Sähkön/liittymien/yms KAUPUSTELIJAT OSTOSKESKUKSISSA
Miksi!? Onko pakko tulla iholle asti tyrkyttämään?
Kommentit (39)
Välttelen tällaisia kauppakeskuksia tai marketteja viimeiseen asti. Terkut kauppiaille.
Joo. Yhdessä vaiheessa välttelin tiettyyn ostoskeskukseen menoa kun siinä oli AINA sähkökaupustelijoita heti ovilla. Nykyisin siellä onneksi on vähemmän. Ahdistavaa
Mä oon miettinyt et aiheuttaakohan noi paljonkin tappiota myymälöille? Itse ainakin yhdessä ostoskeskuksessa vierailisin parissa kaupassa useammin, mutta koska siinä on käytävällä aina noita kaupustelijoita niin en jaksa.
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, lähikauppani sattuu olemaan citymarket ja jokaikinen kaupassa käynti on painajaista, kun ne haaskalinnut hyökkää sekä mennessä, että tullessa kimppuun. En tiedä mkten tuossa tilanteessa PITÄISI toimia: kieltäydynkö ystävällisesti, jolloin he saavat "paremmin jalan oven väliin" enkä pääse tilanteesta pois vai kävelenkö vain ohi heidän huuteluistaan huolimatta. Ei ole iso asia ehkä, mutta näiden oman pään sisäisten ongelmien kautta siitä tulee sellainen
Todella ärsyttävää ahdistelua. Kyllä mä osaan itse mennä näiden tyrkkyjen juttusille jos mulla on tarve vaihtaa jotain palveluntarjoajaa.
Harvoin noilla on käytöstavatkaan hallussa. Jos kieltäytyy ystävällisesti hymyillen, saa v*ttuilua vastaukseksi.
Kuopiossa yhdessä ostoskeskuksessa usein iso joukko jakautuneena leveesti niin ettei ohi pääse!
naama vaan norsunvitulle ja lampsin ohi. tympeitähän nuo ovat mutta toisaalta heidän työ on usein tavoitteellista ja jos ei saa tiettyä myyntikiintiötä täyteen, voi tulla kenkää. työnsä vain tekevät loppujen lopuksi.
Mä nakkaan sisälle mennessä luurin korvalle!
Ikinä ei ole kukaan tyrkyttänyt mulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, lähikauppani sattuu olemaan citymarket ja jokaikinen kaupassa käynti on painajaista, kun ne haaskalinnut hyökkää sekä mennessä, että tullessa kimppuun. En tiedä mkten tuossa tilanteessa PITÄISI toimia: kieltäydynkö ystävällisesti, jolloin he saavat "paremmin jalan oven väliin" enkä pääse tilanteesta pois vai kävelenkö vain ohi heidän huuteluistaan huolimatta. Ei ole iso asia ehkä, mutta näiden oman pään sisäisten ongelmien kautta siitä tulee sellainen
Vinkki: jos on puhelinliittymäkauppias huikkaise ohi kiitäessäsi että on työsuhdepuhelin ja firman määräämä operaattori siinä, ja jos on sähkökauppias: sähkö kuuluu vuokraan. Ja jatka päättäväisesti ohi. Et siis edes voi vaihtaa vaikka haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: jos on puhelinliittymäkauppias huikkaise ohi kiitäessäsi että on työsuhdepuhelin ja firman määräämä operaattori siinä, ja jos on sähkökauppias: sähkö kuuluu vuokraan. Ja jatka päättäväisesti ohi. Et siis edes voi vaihtaa vaikka haluaisit.
Kuinka monella ei ole omaa puhelinta?
Teen itse puhelin liittymien myynti työtä tuollee kaupassa. Tosi törkeesti jotkut vastaa kun moikkaan heille. En kyl itse oo mielestäni tyrkyttäny kellekään ja ihan hybin saan liittymiä kaupasksi päivässä. Se on ehken kiinni siitkin miten asenoituu:)
Olen sähköyhtiössä töissä ja sanoin sille tyrkyttäjälle.. Ei mennyt päähän, että saan varmasti halvemmalla työpaikaltani sähköt. Intti, että voin tehdä laskelmia.. Olin ok.
Työtänsähän he vain tekevät, ymmärrän. Kuitenkin pidemmän päälle se on hieman rasittavaa, kun joutuu yhä uudelleen kieltäytymään samasta asiasta.
Kuitenkin, ei se niin suuri vaiva ole hymyillen vastata tervehdykseen ja kertoa, että ei ehdi nyt. Toki kaikki ei ole niin sosiaalisia, eikä aina ole niin hyvä päivä.
Kerran, kun ei ollut kiirettä, menin huvin vuoksi kuuntelemaan, että mitä asiaa oli. Paljon sitä oli. Ehkä opinkin jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvi selitellä niille mitään.
Itse heilautan kädellä torjuvan eleen jos joku lähestyy. Tai sanon vaan napakasti ei kiitos ja jatkan matkaa.
Todella ärsyttäviä ovat ”rouvitteluineen” ja tekohymyineen. En tajua kuka viihtyy tuollaisessa työssä ja miten siitä edes mitään tienaa? Usein kolmekin tyyppiä siinä hyörimässä.
Tällaisen karjun ei tarvitse kuin vähän vilaista myyjien suuntaan, koskaan ei olla tultu mitään tyrkyttämään:)
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa yhdessä ostoskeskuksessa usein iso joukko jakautuneena leveesti niin ettei ohi pääse!
Missä ostoskeskuksessa? Omalle kohdalle ei ole sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt et aiheuttaakohan noi paljonkin tappiota myymälöille? Itse ainakin yhdessä ostoskeskuksessa vierailisin parissa kaupassa useammin, mutta koska siinä on käytävällä aina noita kaupustelijoita niin en jaksa.
Anna kauppakeskukselle tai ko. liikkeille kirjallista palautetta. Se vaikuttaa.
Minuakin nuo ärsyttävät, mutta osaan sanoa EI. Ne jahtaavat nössöjä.
Just tällä viikolla Kuopion Matkuksessa huuteli saako vähän aikaa jne johon vastasin Ei kiitos ja kävelin ohi, niin perään huutelee miksi ei ja ihan harmittaa etten kääntynyt sanomaan mitä se sulle kuuluu.
Ihmettelen miten tuo duuni voi kannattaa? Eikös tuollaisessa palkkaus perustu täysin siihen kuinka monta liittymää saa kaupaksi?