Jos maatilalla on naispuolinen omistaja joka siis viljelee itse jne, niin onko hän isäntä vai emäntä?
Nimittäin itse tietysti ennen oletin että isäntä ja emäntä tulee suoraan sukupuolen mukaan, mutta nyt maalla asuessani olen havainnut että jotkut kutsuukin tällaista naista tilan isännäksi...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri (nainen) peri vanhempiensa maatilan ja pyörittää sitä päätyönään. Miehensä on muualla töissä ihan eri alalla. Jatkuvasti hän törmää tilanteisiin jossa joku haluaa puhua tilan asioista "isännälle" tarkoittaen hänen miestään, vaikka tämä ei tiedä vaimonsa työstä yhtään sen enempää kuin yleensä muissakaan parisuhteissa.
Joissain asioissa on kuitenkin parempi että mies päättää.
Niin että missä asioissa? T. Maanviljelijä (nainen)
Minulle on aivan sama miksi kutsutaan. Olen isäntä ja emäntä tarpeen mukaan. Olen myös maanviljelijä ja maatalousyrittäjä.
Pullaa en ehdi leipoa, sen vaatiminen on loukkaavaa. Se ostetaan kaupasta niinkuin muutkin.
T. Yksin tilaansa hoitava nainen.
Suvussani miehet ovat aina tehneet ne tyhmät kaupat ja menettäneet rahat. Kun tila on ollut konkurssin partaalla, ovat tilan naiset pyörittäneet omia bisneksiään (lampaita, vasikoiden kasvatusta jne.). Näillä rahoilla on sitten pidetty porukka ruoassa.