ystävä kysyy kaikkeen luvan mieheltään
35vuotias ystäväni kysyy aivan kaikkeen menoon mieheltään luvan, eikä ilmeisestikään lupaa saa koska ei työn lisäksi poistu kotoa muualle kuin kauppaan. pitääkö vaan luovuttaa, ja tyytyä siihen ettei enää nähdä vai mitä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (12)
Jos ystäväsi on sellainen, niin hän on. Ei hän luultavasti ole ennenkään ollut mikään ylitsepursuavan itsevarma tyyppi, joten ehkä hänellä on nyt hyvä olla herransa huomassa ja valvonnassa...?
Jos hän on ystäväsi, niin miksi et voi kysyä ihan suoraan, että mikä on homman nimi?
Onko heillä pieniä lapsia? Silloin pitää puolin ja toisin aina kysyä, voiko mennä.
Oletko ammattivalittajan ainoa ystävä?
Jos mies ei oikeasti anna vaimonsa koskaan missään yksin kyläillä, eikä vaimon ystävien edes heille kotiin tulla, kun mies ei ole kotona, jos silloinkaan, niin silloin on aika pariskunnan hakeutua pariterapiaan tms. ja/tai vaimo ohjata saamaan muuta apua, ellei omalta suvultaan niin vaikka auttavasta puhelimesta. Älä ihmeessö jätä häntä yksin.
Tuommoisiin olen törmännyt vuosien aikana useisiin. Todella yleistä, että kysellään puolisolta lupia ihan kaikkeen. Etenkin miehet.
Edes työlounaalla ei voi käydä ilman, että saa puolison suostumuksen.
Ihmettelen tämmöistä toimintaa kovastikin. Pariutuessaan pitää täysin luopua omasta identiteetistä?
N46 ja saman miehen kanssa 26 vuotta ja saamme treffata kavereita ilman toisen lupaa.
Minunkin vaimoni kysyy lupaani kaikenlaiseen tekemiseen. Saako mennä ystävänsä kanssa ulos, saako ostaa kaupasta jotain jne. Olen aina sanonut, että aikuinen ihminen osaa itse harkita, mitä voi tehdä eikä minulta tarvitse kysyä. Kysely ei ole 20 vuodessa loppunut, joten oletan sen olevan hänen ystävällinen tapansa kertoa minulle, mitä aikoo tehdä.
Meillä exän ystävät alkoi juoruileen mikä narsisti olen kun en päästä vaimoa minnekkään. Kysyin asiaa vaimolta ja sanoi ettei halua lähteä sen kaverin kanssa minnekkään ja on sanonut ettei pääse kun on suunniteltu muita menoja miehen kanssa. Siitäpä "ystävä" oli vetänyt omat johtopäätöksensä.
Anna pysyä kotona