Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen raskaus ja painonhallinta

Vierailija
19.04.2018 |

Olemme mieheni kanssa päättäneet jättää ehkäisyn pois pian. Minulla on ylipainoa (painondeksi 29) ja aion ensin tiputtaa painoni normaalipainoon. Haluan olla terve äiti. Painoni on aina sahannut normaalipainon keskivaiheen ja juuri tuon ylipainon välillä, liittyy lähinnä tiettyyn rakenteelliseen terveysongelmaan ja sen aiheuttamiin liikkumattomuuskausiin. Nyt kuitenkin olen taas kunnossa ja voin liikkua suht. hyvin, ja siksi nyt olisi hyvä aika raskaudelle. Kun tiputan nyt raskautta varten painoa, niin pelkään että raskausaikana se taas nousee helposti. Varsinkin, kun minulla tuo liikkumattomuus johtaa ylipainoon tosi nopeasti. Olen valmis tekemään mitä tahansa lapsen terveyden eteen. Kysyisinkin, miten te olette hillinneet painonnousua raskausaikana? Ja kuinka pitkälle siinä voi mennä niin, että vauva hyötyy siitä, ei kärsi? Pitäisikö painoa yrittää tiputtaa tosi rajusti ennen raskautta, jotta on varaa painonnousulle? Kuinka paljon voi harrastaa liikuntaa? Neuvoja ei oikein saa ennen kuin on raskaana. Olen yrittänyt terveyskeskuksesta kysellä, mutta sanoivat vain että katsellaan sitten kun olet raskaana.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta ensimmäiseksi ruokaan, liikuntaan vasta toiseksi. Liikkumattomuus ei lihota ketään, vaan syöty ruoka.