Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen posti ei aio laittaa lisämaksua Kiinan paketeille kuten Ruotsi teki

Vierailija
18.04.2018 |

Alv tulee 2021 (?)koko EU alueen laajuisena. Silloin hintasuhde tasoittuu huomattavasti näin olen näkevinäni.

https://yle.fi/uutiset/3-10164230

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta saisi kyllä laittaa! Ärsyttää että sitä roinaa tarvitsee tänne tilata ja rahdata. Pelkkää roskaa! Säästäkää maapalloa ja lopettakaa krääsän hamstraaminen.

Vierailija
2/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://Maksua perusteltiin Kiinan ja muiden EU:n ulkopuolisten maiden tavaralähetysten määrän räjähdysmäisellä kasvulla ja niistä koituvilla menetyksillä. SVT kertoo, että Ruotsin valtiolta jää saamatta vuosittain tuloja jopa puoli miljardia kruunua (48 miljoonan euroa).

"Jää saamatta jopa puoli miljardia kruunua":)

Niin jää saamatta edelleen kun ihmiset lopetti tilaamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta saisi kyllä laittaa! Ärsyttää että sitä roinaa tarvitsee tänne tilata ja rahdata. Pelkkää roskaa! Säästäkää maapalloa ja lopettakaa krääsän hamstraaminen.

Minulla on jonkun verran pikkupaketteja tulossa. Säikädin niin tuota että tulee joku maksu ja päätin tilata kaikkea tarpeellista.

Lisäksi ostoskori punaisella kun on niin paljon ideoita.

Vierailija
4/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tasotu. Miety nyt itsekin. 22% lisääminen parin-kolmen euron arvoiseen tavaraan ei nosta hintoja niin paljon, etteikö se tilaaminen edelleen ole kannattavaa. 

Vierailija
5/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä takahikiällä, se ei ole keneltäkään pois vaikka tilataan kaikkea mitä ei kaupoista löydy. Pikemminkin työllistävä vaikutus postin käsittelijöille. Voidaan ottaa yksi työntekijä enemmän.

Vierailija
6/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tasotu. Miety nyt itsekin. 22% lisääminen parin-kolmen euron arvoiseen tavaraan ei nosta hintoja niin paljon, etteikö se tilaaminen edelleen ole kannattavaa. 

Ei minun tarvitse miettiä mitään kun on tilastot olemassa että pakettien arvo on tällä hetkellä alv-rajan alapuolella ja on juuri sen takia että kun menee yli niin ei kannata tilata.

Lisäksi kun laitetaan alv niin Saksan isot nettikaupat jyrää kun heillä isoina tilaajina on hinnoitteluvoimaa. Tämä on jo nytkin nähtävissä, että hintaero Kiinaan ei ole iso.

Vierailija
7/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse miettiä mitään kun on tilastot olemassa että pakettien arvo on tällä hetkellä alv-rajan alapuolella ja on juuri sen takia että kun menee yli niin ei kannata tilata.

Lisäksi kun laitetaan alv niin Saksan isot nettikaupat jyrää kun heillä isoina tilaajina on hinnoitteluvoimaa. Tämä on jo nytkin nähtävissä, että hintaero Kiinaan ei ole iso.

Postikulut Saksasta on miltei 10 euroa joten parin euron tuotteet tilataan edelleen Kiinasta, vaikka olisi alv:kin.

Vierailija
8/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must on kiva ja helppoo tilata kiinalaisista nettikaupoista. Saa aina vähän jännittää mitä paketista tulee. Kännykän kuoret on ollu kivoja. Vaatteet on niin halpoja et ei haittaa jos ei sovi

Vierailija
9/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä takahikiällä, se ei ole keneltäkään pois vaikka tilataan kaikkea mitä ei kaupoista löydy. Pikemminkin työllistävä vaikutus postin käsittelijöille. Voidaan ottaa yksi työntekijä enemmän.

Hieno logiikka. Vähän kuin sanoisi, että sotken aina kaupoissa käydessäni ostamatta mitään. Sillä on positiivinen työllistävä vaikutus kun yksi työntekijä siivoaa sotkujani ja joudutaan palkkaamaan työntekijä lisää.

Vierailija
10/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita saksalaisia nettikauppoja on kuin Apo-rot?

Vierailija
11/11 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa vaan **skaa

https://yle.fi/uutiset/3-10163634

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi