Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaiset äidit. Nyt!

Vierailija
18.04.2018 |

Tapasin vanhoillislestadiolaisen uupuneen äidin jolla oli lapsia tullut vuoden välein. Voisitteko ystävällisesti kertoa mikä järki siinä on et ette käytä ehkäisyä? Mitä pelkäätte siinä? Voiko joku pappi todella tunkeutua sun henkilökohtaiseen elämään päättämällä että et muuten ehkäise?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti vanhoillislestadiolaisuudessa vallitsee ajatus siitä, että lapset ovat Jumalan lahjoja jotka halutaan ottaa vastaan. Puhutaan myös siitä, että ei uskovaisina haluta ehkäistä.

Vanhoillislestadiolaisia pappeja on olemassa, mutta seuroissa on hyvin usein ihan maallikkopuhujia.

Puhujat eivät puutu kenenkään elämään tai tule siitä määräämään. Seuroissa avataan Raamatun tekstejä ja otetaan esille asioita, joita tulee tai voi tulla eteen uskovaisen arkielämässä. Näin ollen voidaan rohkaista ottamaan lapsia vastaan.

Kenellekään sun ei tarvi tilittää, käytätkö ehkäisyä vaiko et. Nykyään aika moni käyttääkin. Minä ajattelen, että esim. terveyssyyt on tähän pätevä peruste, siis mikäli tuota pitäisi jotenkin itselle perustella. Tosin en tällä hetkellä ehkäise.

Mutta onhan se niin, että uskovaisissa on ihmisiä, jotka tekevät laskutoimituksia huomatessaan, että sulla on melko pieni perhe, lapsia on aluksi tullut tiheään ja sitten harvemmin tai että lapset ovat isolla ikäerolla. Nämä huolestuneet joko tulevat kertomaan sulle huolensa tai jauhavat sitä pienessä piirissään, jossa arvuutellaan että käytetäänkö siellä nyt ehkäisyä vai eikö.

Ehkä sait tästä jotain, voin vastata lisää mikäli jäi askarruttamaan.

Vierailija
2/7 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä parempi uskovainen, kun akka usein tiine. Saa enemmän tilauksia virmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällainen kiroilu sallitaan palstalla?

Vierailija
4/7 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti vanhoillislestadiolaisuudessa vallitsee ajatus siitä, että lapset ovat Jumalan lahjoja jotka halutaan ottaa vastaan. Puhutaan myös siitä, että ei uskovaisina haluta ehkäistä.

Vanhoillislestadiolaisia pappeja on olemassa, mutta seuroissa on hyvin usein ihan maallikkopuhujia.

Puhujat eivät puutu kenenkään elämään tai tule siitä määräämään. Seuroissa avataan Raamatun tekstejä ja otetaan esille asioita, joita tulee tai voi tulla eteen uskovaisen arkielämässä. Näin ollen voidaan rohkaista ottamaan lapsia vastaan.

Kenellekään sun ei tarvi tilittää, käytätkö ehkäisyä vaiko et. Nykyään aika moni käyttääkin. Minä ajattelen, että esim. terveyssyyt on tähän pätevä peruste, siis mikäli tuota pitäisi jotenkin itselle perustella. Tosin en tällä hetkellä ehkäise.

Mutta onhan se niin, että uskovaisissa on ihmisiä, jotka tekevät laskutoimituksia huomatessaan, että sulla on melko pieni perhe, lapsia on aluksi tullut tiheään ja sitten harvemmin tai että lapset ovat isolla ikäerolla. Nämä huolestuneet joko tulevat kertomaan sulle huolensa tai jauhavat sitä pienessä piirissään, jossa arvuutellaan että käytetäänkö siellä nyt ehkäisyä vai eikö.

Ehkä sait tästä jotain, voin vastata lisää mikäli jäi askarruttamaan.

En ole ap, mutta kiitos hyvästä vastauksesta. ❤️

Vierailija
5/7 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä kiinnostaisi kuulla lisää siitä, että miten nämä jotkut ”tulevat kertomaan sulle huolensa” ja mitä sanovat? Miten tällaiset tilanteet menevät?

Vierailija
6/7 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot on luotu ihmisten kontrollointia varten. Aivopestynä teet mitä selkärankaasi on ohjelmoitu. Eikä uskalleta kyseenalaistaa, koska pelätään seurauksia.

Vierailija
7/7 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetän ja imetän kauan. Jopa 4 vuotta olen imettänyt yhtä lasta. Olen lopettanut edellisen imettämisen vasta tultuani raskaaksi. Toimii minulla hyvin luonnollisena ehkäisynä, eikä kenenkään pitäisi ihmetellä tätä! Kuukautiset ovat pysyneet poissa niin kauan, että lääkärikin on siitä jo sanonut (sanoo kun on mennyt 1 v 3 kk - 1 6 kk synnytyksestä) , mutta olen korostanut, että imetän tiheästi ja yölläkin, enkä usko olevan mitään häiriötä. Kuitenkaan ei ole ollut ongelmia raskaaksi tulemisessa, sillä heti kun on tullut yhdet kuukautiset, niin melkeinpä olen tullut raskaaksi jo seuraavasta kierrosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi