Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko vuonna 2000 arvannut, että maailma muuttuu tällaiseksi?

Vierailija
14.04.2018 |

Oletko ennustanut jotain mikä on toteutunut, vaikkapa kulttuurin tai maailmantilanteen suhteen? Onko jotain, mikä on täysin yllättänyt?
Tulen täydentämään omani myöhemmin!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut kuvitella edes vuonna 2008 millaiseksi maailma on muuttunut.

Vierailija
2/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lukioikäisenä (2003~) opiskelin mitä lisäaineita ruuissa on ja kemikaaleja pesuaineissa ja koetin välttää kaikkea prosessoitua. Hippinä pidettiin, mutta clean eating tuli kovasti huutoon sitten myöhemmin.

En ole koskaan ollut innostunut omaisuuden keräämisestä, vaan olen ajatellut jostain parikymppisestä että pian rupsahtava ulkonäkö on se, mihin haluan rahani laittaa. Tuolloin kauneusleikkaukset ja pientoimenpiteetkin oli harvinaisia ja paheksuttuja, mutta nyt on ihan normaalia ja vaadittuakin säilyä mahd nuorekkaana.

Lapsena ennustin tosi-tv:n suosion ja tv-ohjelmien tallennusmahdollisuuden tulevan pian :]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä muka on muuttunut?

tilanne on pääpiirteissään sama kuin 1998

Vierailija
4/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut, että joudun jatkuvasti perustelemaan ihmisille hyvinvointivaltion perusasioiden merkitystä...

Vierailija
5/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut ennustaa mitään, ja esim. USA:n taantuminen henkisesti on ällistyttänyt eniten.

Kun kuvittelee, että kaikki kehittyy, ja käykin päinvastoin.

Lisäksi lähipiirissä ihmiset on muuttuneet äärimmäisen itsekkäiksi, noin pienemmässä mittakaavassa katsottuna.

Vierailija
6/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi uskonut, että joudun jatkuvasti perustelemaan ihmisille hyvinvointivaltion perusasioiden merkitystä...

ja sekö että joudut perustelemaan jotain yhteiskunnallista asiaa on "suuri muutos"???

Vierailija
7/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai etttä ihmiset ovat netin myöötä helpommin koukutettavissa ja entistä vainoharhaiseempia ja maalaisjärki katoaaa robottimaisen keulakuvaan rytmin mukaan tanssivaksi euforiaan taipuvaksi hengeltään tyhhjyyden sisäitämäksi jossa kaikkki todelllinen tunne ja järki on vain objektionlaaista sanahelinäää.

Vierailija
8/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan toivoneeni aikoinaan Venäjän demokratian kehittyvän, mutta nythän koko maa on eristäytynyt ja vajonnut diktatuurin kaltaiseen tilaan.

Vierailija
9/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä nyt muka on? Toista se oli silloin kun katselin WTC tornien romahtamista suorana telsusta. Silloin tuli oikeasti mieleen että tässäkö tämä nyt sitten oli.

Vierailija
10/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi polvi ei muista 9/11:a tai Jugoslavia sotaa. Tai Irakin pommituksia, 90-luvun lamaa, yms.

Ainoa oleellinen ero on, että nykyään netissä valitetaan ja järkytytään ihan kaikesta. En olisi millään uskonut, kun nettiä käytin ekan kerran vuonna 97 tai 98, että homma menee tällaiseksi.

Vierailija
11/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lukioikäisenä (2003~) opiskelin mitä lisäaineita ruuissa on ja kemikaaleja pesuaineissa ja koetin välttää kaikkea prosessoitua. Hippinä pidettiin, mutta clean eating tuli kovasti huutoon sitten myöhemmin.

En ole koskaan ollut innostunut omaisuuden keräämisestä, vaan olen ajatellut jostain parikymppisestä että pian rupsahtava ulkonäkö on se, mihin haluan rahani laittaa. Tuolloin kauneusleikkaukset ja pientoimenpiteetkin oli harvinaisia ja paheksuttuja, mutta nyt on ihan normaalia ja vaadittuakin säilyä mahd nuorekkaana.

Lapsena ennustin tosi-tv:n suosion ja tv-ohjelmien tallennusmahdollisuuden tulevan pian :]

Telkkuohjelmia pystyi tallentamaan vhs-kasetille jo sun lapsuudessa.

