Työkokemus, jota et merkkaisi CV:seen?
Yleensä ajatellaan, että kokemus on hyvästä, mutta voiko ns. "Vähemmän arvostettu työ" olla jopa huono juttu ansioluettelossa? Voisiko joku merkintä esim. Alusvaateliikkeessä työskentelystä olla haitaks jos hakee johonkin tosi konservatiiviseen työhön?
Kommentit (29)
No kirjoita pöljä "myyntityö vähittäiskaupassa"
En laittaisi siivousta, tiskausta jne.
Muutenkin on tunkua cv:ssä ja pääsin haastatteluihin. En kuuna päivänä mainitsisi haastettalussa, että olen ollut tiskiapulaisena. Siinä ei ansaintana olisi mitään vikaa, mutta olisi ammatillinen itsemurha laittaa jotain tuollaista cv:hen.
Olen ollut työtön, nyt töissä omalla alalla. En todellakaan laittanut CV:hen sitä, että sijaistin yhteensä n. 5 arkipäivää päiväkodissa.
Jotain chatjuontajaa, puhelinseksi/ennustaja tyylistä duunia en laittaisi, ellei ole hakemassa vastaaviin töihin.
Se, mitä CV:hen kannattaa merkitä ja mitä ei riippuu aivan valtavasti hakijan iästä, kertyneen työkokemuksen määrästä ja tasosta sekä haettavasta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen toiminut jokusen vuoden yrittäjänä. Sitä en enää mainitse, ei tuntunut ainakaan auttavan työnhaussa.
Ehkä työnantajat ajattelee että yrittäjänä toiminut on tottunut tekemään oman päänsä mukaan ja on vaikeuksia sopeutua muiden määräämiin sääntöihin. (Vaikka näin siis ei olisi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä alusvaateliikkeessä työskentely olisi jotenkin heikentävä tekijä työnhaussa. Tietysti sitä ei mainita, jos ei ole samankaltaisesta työstä kyse, koska se ei ole oleellista eikä siitä olisi apua hakemaansa työhön liittyen. Mutta kokeeko joku, että alusvaatteiden myynti olisi jotenkin häpeällistä? Vaatteita ne ovat, missä kaikki muutkin ja sinäkin niitä käytät, toivottavasti... Ymmärrän, että seksityöstä ei halua mainita, mutta alusvaatteiden myynti. Hei haloo? Pitäisikö Vicroria Secretinkin omistajien hävetä?
Myös esim. Kortsut, liukkarit yms ovat hyvin yleisesti käytössä mutten silti ehkä leveilisi jos työskentelisin niihin erikoistuneessa liikkeessä
Jos vaan kirjoittaa että on ollut myyjänä, sen enempää tarkentamatta.
En merkitsisi erikseen jotain 20v sitten tehtyjä lyhyitä työpätkiä.
Demareitten puoluetoimistossa suojatyöpaikassa olemista.
Yrittäkää nyt elää sen otsikon kanssa, tajusin jo, että mokasin t. Ap