Mitkä naisten nimet on teidän mielestä semmosia "taianomaisia" tai "satumaisia"?
Jotenkin sellaisia kiehtovia/satumaisia/taianomaisia?
Kommentit (51)
Saga
Stella
Luna
Aurora
Lumi
Vieno
Taiga
Aurelia
Kielo
Hertta
Ehkä myös Linnea/Vanamo.
Luna ehdottomasti! Aurora on myös jotenkin taianomainen nimi.
Edellä mainittujen Saagan, Taikan, Tarun ja Sadun lisäksi esim. Hedvig, Loviisa, Meiju, Maritzella, Amelie, Nelli, Sofia, ja Aava.
Sinimarja, Aurora, Katinka, Miranda, Milla, Teresia, Helmi, Peppi, Tarina, Lumi, Suvi
Jos tässä lasta ollaan nimeämässä, niin muistetaanhan että se lapsi saattaa haluta aikuisena esim. asianajajaksi, ja silloin ei ole välttämättä kiva olla Usva-Kaarna-Taika-Linnea-Halgardintytär Pitkätossu.
Mun mielestä nimessä Salla on myös jotain taianomaista. Sitten mitäs niitä vielä on... Aika moni on jo mainittu :)
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä lasta ollaan nimeämässä, niin muistetaanhan että se lapsi saattaa haluta aikuisena esim. asianajajaksi, ja silloin ei ole välttämättä kiva olla Usva-Kaarna-Taika-Linnea-Halgardintytär Pitkätossu.
Jos tämä lapsi päätyy asianajajaksi ja hänellä on nimestä haittaa, niin eiköhän hän ole ihan kykenevä vaihtamaan sen nimen. Eiköhän noita outoja nimiä ole kohta jo se enemmistö?
Antaa pikemmin kohta kuvan todella ahdasmielisestä ja jumittuneesta ihmisestä, jos jonkun toisen outo nimi vielä jotenkin muokkaa hänen ajatuksiaan. Vieläkö joku antaa hämätä itseään jonkun nimen tai vaatteen perusteella?
Pojan nimistä Noel. Joo sitä ei kysytty, mutta oli pakko sanoa. 😂
Tytöllä sitten nämä jo mainitut Aurora, Luna, Stella yms... Eikös Stella tarkoita tähteä?
Salla, Vanamo, Linnea, Usva, Aamu, Aurora, Lilja, Kielo, Mimosa, Lumi.
Minä näin kerran kahvilassa siron, suurisilmäisen vauvan sellaisessa lohikäärme-fleecehaalarissa ja kun pikkuinen otti kontaktia minuun, vaihdoin pari sanaa äidin kanssa. Vauva oli kuulemma Senja.
Tuon jälkeen olen yhdistänyt Senjan keijumaisuuteen ja suloisuuteen vanhainkodin asemasta.
Satu, Taru ja Taika