Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuukautiset on hyvin epäsäännölliset ja tulee erittäin harvoin, tarkoittaako se sitä ettei saa lapsia?

Vierailija
13.04.2018 |

Ikää 24v.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on merkki siitä, että jotain ongelmia todennäköisesti on, mutta ei suinkaan tarkoita ettei koskaan saisi lapsia.

Vierailija
2/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Hormonitoimintaa voidaan tasata lääkityksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Myöskään säännölliset kuukautiset ei tarkoita sitä, että automaattisesti saisi lapsia. Ei todellakaan. Yleensä nimenomaan tahattomasti lapsettomilla kuukautiset tulee aivan normaalisti, ja siksi se lapsettomuus tuleekin niin suurena yllätyksenä.

Vierailija
4/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jos ultra on tehty ja kaikki NS. "Oleelliset" elimet on täysin kunnossa, ei ongelmaa ole. Erilaisilla kuureilla voidaan vähän kehoa avustaa.

Vierailija
5/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kierto vakinaistua vasta noilla main. Mutta mulla alkoi kuukautisetkin aika myöhään.

Siinä kävi jostain syystä niin, että kun sain opinnot valmiiksi, siinä samassa alkoi säännölliset kuukautiset. Olikohan jotain stressiä.

Vierailija
6/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
7/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisilla kuureilla aikaansaa ovulaation, jolloin raskaus on mahdollinen. Siis jos noin muuten ei kuukautisia tule. Itselläni ei tullut useisiin vuosiin muistaakseni n. 20-25v ei tullut ollenkaan. Nyt olen 31v ja kahden lapsen äiti. :)

Vierailija
8/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Itselläni on ollut erittäin epäsäännölliset kuukautiset aina, nyt toista kertaa raskaana ja molemmat lapset saaneet alkunsa luomusti parin kuukauden yrittämisellä. (Ja olen jo 36 v)

Toki kannattaa keskustella lääkärin kanssa jos jotain terveysongelmia voisi olla taustalla. Usein kuitenkin epäsäännöllisiin kuukautisiin tarjotaan"hoidoksi" e-pillereitä, jotka tosiasiassa estävät ovulaation eivätkä mitenkään korjaa mahdollisia syitä kierron epäsäännöllisyyteen.

Vierailija
9/9 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeilla selviää jos jotain häikkää on, yleensä. Itsellä oli aivolisäkkeessä prolaktiinin eli maitohormonin liikatuotanto. Lääkekuuri ja tulin raskaaksi ekasta kierrosta. Kuukautiset olleet aina hyvin epäsäännölliset. Kannattaa kysellä miten sukunne naisilla nämä hommat on menneet, perinnöllisyyttä esiintyy.