja kenkiä
Vierailija kirjoitti:
Prismat aukeaa seiskalta. Saa sieltä ainakin kirjoja, lehtiä, meikkejä, vaatteita ja kenkiä
Prismat ovat ihan jossain muualla kuin keskustoissa. Just rupesin miettimään, että onko Helsingissä yhtään Prismaa, en ole ainakaan koskaan sellaista nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Että on ärsyttävää. Kahvila on auki, mutta en minä nyt paria tuntia siinä istu... ja jos pyöräilen kotiin, en jaksa tulla takaisin.
Jyväskylässä keskustan kahvilatkin aukeaa vasta silloin kymme eltä kuten kaikki muutkin liikkeet ja menevät kiinni noin kuuden aikaan iltapäivällä. Tätä on selitetty sillä että aamulla liikkeitä ehditään valmistella ennen avaamista ja että illalla työntekijät ehtivät sitten itse käydä hoitamassa asioitaan kuten kaupassa ja virastoissa. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, mikseivät kahvilat voi aueta enne klo 10 ja mikseivät liikkeet voisi olla klo 18 pidempää auki - siis niinkui vaikka Keski-Euroopassa.
Ja sitten vielä jotkut valittavat, että maailma pyörii aamuihmisten mukaan. :) Näin aamuihmisenä ei kyllä siltä tunnu.
Elämä on