Se on paras tallennusmuoto. Dvd:t ovat merkkisidonnaisia. Meidän itse tallentavat dvd:t ei näy muilla vehkeillä.

Digiboksit täyttyy ja kun hajoavat, kaikki katoaa. Pilvipalvelut voi kadota tuosta noin vaan, jos palveluntarjoaja haluaa lopettaa.

Vhs oli oma ja aina käytettävissä.

Vierailija
12/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai etttä ihmiset ovat netin myöötä helpommin koukutettavissa ja entistä vainoharhaiseempia ja maalaisjärki katoaaa robottimaisen keulakuvaan rytmin mukaan tanssivaksi euforiaan taipuvaksi hengeltään tyhhjyyden sisäitämäksi jossa kaikkki todelllinen tunne ja järki on vain objektionlaaista sanahelinäää.

https://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4limerkki

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pilkku

Minä en olisi suin surminkaan uskonut 2000 vuonna (yläasteella), että minusta tulisi pilkunn****ja. Tai voiko tässä tapauksessa edes mistään varsinaisesta n****misesta edes puhua.

Vierailija
13/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle olisi ennustaja kertonut tästä

..niin olisin nauranut epäuskoisena.

Vierailija
14/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osannut kuvitella edes vuonna 2008 millaiseksi maailma on muuttunut.

Sama. En edes tiedä, paljonko tästä nykyisestä fiiliksestä on omaa elämäntilannetta ja paljonko maailmantilannetta, mutta on aika järkyttävää verrata, miten erilaista ainakin oma elämäni oli 10 vuotta sitten. Itse olen pohtinut, miten pääsisi edes henkisesti siihen samaan tilaan. Positiiviseen tulevaisuudenuskoon. Moni elämän ongelmista ratkeaisi jo sillä.

Vierailija
15/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lukioikäisenä (2003~) ...

Mitä sinä horiset? Jos olet ollut lukiossa vuonna 2003, niin olet syntynyt sen jälkeen, kun tv-ohjelmien tallennusmahdollisuus oli jo olemassa.

Et siis ole ennustanut sen suhteen yhtään mitään.

Vierailija
16/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut, että valtioiden henkinen ja fyysinen hyvinvointi romahtaa näin paljon. Turvaton olo, epätoivo tulevaisuudesta, Euroopan tuhoaminen liikakansoituksella vaarallisen uskon omaavilla idän ihmisillä.

Vierailija
17/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut että menee tämmöiseksi. Luulin että talous on se ala millä kilpaillaan ja luulin että kansalaisten yleinen elintason nosto olisi ollut se ykkösjuttu ja niin se olikin Japanille, Saksalle, Etelä-korealle mutta muilla aika lailla sotahommat on siinä rinnan kulkeneet tai sitten jopa ykkösjuttu.

Juuri tui toisten maiden pommitus ja jatkuva sekaantuminen on ollut suurin pettymys jota en olisi arvannut.

Vierailija
18/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telkkuohjelmia pystyi tallentamaan vhs-kasetille jo sun lapsuudessa.

Se on paras tallennusmuoto. Dvd:t ovat merkkisidonnaisia. Meidän itse tallentavat dvd:t ei näy muilla vehkeillä.

Digiboksit täyttyy ja kun hajoavat, kaikki katoaa. Pilvipalvelut voi kadota tuosta noin vaan, jos palveluntarjoaja haluaa lopettaa.

Vhs oli oma ja aina käytettävissä.

Anteeksi, ilmaisin asian ihan huolimattomasti. Tallennusmahdollisuus videolle tietysti oli, tarkoitin tätä, että tv:stä voi katsoa milloin haluaa, mitä haluaa (Netflix ym. systeemit nykyään). Kun pääpiirteittäin kuitenkin omassa lapsuudessa mentiin tiettyyn kellonaikaan tv:n ääreen, ja odotettiin lempisarjaa joka tuli tiettyyn aikaan tiettynä päivänä.

Vierailija
19/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someriippuvuudesta ei puhuta tarpeeksi ja siihen ei edes puututa. On normaalia tuijottaa ruutua monia tunteja päivässä. Joskus kauan sitten suositus oli enintään 2h päivässä...

Vierailija
20/23 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää, että kansalaisuudet ovat sekoittuneet näin nopeasti. Meillä oli yläasteella enkun kirjassa kappale, että New York on kulttuurien sulatusuuni. No nyt koko maailma on.