Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 16 vuotiaan vammaistuki

Tyllerö87
18.04.2018 |

Hei,
Onko täällä ketään joka saa lapselle kyseistä tukea? Hain ensimmäistä kertaa lääkärin suosituksellä ja c lausunnolla.
Lapsella ollut jo 7 vuoden ajan että kakkaa housuun eikä suostu menemään vessaan. Poika on jo 10 vuotta. Tyhrimista on ollut aina ja melkein päivittäin. Oli alkuvuodesta 7 viikon osastojaksolla lastenpsykiatrisella ja nyt tulee toinen 8 viikon jaksa ensi kuussa. Pojalla on myös diagnosoitu keskivaikea masennus sekä tunne elämän häiriö. Kuntoutusta ei ole koska kunnassa ei ole psykoterapiaa vielä. Elämämme on ollut koko ajan pyörinyt tuhrimisen ympärillä koska poika ei mene edess pesulle ilman kehoitusta. On kokeiltu adhd lääkkeitä, suolen pehmennyslääkkeitä ja niistä ei ole apua.
Rahahan ei vie pois sairauksia mutta helpottaiai arkea koska pesuaineisiin ja osasto sekä lääkärikuluihin mene rahaa.
Te jotka tukea saatte niin luuletteko että olisin oikeutettu edes alimpaan? Pelkään että tulee hylky.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni saa korotettua tukea. Täytä se vammaistuki hakemus tosi tarkasti ja mieti mitä tukea lapsi tarvitsee arjessaan ikätasoaan enemmän. Itse olen littänyt mukaan liitteen jossa olen kuvanut arjen toiminnot vessa, suihkukäynnit, ruokailut yms. Hoitavalta taholta sain vinkkilistan mitä asioita tulee miettiä.

Vierailija
2/4 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin perusteltu, niin varmasti saat tukea. Mä sain aikoinaan mun psykoottisesta tyttärestä korotetun vammaistuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi tyttö vasta 8-vuotiaana kuivaksi, oli just tota tuhrimista, silti pientä ummetusta... sanokaa mitä sanotte, mutta se loppui kun vaihdettiin ruokavalio vegaaniseksi. Lapsen maha ei vaan syystä tai toisesta pystynyt ilmeisesti pilkkomaan lihaa tarpeeksi tehokkaaksi..

Sitten todella nopeasti vessakäynnit ja kakallakäynti ei enää tuottanut tuskaa (tätähän ei edes koskaan kertonut, että oli aiemmin sattunut..). Vielä nykyäänkin täytyy pitää huoli, että käy kakalla illalla, ettei tule pissavahinkoa sänkyyn. Koska joka ikinen kerta jos ei ole käynyt niin pissat on sängyssä yöllä.

Ja kun ulostr on siellä suolessa pitkään, niin sehän tarkoitraa, että kaikki se kuona ja myrkyt siellä ihmisen sisällä vielä oleskelee...ja se kyllä vaikuttaa mielialaan.

Ja itse taas olen ennen kärsinyt masennuksesta todella kauan ja olen sen selättänyt nyt. Onko syy vegaaninen ravinto, isot määrät kypsiä hedelmiä vai mikä, mutta uskomatonta tämä on. Kypsät ruskeapilkulliset banaanit nostattaa serotoniinileveleitä kehossa. Laitappa aamusmoothieen vaikka 4kpl ja katso vaikutusta... :)

Kyllä te varmasti vammaistukea saatte, kun on c-lausunto. Kela voi laittaa hylkäävän päätöksen, mutta valittakaa siitä. Näin on moni joutunut toimimaan. Ja sitten valituksen jälkeen tuleekin hyvin nopeasti positiivinen päätös.

Voimia arkeen ja kaikkea hyvää! 💕🌼🍀

Vierailija
4/4 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä hakemus tarkasti ja ehkä vähän liioitellen arjen hankaluutta. Hyvät perustelut ja lääkärin lausunto mukaan niin todennäköisesti saat tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi