Kuinkakohan monella synnytys menee käynnistettynä noin helposti kun viimekuun vauvalehdessä...
siis viimekuun vauvalehdessä kerrottiin siitä käynnistetystä synnytyksestä. Oli niin helpon ja mukavan kuulonen synnytys...liekkö käynnistykset normaalisti sellaisia?
Kommentit (27)
Kalvojen puhkaisu klo. 13.30
Ponnistusvaihe alkoi klo. 14.15 ja vauva oli maailmassa 14.34
Ja helppo oli.
Eka täysin epäkypsä tilanne. rv 36. Ja kokeiltiin pari kertaa laittaa taplettia kohdunsuulle ei vakuttanut. Kolmas kerta alkoi vaikuttaa. Siitä kun synnytys käynnnistyi, alle 5 tuntia ja lapsi oli syntynyt. Toinen kalvojen puhkaisu 38+5. Synnytys kesti 2h59min. Kolmas jälleen tapletilla tasan 40rv. synnytys kesti 1h45min. Kipulääkitystä ei ollut muuissa kuin viimeisessä: ilokaasu.
Suosittelen käynnistystä kyllä kaikille, mikäli sellaisen vaan saatte.
Mulla syynä alkavat raskausmyrkytykset.
viikko siinä meni ja kiirelliseen sektioon päädyttiin. Mulla on muuten sekä raskaudet, että synnytykset olleet kamalia eli ei joko/tai. Lapset on kyllä ihania.
Itselle käynnistys onnistui niin " hyvin" , että vaan vauvan sydänäänet sekos, joudun kiiresektioon ilman miestä, näin vauvaa sekunnin pään vieressä, oksentelin monta päivää särkylääkkeitä ja en saanut vuorokauteen nousta sängystä, joten en voinut hoitaa vauvvaa. Että Käynnistyslääkkeestä tämmöistä
Synnytys käynnistettiin 39 viikolla kohdunkaulan ollessa kypsä. Synnytys eteni vauhdikkaasti ja oli ohi 7 tunnissa. Ponnistusvaihe kesti tunnin verran. Supistukset olivat todella kivuliaita heti alusta alkaen ja edes epiduraali ei niitä poistanut. Menetin välillä tajuntanikin. Synnytystä jouduttiin vauhdittamaan oksitosiinilla.
Minä ainakin toivon, että jos vielä saan synnyttää niin en käynnistystä tarvitsisi. Uskon, että luomuna kipu olisi ollut paremmin " hallinnassani" . Mutta hyvähän se on että joillakin hommat sujuu helpommin.
Helppo synnytys, ei mitään kauhukertomuksia kerrottavaksi. Ilokaasua kerkesin ottaa loppupuolella muutamia kertoja. Supistukset oli epämukavia, ei sen pahempia. Odotin miljoona kertaa pahempia.
Se olikin varmasti joku valtion salakavala peittely-yritys...
Ja viimesin oli vielä käynnistys. Meni muuten ihan hyvin, mutta epiduraalia sai odottaa, mutta sehän taas ei ollut sen käynnistyksen " vika" . Mulle jäi ainakin positiivinen mieli kaikista synnytyksistä, myös käynnistetystä.
Ikävää, jos jollakin on noin huonoja kokemuksia synnäristä. Kaikkialla ja aina ei kuitenkaan ole vaan huonoja kätilöitä/hoitajia/lääkäreitä...
ja ei todellakaan mennyt erityisen hyvin.. jos ei nyt täysin pieleenkään, mutta monen monta tuntia " hukkaan"
no onhan ne varmasti tottakin, mutta niitä lukiessa alkaa jotenkin alitajuisesti kuvittelemaan, että näinhän se kaikilla menee. Synnytys menee kuin kirjassa, isi hymyilee iloisesti ja osallistuu aktiivisesti vauvan hoitoon ja etenkin kodin hoitoon, ketään ei masenna tai jos masentaa niin se oli ainakin viisi vuotta sitten, samoin jos joku synnytyksessä menee pieleen niin sekin oli vähintään viisi vuotta sitten jne.
Toisaalta ei kai kukaan jaksaisikaan lukea hirveää hapatusta, mutta en minä ole enää pitkään aikaan lukenut noita vaaleanpunaisia perhe- ja vauvalehtiä
äidille ainakin hyvä kokemus...tosin hän kertoi synnytyksestään niin paljon synnytyksen jälkeen, että ainakin itsellä tuossa vaiheessa oli " aika kullannut muistot"
mul ei ainakaan mennyt niin helposti....
tuli fiilis ettei ikinä enää käynnistykseen. 5
äidillä oli muuten kohdunkaula jo valmis. Kalvojen puhkaisu vauhditti vaan ja siksi kuitenkin oli kyseessä käynnistetty synnytys.
Äiti oli myös pelännyt paljon synnytystä ja päässään varmasti pelännyt pahinta joten siksi kait jäi niin hyvä olo synnytyksestä.
että näin.
Riippuu tietysti miten käynnistetään. Jos ihan epäkypsästä tilanteesta käynnistetään niin voi kestää päiviä ja siten kokemus voi olla aivan päinvastainenkin. Kyseisellä äidillä tilanne oli kait jo aika valmis.
Mulla meni melkein vastaavasti. Hyviä kokemuksia.
itsellä näes käynnistys kesti kolme päivää ja oli yhtä tuskaa.
Että niin.
Molemmat olivat helppoja eka 5 h ja toka 2,5 h. Luin rauhassa lehtiä synnytystä odotellessa epiduraaleissani. Ähkäsin parilla rykäisyllä muksut ulos ilman repeämiä. Synnytyksestä ei ole jäänyt minulle mitään traumoja. Kyllä se avautumisvaihe sattui mutta kun sain puudutteet meni kaikki kuin rasvattu. Että näinkin voi käydä...toisaalta raskaudet olleetkin aika tuskaisia.
no voi vau. Sähän ootkin melkein sukua " julkkikselle"
hehe.