yksinäisen naisen polttarit?
Menenkö äidin ja mummon kanssa juhlimaan vai värvään jotain työkavereita mukaan?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tasan heidät, kenen seurassa haluaisit olla!
Eikö morsiamen polttariporukan kumminkin pitäisi koostua naisista? Jos naisen parhaat ystävät ovat omat veljet, ei heidän kanssaan voi kuitenkaan viettää polttareita, vaikka haluaisikin?
Tässä se taas nähdään, millaista on siskottoman naisen elämä.
Siis polttarit vietetään just niiden kanssa, jotka ovat parhaat kaverit. Eli sitten vaikka omien sisarusten kanssa. Ihan sama mitä sukupuolta.
Lainaus Käytöksen kultaisesta kirjasta: "Polttareilla tarkoitetaan häitä edeltävää iltaa mutta myös kekkereitä, jonka sulhasen miespuoliset ystävät järjestävät sulhaselle ja morsiamen ystävättäret morsiamelle."
Kyllä tuossa sanotaan, että polttareita vietetään samaa sukupuolta olevien ystävien kanssa. Kirja on painettu vuonna 2003, ehkä siinä on vanhentunutta tietoa. Hyvä, jos nykyään sukupuolella ei ole niin suurta merkitystä. Sittenhän aloittaja voi juhlia polttareitaan äitinsä ja mummonsa lisäksi myös isänsä ja isoisänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pitää polttarit? Eivät ne ole pakollinen juttu. En itsekään pitänyt sellaisia.
Toki ihan ok tuokin, mutta haluan jonkin näköiset viimeinen ilta vapaana juhlat etten katuisi etten ole pitänyt.
ap
Jostain olen lukenut vuokrattavista juhlavieraista. He siis tulevat vieraiksi häihin, hautajaisiin, synttäreille yms. juhliin. Tulisivat varmaan polttareillekin. Ovat jotain ammatti/harrastelijanäyttelijöitä. Toiminnan tarkoituksena on juuri saada yksinäisten ihmisten juhliin vieraita. Voisit yrittää ottaa yhteyttä heihin. Yritin äsken googlella etsiä, mutten löytänyt. Jossain lehdissä on kyllä kerrottu heistä.
Vastaavassa tilanteessa luultavasti itse viettäisin polttarit vaikka äidin ja isoäidin (tai ketkä ne läheisimmät nyt ovatkaan) kanssa tehden asioita mistä kaikki pidetään. Jos tykättäisiin käydä kauneushoitolassa (tai vaikka kylpylässä), varattaisiin kaikille sopivat hoidot ja laitot. Tai sit mentäisiin kaupunkilomalle ja vietettäisiin laatuaikaa tyttöjen kesken.
Joku perinteinen temppuilu ja ryyppäys ei tosiaan houkuttaisi jos olis nyt ajankohtaista, seurankin suhteen mieluummin laatua kuin määrää.
It's my party and I cry if I want to... sinä päätät miten tahdot polttarisi viettää (tai voit päättää olla viettämättäkin).
Vierailija kirjoitti:
Kai sinne polttareihin kutsutaan samoja ihmisiä kuin häihinkin, että siitä porukasta voit valikoida. Mutta tarvitseeko niitä oikeesti pitää?
Aloittajan tilanteesta en tiedä, muttei kaikilla ole niin kovin suurta joukkoa häävieraitakaan. Nettipalstoilla on monesti yksinäisyydestään kertovia morsiamia, jotka harmittelevat pientä vierasjoukkoa omalta puoleltaan. Morsiamella ei ole kavereita, vain tyyliin vanhemmat tulevat häihin. Kaikki muut ovat sulhasen vieraita. Ja voihan se sulhanenkin olla yksinäinen ja pienisukuinen.
Eli ei se polttariporukka välttämättä parane, vaikka häävieraat lisättäisiin ehdokkaisiin. Vaihtoehdot voivat olla morsiamen äidin ja mummon lisäksi sulhasen veli ja iäkäs sukulaistäti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pitää polttarit? Eivät ne ole pakollinen juttu. En itsekään pitänyt sellaisia.
Eihän sitä ole pakko pitää häitäkään. Voi elää avoliitossa. Tai vielä mieluummin pysyä sinkkuna.
