Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisi henkeä 25m2 hotellihuoneeseen

Vierailija
16.04.2018 |

Onko tuhoon tuomittu ajatus?
Viikon reissu rodokselle, ja mies oli varannut sen kummemmin ajattelematta. Itse olisin kallistunut huoneistohotelliin, jossa olisi mahdollisuus tehdä itse ruokia ja tilaakin olisi enemmän.

Nyt tämä jo varattu matka on toki allinclusive, joten ruokaa ei tarvitse kummemmin itse nyt tehdä, mutta tilan puute mietityttää kolmen lapsen kanssa.

Pienin lapsista on vuoden ja isommat alakoulu-ikäisiä.

Lisäksi kuulisin teidän mielipiteitä yksivuotiaan ruokailusta ulkomailla. Uskaltaako antaa syödä ravintolassa samaa ruokaa muiden kanssa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä huoneessako on tarkoitus se loma viettää?

Vierailija
2/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole.

Lähinnä tuon yksivuotiaan kanssa voi välillä olla tarve saada rauhoittua ilman hälinää. :)

Mietin että jääkö huoneeseen edes lattia-alaa laisinkaan kahden lisävuoteen ja pinnasängyn jälkeen :D

T. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkäisi, mutta olenkin vähän erikoinen herkkäunisuuteni ja tilantarpeeni kanssa. Mihin edes mahtuu siististi viiden ihmisen kamat noin pienessä huoneessa? Tai nukkuminen, kun joku koko ajan ääntelehtii ja kääntelehtii ja heräilee? Onko mahdollista ottaa yhteyttä hotelliin ja koittaa varata isompaa huonetta tai toista huonetta vierekkäin?

Ja yksivuotias voi kyllä syödä samaa ruokaa kuin muut.

Vierailija
4/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole.

Lähinnä tuon yksivuotiaan kanssa voi välillä olla tarve saada rauhoittua ilman hälinää. :)

Mietin että jääkö huoneeseen edes lattia-alaa laisinkaan kahden lisävuoteen ja pinnasängyn jälkeen :D

T. Ap.

Miten se onnistuu teidän päivittäisessä arjessa?

Vierailija
5/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt täysin tuhoon tuomittu. Tietysti, jos mielii enemmän tilaa kannattaa yrittää vaihtaa isompaan huoneeseen tai varata toinenkin huone, jos väliovellisia huoneita niin saa yhdistettyä

Vierailija
6/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole.

T. Ap.

Amerikantiedettä toisen vanhemman mennä rauhoittumaan välllä muiden temutessa esim. rannalla?

Mihin sitä lattitilaan tarvitset? Lautapelien pelamiseen?

Vierailija
7/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos rantalomalle ollaan, niin luulen, että isommat lapset viihtyy meressä tai uima-altaalla suurimman osan päivästä. AI-lomalla saa jäätelöä ja juotavaa niin paljon, ku napa sietää, eiköhän siellä pienimmän lapsen kanssa saa rauhassa olla huoneessa välillä.

Vierailija
8/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkäisi, mutta olenkin vähän erikoinen herkkäunisuuteni ja tilantarpeeni kanssa. Mihin edes mahtuu siististi viiden ihmisen kamat noin pienessä huoneessa? Tai nukkuminen, kun joku koko ajan ääntelehtii ja kääntelehtii ja heräilee? Onko mahdollista ottaa yhteyttä hotelliin ja koittaa varata isompaa huonetta tai toista huonetta vierekkäin?

Huoneessa oleviin kaappeihin? 

Vierailija
9/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä huoneistohotelleissakan mitään äänieristettyä huonetta ole.

Vierailija
10/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sitten olisit uhriutunut siellä hellan vieressä?

Vierailija
11/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää huone teille, ja ihan turhaan moista murehdit.

Vierailija
12/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni käy laivaristeilyilläkin ja Tukholman-risteilyssä jo 2 yötä ja normaalihytti esimerkiksi Viking Linellä vähän yli 8 neliötä. Joten siihen verrattuna tuo 25 neliötä on jo ihan luksusta.

Vierailija
13/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihto perhehuoneeseen tai 2 huonetta väliovella?

Kuinka mies onnistui varaamaan tavallisen huoneen koska yleensä sitä ei voi varata viidelle? Max. 2+2 yleensä. 

Olemme olleet pari kertaa viikon reissussa tavallisessa hotellihuoneessa (2+2 )koska ei ollut enää muita vaihtoehtoja vapaana. Mutta kävimme huoneessa vain nukkumassa, suihkussa ja vaihtamassa vaatteita.

Kun piti tavarat hyvässä järjestyksessä niin ei ollut liian ahdasta.

Päivät olimme uima-altaalla, rannassa, retkellä tai shoppailemassa ym. All inc. lasten kanssa aivan mahtava.

All inc on todellista lomaa myös äidille joka usein lomallakin on se kokki jos on huoneistohotelli.

Vierailija
14/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Hyviä pointteja. :)

Minä olen meistä ainut herkkäuninen ja nukunkin korvatulpat päässä. En usko että nukkumispuoli pienessä tilassa on ongelma, jos sängyt ja tyynyt ovat kelvolliset :D

Ja 4 kysyi että miten se onnistuu päivittäisessä arjessamme, niin minä kysyn että niin mikä?

