Hyvin palkatussa työssä raha tuli ja meni, ja nyt osa-aikaisena nautin elämästä ja rahaa jää enemmän säästöön
Olin aiemmin hyvin palkatussa, hieman stressaavassa työssä ja tuntui, että ennen tilipäivää sai viikon ainakin senttejä venytellä että rahat riittäisi.
Ilmeisesti olen kasvanut vihdoin aikuiseksi ja kiinnitän paljon enemmän huomiota siihen mihin rahani laitan. Edelleen hemmottelen itseäni, mutta en niin paljon = nautin nyt enemmän niistä pienistä iloista joihin mahdollista. Ruokaostoksilla en pihistele, mutta pyrin ostamaan vain sitä mitä tarvitaan ja rahaa kuluu vähemmän. Olen karsinut turhat kulut pois mm. lehdet joista kyllä pidin, mutten ehtinyt kuitenkaan aina lukemaan.
Vapaa-aikaa on enemmän osa-aikatyöstä johtuen, joten voisi kuvitella että aikaa tuhlata rahaa olisi myös enemmän, mutta viihdynkin kotona paremmin. Henkinen paine ja kuormitus on paljon vähäisempi nykyisin ja se todennäköisesti helpottaa myös kokonaisuuden hahmottamista, joten saan myös kotona aikaiseksi eri tavalla.
Rakastan kyllä edelleen kierrellä kaupoissa, mutta nyt en yritä saada nautintoa vain ostamalla. Ostan vain jos tarvitsen jotain, enkä ostamisen ilosta. Huomaan että aiemmin olen yrittänyt itselleni saada hyvää fiilistä jonkun kivan asian ostamisella, mutta nyt harkitsen tarkkaan ja nautin pelkästä katselemisesta. Ihanaa huomata että ostamisen pakkomielle on hävinnyt. Nyt saan palkkaa vähemmän, mutta kertaakaan ei tili ole ollut nollilla ennen tilipäivää.
Olen hämmästynyt kuinka tässä näin kävi, mutta äärimmäisen onnellinen!
Hienoa!