Siis lähinä haluaisin hauskoja neuvoja. Äiti on ok , mutta ei juo. Mummo kyllä rakastaa alkoholia, mutta kahdestaan 80 vuotiaan kanssa juominen olisi outoa. No häihin on kolme kuukautta aikaa , joten luultavasti saan jotain aikaan ennen sitä.
ap
Meillä oli kolmen hengen polttarit. Morsian, morsiamen sisko ja minä ainoana ystävänä. Morsian oli etukäteen sanonut ettei halua polttareita kun ei ole montaa ystävää, vaan mummoja. Yllätettiin hänet kuitenkin ja vietettiin ikimuistoinen päivä 💖
Minulla on yhtä vähän ystäviä kuin aloittajalla. Mummoni ehtii tosin kuolla, ennen kuin polttareitani vietetään. Ei minulla ole sulhasehdokastakaan. Entä kuka kaasoksi? Voiko kaaso olla miespuolinen? Jos kerran polttariporukassakin voi olla miehiä? Minulla on veli ja serkkumiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yhtä vähän ystäviä kuin aloittajalla. Mummoni ehtii tosin kuolla, ennen kuin polttareitani vietetään. Ei minulla ole sulhasehdokastakaan. Entä kuka kaasoksi? Voiko kaaso olla miespuolinen? Jos kerran polttariporukassakin voi olla miehiä? Minulla on veli ja serkkumiehiä.[/quote
Meillä ei ole sulhoa tai bestmania, kirkossa vaikka miehelläni on paljon ystäviä. kävelemme yhdessä kirkkoon eikä ole mitään luovutuksia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yhtä vähän ystäviä kuin aloittajalla. Mummoni ehtii tosin kuolla, ennen kuin polttareitani vietetään. Ei minulla ole sulhasehdokastakaan. Entä kuka kaasoksi? Voiko kaaso olla miespuolinen? Jos kerran polttariporukassakin voi olla miehiä? Minulla on veli ja serkkumiehiä.[/quote
Meillä ei ole sulhoa tai bestmania, kirkossa vaikka miehelläni on paljon ystäviä. kävelemme yhdessä kirkkoon eikä ole mitään luovutuksia.
ap
siis kaasoa tai bestmania.
ap
Mä menisin varmaan johonkin ihanaan hemmotteluun, esim kuumakivihierontaan, kylpylään tms. Jotain sellaista, mitä en yleensä muutoin tee/koe.
En näe tässä nyt mitään ongelmaa, olet hienosti jo keksinyt ratkaisuvaihtoehtoja. Vaivaako sinua yksinäisyys? vai se että kaipaat ystäviä kun polttareista tulee mielikuva railakkaista bileistä ison kaveriporukan kanssa? Itsekin mietin aikoinaan omia polttareita ja sitä saanko omia sellaisia ollenkaan, en ole ollut paras mahdollinen ystävä / kaveri ihmisille, kuitenkin olen onnistunut saamaan yhden hyvän ystävän mieheni lisäksi, joka sitten järjestikin ne polttarit minun makuuni. Oli siskot ja miehen siskot mukana, paras ystävä tietenkin ja muutama kaveri. Sittemmin olen oppinut että ysävyyssuhteet ovat syviä ihmissuhteita siinä missä puolisokin on ja sellaisen ihmissuhteen luominen on erittäin vaativaa ja työlästä minulle, mutta kun sen työn tekee kunnolla, on ystävyys erittäin antoisaa ja palkitsevaa molemmin puolin<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet saanut tutustuttua mieheesi, jos et ole osannut kuitenkaan hankkia itsellesi ystäviä?
En ole ap, mutta ainakin omasta kokemuksesta parisuhde on huomattavasti helpompaa hankkia kuin ystäviä. Ei varmasti kaikilla mene näin, mutta itse olen huomannut omassa elämässäni useasti...
Ehdottomasti näin. Ikinä ei ole ollut ongelmaa löytää seurustelukumppaneita, mutta ystävät ovat todellakin kiven alla.
Mä voin tulla sun polttareihin? Mikä kaupunki? Lupaan olla hauskaa seuraa! T: nainen 43 v.