Ja 10, voi olla että niinkin olisi saattanut käydä xD alkuperäisen suunnitelman mukaan olisimme valinneet edullisemman matkan, ilman allinclusivea ja lähinnä säästösyistä. Lapset ovat niin nirsoja että ravintolaan laitetut rahat ovat aina vähän hukkaan heitettyä rahaa ja omassa huoneistossa olisi saanut kokkailtua oman maun mukaan.

Nyt allinclusiven ansiosta hotellin monipuolisesta tarjoilusta varmasti löytyy kuitenkin aina jotain jolla jokainen saa vatsansa täyteen, joten loppujen lopuksi mies teki hyvän päätöksen.

Ja minä taustatyötä jo teinkin ja meidän varaamallemme ajankohdalle ei ole enää vapaana muita kuin noita pienempiä 25neliön huoneita. Ja ajatus toisen ylimääräisen huoneen varaamisesta kuulostaisi kuitenkin turhalle.

T. Ap

Vierailija
15/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden hengen kaappeihin viiden hengen vaatteet, plus kolmen lapsen lelut ynnä muut rojut? Ja lattiatilaa ei ole yhtään niiden lisäsänkyjen vuoksi, ei ole todellakaan mukavaa sitä tavaraa siirrellä ja lapsia pukea. Mutta jos niin pihi on että toinen huone on mahdoton ajatus, niin voihan sitä majoittua vaikka missä komerossa. Mitään hermolepoa se ei kyllä kenellekään ole.

Vierailija
16/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen meistä ainut herkkäuninen ja nukunkin korvatulpat päässä. En usko että nukkumispuoli pienessä tilassa on ongelma, jos sängyt ja tyynyt ovat kelvolliset :D

Ja 4 kysyi että miten se onnistuu päivittäisessä arjessamme, niin minä kysyn että niin mikä?

Ja 10, voi olla että niinkin olisi saattanut käydä xD alkuperäisen suunnitelman mukaan olisimme valinneet edullisemman matkan, ilman allinclusivea ja lähinnä säästösyistä. Lapset ovat niin nirsoja että ravintolaan laitetut rahat ovat aina vähän hukkaan heitettyä rahaa ja omassa huoneistossa olisi saanut kokkailtua oman maun mukaan.

Nyt allinclusiven ansiosta hotellin monipuolisesta tarjoilusta varmasti löytyy kuitenkin aina jotain jolla jokainen saa vatsansa täyteen, joten loppujen lopuksi mies teki hyvän päätöksen.

Ja minä taustatyötä jo teinkin ja meidän varaamallemme ajankohdalle ei ole enää vapaana muita kuin noita pienempiä 25neliön huoneita. Ja ajatus toisen ylimääräisen huoneen varaamisesta kuulostaisi kuitenkin turhalle.

T. Ap

Eikö loman idea ole vähän irtautua siitä perusarjesta? Ja millä ne lapset oppii tulemaan pois sieltä omalta mukavuusalueelta, jos heitä ei esim. tutustuta erilaisiin ruokakulttuureihin? 

Vierailija
17/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden hengen kaappeihin viiden hengen vaatteet, plus kolmen lapsen lelut ynnä muut rojut? Ja lattiatilaa ei ole yhtään niiden lisäsänkyjen vuoksi, ei ole todellakaan mukavaa sitä tavaraa siirrellä ja lapsia pukea. Mutta jos niin pihi on että toinen huone on mahdoton ajatus, niin voihan sitä majoittua vaikka missä komerossa. Mitään hermolepoa se ei kyllä kenellekään ole.

Kuinka paljon te sitä kamaa oikein pakkaatte mukaan? :D

Vierailija
18/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Paikallisesta kaupasta löytynyt teidän maunmukaiset tarpeet kokkailuun? Tätä en ole koskaan käsittänyt, että lähdetään ulkomaille ja syödään sitä peruslenkkimakkaraa.

Vierailija
19/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ei osaa syödä kuin äidin tekemää paria ruokaa niin olisi ehkä syytä opetella ennen matkaa ettei mene nirsoiluksi ja marinaksi ja kaikkien loma on pilalla.

All inc. on normaalisti syövien lasten kanssa taivaallisen helppo. Ja jos se 1v. syö kotona tavallista ruokaa niin miksi ei voisi syödä sitä reissussakin. Vai opetatko tämän pienimmäkin nirsoksi? 

Vierailija
20/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus sinulle nro 12, hyvä pointti! Kiitos!

Kävimme vasta pari kuukautta sitten risteilyllä enkä kokenut sitäkään ongelmaksi, niin tuskin tuo 25 neliötäkään ongelmaksi käy.

Ja sinulle 13,

Varaus onnistui koska alle 2-vuotiasta ei lasketa yhdeksi. :)

Meidän poppoo ja etenkin minä, olemme kyllä todella järjestelmällisiä ihmisiä ja pidetään tavarat järkestyksessä. Moni vastaajista sai luotua uskoa että tämä on ihan ok! Kaappeihin laitamme päivittäisessä käytössä olevat tavaramme ja vaihtovaatteita ja laukut mahtunee sängyn alle. Eiköhän me selvitä! :)

Omakohtaisia kokemuksia ja vinkkejä pienen kanssa reissaamiseen saa edelleen mielellään jakaa! :)

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi