Paras tenavatähti koskaan?
Muistatteko sen muinaisen Tenavatähti-musiikkikilpailun jota Seppo Hovi juonsi televisiossa?
Kuka on ollut suosikkisi? Kautta aikojen paras tenavatähti?
Kenet muistat parhaiten?
En tiedä onko kyseessä paras, mutta itselleni tulee Tenavatähdestä mieleen ekan kauden voittaja Daralee (”onks Tiina kotona” oli kappale) ja Matias Sassali (”elämää juoksuhaudoissa”).
Mitähän näille nykyään kuuluu? Ovatko jatkaneet aikuisina musiikkiuralla?
Kommentit (36)
Timo Turunen, Ella Vatanen, Leif Lindgren, Leif Lindeman - he koskettivat eniten.
Timo Turunen on musiikkipedagogi, laulunopettaja ja esiintyy jonkin verran itsekin ja hänen puoliso Talvi-Maaria on samalla alalla. Esiintyvät myös yhdessä. Timo Turunen kävi vuosia sitten tangomarkkinoillakin ja on myös tangoprinssi.
Leif Lindgrenin Liljankukkaa kuuntelen vieläkin silloin tällöin. Olisin toivonut hänelle hyvää uraa laulajana.
Ella Vatasesta muistan lukeneeni että asuu ulkomailla.
Leif Lindeman on ollut myös tangomarkkinoilla ja tullut kahdesti toiseksi. Olisi ansainnut voiton.
Lauri Kaivosoja oli teatraalisuudessa aivan omaa luokkaansa. Vuosien mittaan kisassa oli paljon mukana myös upeaäänisiä romaneja.
YouTubesta löytyy tosi monia esityksiä.
Mä en muista kuka olisi paras, mutta varmaan mieleen jääneet kuitenkin. Antti Pääkkönen ja sitten joku saamelaistyttö, joka lauloi Lapinpuvussa, en vain muista nimeään, mutta hän oli suosikki. Oliko Anette tai Annika tai jotain sinne päin? Ei muistaakseni voittanut. Konsta Hietanen oli myös ok ja ne tummat Leifit.
Vesa Enne! Älkäämme unohtako Vesa Ennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku veikeä Reetta lauloi "sinisiä punasia ruusunkukkia".
Kamalan traagista oli kun se yksi pikkutyttö yritti laulaa englanniksi jonkun vaikean biisin, oisko ollut how about children tms, unohti sanat ja alkoi itkeä. Pianisti (Jari Puhakka?) oli tilanteen tasalla ja käski aloittaa alusta.
Suosikkini oli ehkä Timo Turunen, Ella Lahtinen tai se steppaava poika (nimi?).
Nyt muistan, Reetta Jakkula! Miten hitossa mun muistiin on jäänyt jotain tuommoista.
Minä kuuntelen välillä tuota spotifyn kautta vieläkin :D
Lauri Kaivosoja vei kyllä muut ihan kioskille.
Vierailija kirjoitti:
Lauri Kaivosoja oli teatraalisuudessa aivan omaa luokkaansa. Vuosien mittaan kisassa oli paljon mukana myös upeaäänisiä romaneja.
YouTubesta löytyy tosi monia esityksiä.
Ei pystynyt katsomaan kuin ekaan kertsiin asti...
Vierailija kirjoitti:
Timo Turunen, Ella Vatanen, Leif Lindgren, Leif Lindeman - he koskettivat eniten.
Ella Vatasesta muistan lukeneeni että asuu ulkomailla.
Paskat siellä ketään Ella VATASTA ole ollut!
Tarkoittanee toi kirjoittaja Ella LAHTISTA.
Olin pentuna todelinen tenavatähti-fani ja netissä oli joskus jotkut sivut tenavatähdistä. Kopsasin sieltä omalle koneelle kaikki osallistujatiedot ja kisassa on ollut tasan kaksi Ellaa, Lahtinen ja Taskinen. Jälkimmäinen ei vaan vissiin päässyt pitkälle.
Ja turha kutsua jotain Vesa Ennettä tai Jonna Tervomaata tenavatähdiksi, koska he eivät tuohon kilpailuun/ohjelmaan liity mitenkään.
Kovin ikinä on ehdottomasti Lauri Kaivosojan herkkä tulkinta rakkausballadista Apinaorkesteri: https://www.youtube.com/watch?v=LT0LDj64U2E
Uskoisin, että Timo Turunen on aikuisena Esko Ahon näköinen.
Jotkut ei näytä yhtään kehittyneet, päin vastoin 😯
Vs.
no ei tosta jonkun mainitsemasta virtasestakaan mitään huippua ole tullut,enemmän näkisin pikkukakkosessa rallattelevan simppeleitä lasten lauluja :DDD
Mä tykkäsin Lulun laulaneesta tytöstä joka riisu vaatteita säkeiden välissä. Mut ei Lulu kyllä lapsen laulamaksi sovi, sillon ei vaan osannut edes ajatella asiaa siltä kantilta.
Karisellissä Jenna Koskenniemi esitti kappaleen Korttitalo vaan. Oli hyvännäköisiä taustalaulajia. Löytynee Youtubesta
Nyt muistan, Reetta Jakkula! Miten hitossa mun muistiin on jäänyt jotain tuommoista.