Kassajonon kapula ostosten välissä - näin sitä kuuluu käyttää ja kenen
Laita kapula omien ostostesi jälkeen mikäli takanasi on seuraava henkilö siinä vaiheessa kun olet laittanut viimeisen tuotteesi hihnalle. Mikäli takanasi ei ole ketään sillä hetkellä, siirtyy vastuu kapulan laittamisesta jonoon mahdollisesti hetken päästä tulevalle ihmiselle, vaikka hihnalla olisikin vielä sinun ostoksiasi.
Jos olet jonossa ja edellinen asiakas ei laita kapulaa, älä laita sinäkään ja tee hänen hommaansa. Mikäli menet jonoon, jossa edellinen asiakas on jo aiemmin laittanut kaikki ostoksensa hihnalle, mutta et ollut silloin vielä paikalla, täytyy sinun laittaa kapula.
Kommentit (31)
kuulosti ensin sekavalta, mutta onkin selkeä, ehkä tuo dilemma nyt ratkesi
Ideologisesti näin, mutta jos edellä on muta-aivo joka ei laita kapulaa niin käytännössä parempi on laittaa kapula ite.
Ainakin Helsingissä useimmat tekevät noin jo
Onneksi minulla on aviomies, jonka laitan kauppaan, eikä minun täten tarvitse vaivata itseäni moisilla asioilla...
Väärin!
Laita kapula AINA ostostesi jälkeen. Hihna pysähtyy kapulaan eikä pyöri tyhjänä turhan takia. Myöskään myyjän ei tarvitse pysäyttää hihnaa tai laittaa kapulaa, niin että hihna pysähtyy pysähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Ideologisesti näin, mutta jos edellä on muta-aivo joka ei laita kapulaa niin käytännössä parempi on laittaa kapula ite.
Ei tarvitse, kyllä se edellinen sitten kommunikoi kassan kanssa, että mihin asti ovat hänen ostoksiaan.
hänmies kirjoitti:
Jos olet jonossa ja edellinen asiakas ei laita kapulaa, älä laita sinäkään ja tee hänen hommaansa.
Jep, ja kun teet näin ja olet tullut kassalle viimeisimpänä ja tuonut lisää ostoksia, maksat tietysti myös koko lystin. Jos et halua maksaa kaikkea, laita kapula ennen omia ostoksiasi.
Vierailija kirjoitti:
hänmies kirjoitti:
Jos olet jonossa ja edellinen asiakas ei laita kapulaa, älä laita sinäkään ja tee hänen hommaansa.
Jep, ja kun teet näin ja olet tullut kassalle viimeisimpänä ja tuonut lisää ostoksia, maksat tietysti myös koko lystin. Jos et halua maksaa kaikkea, laita kapula ennen omia ostoksiasi.
Jos on totaalinen lammas, niin noinkin voi käydä! En ottanut sitä huomioon.
hänmies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse, kyllä se edellinen sitten kommunikoi kassan kanssa, että mihin asti ovat hänen ostoksiaan.
Kuulostaa että olet ollut paljon tekemisissä muta-aivojen kanssa.
mistä tuo kapula-nimi tulee? meilläpäin (Juuka) se on erotin
Vierailija kirjoitti:
Ostosjaotin on virallinen nimi ainakin S-ryhmällä
t. kassamyyjä
Minä joskus odotan, että edellisen ostokset menevät kauemmas, enkä viitsi laittaa kapulaa. Jos siis tulen ilman, että joudun jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
WTF? Erotin. Onks tää joku nokian insinööreille perustettu kotikunta?
Ostosjaotin... anna mun kaikki kestää.
jooh..
oli tänään aamupäivällä "tilanne päällä" kaupassa kun mummeli ei laittanut kapulaa ja seuraavana ollut nahkatakkityyppi (aineissa?) kommentoi että laittoko jo kaikki ostokset.
Oli sääntö mikä vain, niin ihmiset onnistuu sen kiertämään silti.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun ennen muinoin se oli puukapula.
Tuntuu, että joudun aina laittamaan sen sekä ennen omia ostoksiani että omieni jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että joudun aina laittamaan sen sekä ennen omia ostoksiani että omieni jälkeen.
Millä mallilla katu-uskottavuutesi mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä mallilla katu-uskottavuutesi mahtaa olla?
Olen kiltin näköinen nainen :(
Kyllä Suomi on hieno maa.