Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airbnb:n avulla tienaaminen - uhka vai suuri mahdollisuus?

15.04.2018 |

Moikka!

Nyt alkoi kiinnostaa, kuinka paljon Airbnb:n avulla voi tienata asuntoaan tai mökkiään vuokraamalla. Kysyntähän kasvaa koko ajan ja etenkin turistien suosimilla alueilla hinnat alkavat olla aika houkuttelevia.

Tein pientä vertailua ja kirjoitin siitä blogiin: https://www.superpotential.co/single-post/airbnb-vuokraus-tulonlahteena…

Onko sinulla hyviä tai huonoja kokemuksia Airbnb-vuokrauksesta? Onko toiminta ollut oikeasti hyvä lisätulon lähde? Olisi kiinnostavaa tietää!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, mutta matkustan paljon enemmän kuin kukaan työssäkäyvistä kavereistani; useita kertoja vuodessa. Rahoitan matkani nimenomaan Airbnb:llä. Asun kivassa kämpässä turistien suosiman suurkaupungin keskustan lähellä joten se buukataan aina heti täyteen kun sen listoille pistän ja voin pyytää siitä aika kivan hinnan, varsinkin sesonkiaikaan. Joskus jopa TIENAAN rahaa lähtemällä reissuun, koska Airbnb-tulot ylittävät lentojen ja yöpymisien hinnan, työttömänä kun pääsen lähtemään just silloin kun on halvimmat lennot yms. tarjolla.

Vierailija
2/2 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valmis antamaan kotinsa ventovieraiden pengottavaksi, niin mikäs siinä, ihan hyvinhän sillä saa tienattua ylimääräistä.

Jotkut myös vuokraavat sijoitusasuntoja ns. Airbnb "hotelleina", jolloin kämpässä ei asuta itse vaan se on pelkästään Airbnb:tä varten. Tosin monissa kaupungeissa (esim. Berliini, Barcelona) tällainen on hiljattain kielletty laissa, koska nämä Airbnb-hotellit aiheuttivat asuntopulaa viedessään pois vuokrattavia asuntoja kun Airbnb-asunnolla voi tienata monin verroin enemmän kuin normaalista vuokrasta. Toki sitäkin lakia kierretään, itsekin olen törmännyt Berliinin Airbnb-kämppiä selatessani ilmoituksiin, joissa lukee tyyliin "Please be discreet about Airbnb" eli toive ettei naapurit yms. saa tietää asunnon olevan Airbnb-kämppä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi