Mitä järkeä on enää ostaa omaa isoa moottorivenettä tai purjevenettä?
Ellei nyt osta jotain vanhaa puuvenettä ja rakasta sen korjaamista?
Vuokraamalla maksaa muutaman tonnin lomakaudesta eikä tarvi stressata pätkääkään muuten koko asiasta.
Toki jos on sikarikas, niin sittenhän voi ostaa ja muut huolehtivat kaikesta mutta muuten en ihan ymmärrä mitä järkeä Suomessa on enää hankkia omaa venettä. Ehkä jos tarvitsee venettä monta kuukautta vuodesta.
Kommentit (8)
Mitä tarkoitat isolla moottoriveneellä? Monille riittää joku Buster yms. eikä maksa muutamaa tonnia enempää. Jos rikas haluaa ostaa sitten oikeasti isomman veneen, eli +10m niin hänellä on varmasti siihen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat isolla moottoriveneellä? Monille riittää joku Buster yms. eikä maksa muutamaa tonnia enempää. Jos rikas haluaa ostaa sitten oikeasti isomman veneen, eli +10m niin hänellä on varmasti siihen varaa.
Joo, siis jos vene + moottori maksaa yhteensä max. 20000e niin sitten vielä ymmärtää. Tarkoitin isompia veneitä (hytillisiä).
Vierailija kirjoitti:
Veneiden hinta ei alene kuin auton. Osta hyvä vene nyt ja parin vuoden päästä voit myydä sen samaan hintaan pois.
Mutta jos se on oma, niin itse joutuu maksamaan kaikki talvisäilytykset, vakuutukset, huollot, siirtokulut ym. ym. Vuokraamalla ei tarvitse maksaa muuta kuin polttoaineet + vuokra.
Yksillä tutuilla oli purjevene kaivopuiston rannassa. Se oli käytössä ehkä max. 2 viikkoa vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneiden hinta ei alene kuin auton. Osta hyvä vene nyt ja parin vuoden päästä voit myydä sen samaan hintaan pois.
Mutta jos se on oma, niin itse joutuu maksamaan kaikki talvisäilytykset, vakuutukset, huollot, siirtokulut ym. ym. Vuokraamalla ei tarvitse maksaa muuta kuin polttoaineet + vuokra.
Niin mutta paljonkos se vuokra sitten on? Sehän on se olennainen kysymys. Jos veneilee yhden päivän, niin silloin toki kannattaa vuokrata jos yhden kuukauden, niin vuokraus ei enäö kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta paljonkos se vuokra sitten on? Sehän on se olennainen kysymys. Jos veneilee yhden päivän, niin silloin toki kannattaa vuokrata jos yhden kuukauden, niin vuokraus ei enäö kannata.
Mitä katsoin noita vuokria netistä niin ei mitään kovin pahoja. Siis ihan tasokkaista uudenaikaisista veneistä muutamia tonneja per kuukausi. Voi toki heinäkuuussa olla vähän kalliimmat hinnat kuin muina kuukausina. Olennaistahan tuosssa on se ettei veneestä tarvitse itse huolehtia kuin sen aikaa kun vene on käytössä. Ehkä jollekin vene on jokin statussymboli ja silloin tuntuu tärkeältä nimenomaan OMISTAA se.