Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää milloin erota?

Epätietoinenäiti
16.04.2018 |

Niin, mistä sen tietää milloin erota? Minulla kohta 1-vuotias lapsi joka ei ole edes mieheni (tosin yhdessä oltiin raskauden alusta asti, en tiennyt vielä silloin olevani raskaana exälle).

Suhteessa on paljon hyvää mutta paljon huonoakin. Olen alkanut miettiä, olisiko parempi erota nyt kun lapsi on pieni.

Mies on ollut raha-asioissa vähän holtiton, tosin velat on viimein maksanut pois ja ensi vuonna saisi luottotiedot takaisin. Kuitenkin oma luottamus on aika alhainen tän suhteen.

Mies on paljon töissä (vuorotyö) ja meillä on ihan eri rytmi.

Minä hoidan kaikki kotityöt ja lapsen. Mies käy välillä kaupassa, mutta ei tee muuta. Meillä on omat huoneet, koska on niin eri rytmi. Seksiä on tosi harvoin.

Mies on varsinkin herätessään usein tosi vihainen ja saattaa huutaa mulle, vaikka ollaan puhuttu ettei lapsen edessä huutais. Tää on ehkä pahinta. Ei tosin koko ajan tapella ja yleensä nopeesti sovitaan. Mutta asioista on vaikea puhua, koska mies suuttuu.

Koen olevani yksinhuoltaja joka tapauksessa. Toisaalta lapsi on mieheen kiintynyt.

Asutaan paikkakunnalla jossa mulla ei ole mitään. Haluisin muuttaa lähemmäs omia opintoja ja kavereita. Mies ei halua muuttaa.

Eihän kukaan toki mun puolesta voi päätöstä tehdä tai sanoa mitä pitäs tehdä, mutta kiinnostais kuulla muiden kokemuksia ja ajatuksia, jos siitä heräisi itsellekin jotain mietittävää. Tää jahkailu ettei osaa päättää ja vatvoo vaan asiaa tuntuu pahimmalta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele elämäsi ilman miestä, miten se muuttuisi. Onko skenaario valoisa vai ei? Mitä saat nykytilanteesta vs. mitä saisit itsenäisessä elämässä. Mitä kaipaisit miehessä?

Elämää ei voi ennustaa, mutta yleensä asioilla on tapana järjestyä. Ihminen on sopeutuvainen.

Vierailija
2/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani uskon että olisin tyytyväisempi ilman miestä. Toki olisi yksinäistä kun ei voisi jakaa hänen kanssaan iloa lapsen kehityksestä. Mutta noin muuten.

Eniten erossa pelkään sitä kuinka stressaava ja traumatisoiva se olisi lapselle. Koti muuttuisi ja tuttu ja turvallinen isähahmo jäisi pois. Toisaalta jos muutettaisiin niin oltaisiin lähempänä biologista isää, jota vois sit nähdä useammin. Nyt ovat nähneet kerran kuussa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kannattaa muuttaa!

Vierailija
4/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätietoinenäiti kirjoitti:

Omasta puolestani uskon että olisin tyytyväisempi ilman miestä. Toki olisi yksinäistä kun ei voisi jakaa hänen kanssaan iloa lapsen kehityksestä. Mutta noin muuten.

Eniten erossa pelkään sitä kuinka stressaava ja traumatisoiva se olisi lapselle. Koti muuttuisi ja tuttu ja turvallinen isähahmo jäisi pois. Toisaalta jos muutettaisiin niin oltaisiin lähempänä biologista isää, jota vois sit nähdä useammin. Nyt ovat nähneet kerran kuussa.

Ap

Lapselle riittää yksi kyllin hyvä vanhempi ja kautta aikojen on kasvanut terveistä aikuisia yhdenkin vanhemman perheistä. 

Vierailija
5/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Muuttoon on paljon puoltavia tekijöitä. Lapsen isä, opinnot, ystävät...

Vierailija
6/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Ja samalla kuitenkin äärettömän vaikea tehdä päätöstä. Ero olisi muutos. Yhdessä ollessa sama tilanne jatkuu. Jotenkin sitä ihminen pelkää muutoksia.

Tuntuisi myös pahalta jättää mies "puille paljaille" - hänellä ei olisi varaa nykyiseen asuntoon ilman minua ja säästöjäni, ja toisaalta hän ei varmaan toistakaan asuntoa saisi luottotiedottomana.

Vierailija
7/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun menee kuppi nurin....

Vierailija
8/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on. Ja samalla kuitenkin äärettömän vaikea tehdä päätöstä. Ero olisi muutos. Yhdessä ollessa sama tilanne jatkuu. Jotenkin sitä ihminen pelkää muutoksia.

Tuntuisi myös pahalta jättää mies "puille paljaille" - hänellä ei olisi varaa nykyiseen asuntoon ilman minua ja säästöjäni, ja toisaalta hän ei varmaan toistakaan asuntoa saisi luottotiedottomana.

