Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerran viikossa ulos. Paljon, vähän vai sopivasti?

Vierailija
17.04.2018 |

Olen lukiolainen, muutaman viikon päästä 18 ja vanhemmat antoi jostain syystä säännöt kavereiden kanssa olemiseen. Saan siis kerran viikossa nähdä ketään eli jos arkipäivänä nään kaveria/poikaystävää niin viikonloppuna pitää jäädä kotiin lukemaan. En ymmärrä, koska koeviikko juuri loppui ja yleensä parilla ensimmäisellä viikolla koeviikon jälkeen olen saanut olla kavereiden kanssa enemmän. Ärsyttää ja harmittaa koska ennen normaalisti olen voinut olla parikin kertaa ulkona. Onko tälläinen säädös hyvä? Kohta kuitenkin täytän 18 eikä koulu ole mennyt huonosti muutamaa ymmärrettävää nelosta lukuunottamatta.

Lisäsivät myös, etten 2 viikkoa ennen koeviikkoa saa olla kavereiden kanssa, mikä tarkoittaa etten kuukautta saa nähdä ketään. Tää tosin on ymmärrettävää mutta ennen rajana oli viikko. Mitä mieltä te ootte tälläisistä säädöksistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on "muutama" nelonen ja pidät niitä "ymmärrettävinä", niin ymmärän kyllä sun vanhempia erittäin hyvin.

Itselleni eivät vanhemat asettaneet tuollaisia sääntöjä, mutta eipä mulla ollut nelosiakaan, enkä olisi pitänyt niitä ymmärrettävinä.

Vierailija
2/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella väärin. Pitäisi saada joka päivä nähdä kavereita ja ulkoilla. Voisiko kokeisiin harjoitella yhdessä? 3 vuotta pelkkää sisällä kirjojen äärellä istumista? Ei ole terveellistäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ymmärrettävää nelosta? Mitä tuo on tarkoittavinaan?

Vierailija
4/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka harrastavat vakavasti, joutuvat olemaan joka päivä poissa kotoa lukiossakin. Tulevat myöhään kotiin ja lukevat yöllä ja tekevät silloin läksynsä. Pelkäävätkö vanhempasi, ettet osaa käyttää vapautta oikein? Olet jo melkein 18, lukioikäisen pitäisi hoitaa koulunsa itse.

Vierailija
5/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Vierailija
6/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengaatko ap huonossa seurassa? Jos olisit fiksumpien kavereiden kanssa, niin tekisitte yhdessä läksyjä ja lukisitte kokeisiin. Nyt aika tuntuu menevän johonkin hölmöilyyn ja joutenoloon ja koulutyö kärsii. Teet vain itsellesi hallaa jos otat lukiosta huonot paperit. Ja miten edes kehtaat selittää että neloset on ymmärrettäviä!? Sulla menee koulu päin hanuria ja vanhemmat ovat ymmärrettävästi huolissaan, koska he ymmärtävät mitä siitä seuraa ja pelkäävät että pilaat oman tulevaisuutesi. Nyt olisi aika vähän kasvaa ja ottaa vastuuta niistä omista tekemisistään. Ja hoitaa koulu kunnolla, niin ettei tarvitse jälkeenpäin harmitella ja selitellä, miksi sai lukiosta niin paskat paperit.

Ihan kaikista aineista ei tarvii kymppejä saada. Mutta mieti mihin suuntaan haluat jatkaa lukion jälkeen ja panosta niihin aineisiin, jotka on tärkeitä jatkon kannalta. Niistä muista aineista kelpaa kasit ihan hyvin.

Vierailija
7/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta omillesi kun olet 18. tulet ja menet miten lystät.

Vierailija
8/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt sinällään naurettavaa, kun olet kohta täysi-ikäinen. Mutta kaikki täysi-ikäiset, eivätkä sitä vanhemmatkaan ymmärrä omaa parastaan, joten tarvitsevat tukea ja ns. valvontaa. En itsekään sen ikäisenä tajunnut. Jos sulla menee koulu huonosti ja tämä "ulkoilu" tarkoittaa esim. viihteellä käymistä niin ihan hyvä, että vanhempasi rajoittavat tätä. Juhlia saa ja kavereita nähdä, kunhan opiskelut eivät kärsi.

Vierailija
9/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on "muutama" nelonen ja pidät niitä "ymmärrettävinä", niin ymmärän kyllä sun vanhempia erittäin hyvin.

Itselleni eivät vanhemat asettaneet tuollaisia sääntöjä, mutta eipä mulla ollut nelosiakaan, enkä olisi pitänyt niitä ymmärrettävinä.

Koko lukion aikana olen saanut vain 2 nelosta ja molemmat pitkästä matikasta joten itse pidän sitä ymmärrettävänä. Olen hidas oppimaan ja luen paljon mutta ehkä pitää sitten lukea vielä enemmän...

Vierailija
10/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt sinällään naurettavaa, kun olet kohta täysi-ikäinen. Mutta kaikki täysi-ikäiset, eivätkä sitä vanhemmatkaan ymmärrä omaa parastaan, joten tarvitsevat tukea ja ns. valvontaa. En itsekään sen ikäisenä tajunnut. Jos sulla menee koulu huonosti ja tämä "ulkoilu" tarkoittaa esim. viihteellä käymistä niin ihan hyvä, että vanhempasi rajoittavat tätä. Juhlia saa ja kavereita nähdä, kunhan opiskelut eivät kärsi.

Siis rajoittavat minkäänlaista näkemistä kavereiden tai poikaystävän luona. Juon tosi harvoin. Kävin taas kaverilla värjäyttämässä hiukset ja siitä tuli täyteen viikon sosialisoituminen :D Mutta kaipa ne vanhemmat sitten tietää paremmin, kun on ollut huonoa tuuria aiempienki lapsien kanssa niin yrittää nyt korjailla.

Onhan tää nyt paljon parempi mitä se vuosi sitten oli kun ei edes yökylään päästänyt ja soittivat aina kaverin vanhemmille että varmasti olin tämän yhden kaverin kanssa vaikken ollut tehnyt ainuttakaan asiaa mikä olisi saanut heidät epäluottavaisiksi :D

Ap (aikaisempi vastauskin oli, unohdin laittaa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme