Mitä tästä pitäisi ajatella?
Olin viikonloppuna konsertissa, jossa lapseni kuoro lauloi. Paikalla oli tietysti kuoron johtaja, jonka olen vuoden mittaan tavannut viikoittain lasta viedessä ja hakiessa. Oikein mukava mies, jonka kanssa tulee aina muutama sana vaihdettua, ja joskus juteltua pidempäänkin.
Konsertti oli todella hieno, joten menimme erään toisen äidin kanssa onnittelemaan kuoron johtajaa. Hän oli innoissaan, ja oli sitä mieltä että kuoro ja lapset olivat onnistuneet loistavasti. Keskustellessamme hän heitti kätensä hartioilleni kaverilliseen tyyliin. Tilanne tuntui ihan normaalilta, ehkä hieman yllättävältä, mutta ei mitenkään epämukavalta.
Mutta sitten hän silitti kädellään hiuksiani. Mukana ollut toinen äiti oli edessämme, joten hän ei varmaan edes huomannut koko juttua.
Olemme molemmat tahollamme naimisissa, ja vaikka kuoron johtaja on kyllä mielestäni ihan puoleensavetävä mies, niin en ole kyllä mitään erityisiä viboja havainnut. Toki nyt kun asiaa mietin, niin jos emme olisi varattuja, niin en treffikutsusta kieltäytyisi.
Jotenkin on semmoinen tunne että ylireagoin kun tässä hämmästelen asiaa, mutta toisaalta toisen hiuksien silittäminen on jo paljon henkilökohtaisempi juttu kuin käden laittaminen hartioille. Mitään fyysistä kontaktia meillä ei ole koskaan aiemmin ollut, kättelyä lukuun ottamatta. Ajattelin antaa asian olla, eli en aio ottaa asiaa kuoron johtajan kanssa mitenkään esille. Mutta kuitenkin - kiinnostaisi niin kovasti tietää miksi hän silitti hiuksiani?
Kommentit (8)
Taiteilijat on joskus vähän outoja ns. normikansalaiseen verrattuna. Mutta kyllä silti veikkaisin, että se haluaa pildeä.
Metoo! Törkeää seksuaalista häirintää! Tee heti rikosilmoitus! Ei anneta tuollaisten raiskareiden kulkea vapaana.
Vähän outoa. Tilanteeseen ei liittynyt mitään "asiaan kuuluvaa" kuten hiuksista puhumista?
Jatkossa kannattanee seistä hänestä kauempana.
Kyllä se kuoronjohtaja yritti iskeä. Mun mielestä tollanen on ikävää. Ei oikein voi valittaa kun on niin "viatonta" ja ollaan koko ajan siinä rajalla. Mut selvä tapaus jos kyseessä olisi ollut läski ja ruma ukkeli, nyt annat anteeksi koska mies on ihan hyvännäköinen. Ja onhan se kiva saada huomiota, itsekin tykkään että saan huomiota.
Olen mies.
Olet varmaan ihan oikeassa, jos kuoron johtaja olisi ollut mielestäni vastenmielinen, olisin varmasti kokenut tilanteen vastenmielisenä. Nyt vain yllätyin ja jäin miettimään asiaa jälkeenpäin.
ap
Ei tosiaan puhuttu hiuksista, vaan lasten hienosta suorituksesta. Olisi varmaan pitänyt jotenkin siirtyä tai kääntyä jo siinä vaiheessa kun hän laittoi käden hartioille. En ehkä reagoinut heti sen takia että toisiin koskeminen on minusta ok ja perheen ja ystävien kesken halaaminen ym ihan arkipäivää. Hiusten silittäminen oli sitten se outo juttu. Kun asiaa mietin niin en itse koskisi vieraan miehen hiuksiin, kuin ehkä ottaakseni roskan pois ja siihenkin pyytäisin etukäteen luvan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän outoa. Tilanteeseen ei liittynyt mitään "asiaan kuuluvaa" kuten hiuksista puhumista?
Jatkossa kannattanee seistä hänestä kauempana.
No heh, ei tullut mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Metoo! Törkeää seksuaalista häirintää! Tee heti rikosilmoitus! Ei anneta tuollaisten raiskareiden kulkea vapaana.
No jos kysyt?