Se luottotiedottomuus ei liene sun syysi. Jos mies ois ollut fiksu, hän ei käyttäytyisi niin että puoliso lähtee. Mutta niin pitkälle hän ei osaa ajatella eikä  tajua mitä  lähdöstäsi seuraa.Eikö  totta?

Lapsen etu ei ole kasvaa moisessa ympäristössä. Pelasta lapsi.Lähde.

Vierailija
9/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hänen äitinsä?

Vierailija
10/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Turvallinen isähahmo EI huuda. Eli sikäli meni  pieleen.

Vierailija
11/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, että edes mietit! Ero tulee joka tapauksessa, parempi nyt kuin myöhemmin. Ja juurikin lapsen kannalta ajateltuna.

Miehestäsi et ole vastuussa. Kun valitsee teon (esim. huutaminen), valitsee seurauksen (eron).

Vierailija
12/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viestini ei jostain syystä tullut.

Tietysti miehessä on hyvätkin puolensa... Meillä on usein hauskaa yhdessä ja hän tykkää lapsesta ja pärjää lapsen kanssa kahdestaan joskus kun mulla on menoja (harvoin). Hän edelleen rakastaa minua, vaikka itse en ole tunteistani aina kovin varma. Kyllä jotain lämpimiä tunteitakin on, ainakin myötätuntoa. Tiedän ettei hän halua erota.

Käytiin pariterapiassakin lapsen syntymän jälkeen mutta mies ei tykännyt joten kävi vain muutaman kerran eikä puhunut mitään. Ei siitä siis hyötyä ollut.

Vierailija
13/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä tulee tuohon että ei ole minun vuokseni luottotiedoton niin se on totta, mutta minun ja lapsen takia muutti pois aiemmasta asunnostaan, jossa olisi pystynyt asumaan yksinkin. Eli sillä tavalla tuntuisi epäreilulta häntä kohtaan, että meidän vuoksi muutti ja nyt jos jätämme hänet niin hän ei välttämättä oikeasti saa mistään uutta asuntoa. Ei sitä nyt halua kadulle laittaa ihmistä josta kuitenkin välittää.

Ja siis toki välitän ja ehkä rakastankin, mutta olen kovin tyytymätön tilanteeseen, varsinkin siihen ettei pystytä puhumaan asioista ja että hän huutaa mulle. Mut sit välillä mietin myös onko ongelmat "tarpeeksi isoja". Toki hän on työnsä vuoksi myös ihan loppu eikä senkään takia jaksa kotitöissä auttaa.

Vierailija
14/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun sitä eroa alkaa pohtimaan. Silloin on aika.

Vierailija
15/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä tossa suhteessa oli hyvää?

Tunnut täysin avuttomalta. Alkaen siitä että sulla on lapsi edellisen miehen kanssa, olet yhdessä moukan kanssa, josta ei puutu muita vikoja kuin fyysinen väkivalta, ilmeisesti.

Koita nyt ryhdistäytyä ja häivy ennen kuin sut hakataan. Et edes kerro, miksi ukko huutaa. Lämpimikseen vai?

Vierailija
16/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eronneen miehen näkökulma:

Mies voi olla henkisesti ja fyysisesti aivan loppu jos painaa kolmivuorotyössä kellon ympäri ja viikonloppuisin. Huutaminen voi johtua siitä. Varsinkin väsyneen ihmisen aivot eivät aina toimi normaalilla tavalla ja vaikka näyttää fyysisesti olevan hereillä aivot voivat olla puoliunessa.

Suosittelen avointa keskustelua suhteenne tilasta ja mahdollisesti terapiaa. Jos tuollaisessa tilanteessa jätät yksipuolisella päätöksellä miehen, niin teet todella pa*kamaisen tempun eikä mies varmaankaan anna ikinä anteeksi.

Vierailija
17/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusujen sotaa siteeraten: kun heräät nyyhkyttäen, ala harkita eroa. Kun heräät kirkuen, on aika erota.

Vierailija
18/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, kun sitä ei enää mieti onko se oikea vaihtoehto, vaan tietää että se on.

Vierailija
19/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mietintävaihe on kaikesta raskain paikka.

Trust me, tiedät ihan varmasti mikäli päätelmäsi vievät eroon että ero se on.

Siitä ei ole paluuta.

Toki voisit nykyisen miehen kanssa - joo arvaan -jälleen kerran puhua että tää ei voi jatkua näin, että jotain muutosta. Mutta älä oo pettynyt jos muutos kestää 2vk ja palautuu lähtötasoon.

Tsemppiä!!

Vierailija
20/22 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika erota kun kaikki rakkauden tunteet häviää, siitä tietää että liitto on loppuun eletty ja kuollut. Ei siihen auta mitkään terapiat eikä istunnot. Uutta matoa vaan koukkuun  :) kerran täällä vaan eletään!