Onko ok valehdella kaverille jos haluaa hänelle paremman mielen?
Jos esim. jollain kaverilla on huono itsetunto ulkonäön takia, luulee olevansa ruma, vaikka on oikeasti ihan ok näköinen (ja jonkun mielestä ihan varmasti on, vaikka jonkun toisen mielestä olisi ruma jne.), onko ok narrata, että joku tuntematon oli esim. baarissa tai lomamatkalla kehunut hänen ulkonäköä? Jos hänelle tulee siitä parempi mieli?
Kommentit (4)
Jos on mielestäsi nätti, sano se. Valehteluhan on tuossa tilanteessa turhaa. Voit tietysti perustella yksityiskohdilla ("sulla on tosi kauniit silmät", "aistillinen suu" jne.)
Kyllä jokaisessa tämmöinen erityinen kehumisen paikka on.
No ei ole. Kehu itse häntä jotenkin, mutta kuitenkin todenmukaisesti. Jos miettii asiaa omalle kohdalleen, niin ei olisi mukavaa jos ihmiset säälistä kehuisivat.
Luulen, että mua on aina säälistä kehuttu. Olen tietenkin uskonut ne kehut ja sen seurauksena mulle on kehittynyt ajatus siitä, että olen nätti. En ole koskaan itse pitänyt itseäni nättinä, mutta muiden ihmisten kommentit ovat muokanneet ajansaatossa käsitystä itsestäni. Se on hirveää jossain vaiheessa tajuta, että nuo kommentit on todennäköisesti säälistä saatuja eikä ne omat silmät taineetkaan valehdella.
Sano jotain positiivista hänestä, mutta ilman valehtelua. Esim. jos hänellä on kapeat hartiat mutta isot kädet, kehu käsiä miehekkäiksi tai jos hänellä on kalju mutta tuuhea parta, kehu parran tuuheutta jne. Älä sano mitään luisuista hartioista tai kaljusta.
Ei ole ok.