Joku vaunumamma oletti minun seisseen jonain ovien avaajana erään odotusaulan ovien luona
Tämä mamma yritti ottaa kontaktia minuun joka seisoin ovien läheisyydessä ja kun vihdoin pääsi ovesta niin karjui kuinka epäkohteliaita ihmiset on nykyään. Aika jännä olettamus että minä seisoisin siinä jonain oven avaajana aina kun joku vaunumamma pyrkii sisään.
Menin sitten seisomaan kauemmas. Miksi ihmiset kokevat oikeudekseen vaatia tavallisilta kaduntallaajilta jotain erityispalvelua? Jos minä menen ovesta sisään niin voin kyllä huomioida muut ovesta kulkijat, mutta että pitäisikö minun oikeasti toimia jonain oven availijana jos satun olemaan lähellä ovea, josta ihmiset pyrkii sisään?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut olla jonossa, kun hyviä tapoja ja muiden huomioimista jaettiin?
Olisitkohan kysynyt näin, jos olisin kertonut tarinan tuon vaunumamman näkökulmasta?
Ap
Jos seisoisin jossain oven läheisyydessä, niin en itsekään avaisi random ihmisille ovea.
Jos olen itse menossa ovesta, niin samalla voin pitää ovea auki muillekin. Kyllä tässä tilanteessa väärässä oli se vaunumamma.
No, aika usein, kun oven avaa vaunumammalle tai muulle mammalle tai papalle, ei kiitoksen sanaa heru.
Vaunumammat myös tukkivat käytäviä, ei puhettakaan väistämisestä. Mulkoilevat vaan kun yrittää ohittaa.
Harvemmin huomioivat muita.
Ruskettuneemmat mammat odottavat ainakin aina palvelua, sekä vyöryvät vastaan kuin hyökkäusvaunut. Pottunokat kumoon, tuntuu olevan heidän ohjenuoransa.
Bussikuskit joutuvat palvelemaan heitä myös vaunujan ja rattaiden kokoontaittamisessa sinne bussin tavaraosioon. Ja taas kokoamisessa, ovathan he sentään meitä ylempirotuisia, me saamme vain palvella heitä...
Oot varmaan niitä samoja tyyppejä, jotka ei pysähdy suojatielle, kun jalankulkija yrittää yli!
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuollainen oven avaaminen/auttaminen ihan ylivoimainen suoritus tavalliselle perusterveelle ihmiselle. Tosin en ymmärrä karjahteluakaan. Jotkut ovat vain mulkkuja, tässä tapauksessa molemmat osapuolet.
Ovista kulkee useita vaunuilla kulkevia, joten jos jokainen odottaisi minun avaavan oven, availisin niitä suunnilleen työkseni.. toki kävisi jos saisin palkkaa siitä mutta en ala työskentelemään ilmaiseksi minään palvelijana. Ap
Siinä kaksi pöljää kohtasi, ei mitään uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mamma yritti ottaa kontaktia minuun joka seisoin ovien läheisyydessä ja kun vihdoin pääsi ovesta niin karjui kuinka epäkohteliaita ihmiset on nykyään. Aika jännä olettamus että minä seisoisin siinä jonain oven avaajana aina kun joku vaunumamma pyrkii sisään.
Menin sitten seisomaan kauemmas. Miksi ihmiset kokevat oikeudekseen vaatia tavallisilta kaduntallaajilta jotain erityispalvelua? Jos minä menen ovesta sisään niin voin kyllä huomioida muut ovesta kulkijat, mutta että pitäisikö minun oikeasti toimia jonain oven availijana jos satun olemaan lähellä ovea, josta ihmiset pyrkii sisään?
Tökeröä käytöstä olla auttamatta kanssaihmistä, mutta vielä törkeämpää on olettaa olevansa oikeutettu muiden palveltavaksi ja räyhätä kun tätä palvelua ei saakkaan.
Et ole tainnut olla jonossa, kun hyviä tapoja ja muiden huomioimista jaettiin?