Miksi jopa korkeakouluissa on käymälät erikseen henkilökunnalle?
Samalla esimerkiksi invavessa saattaa puuttua täysin.
Kommentit (17)
Ehkä siksi, kun just eilen poimin paperilla jonkun pöntön viereen lattialle jättämän tamponin asettimen roskikseen.
Ei se korkeakoulustatus tee kakaroista näköjään yhtään fiksumpia.
Meillä tulisi aika pitkä matka vessaan. Ainakin omassa tiedekunnassani henkilökunnan tilat ovat lukitut ja erillään opiskelijoista, eli opiskelijat eivät proffien työtiloihin edes pääse. Olen tosin nähnyt henkilökunnan käyttävän oppilasvessojakin ohikulkumatkalla.
Missä opiskellaan niin että henkilökunta on täysin omissa oloissaan? Onko teillä ehkä ollut ongelmia varkaiden kanssa?
Eikös lähes kaikissa työpaikoissa ole oma vessa henkilökunnalle? Junassakin olen nähnyt, että yksi vessoista on henkilökunnalle.
Ehkä ajatellaan, ettei henkilökunnalla ole aikaa jonotella vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, kun just eilen poimin paperilla jonkun pöntön viereen lattialle jättämän tamponin asettimen roskikseen.
Ei se korkeakoulustatus tee kakaroista näköjään yhtään fiksumpia.
Olen aina kuvitellut että 1) yliopistoon hakeutuu muut kun kaikkein pahimmat nuijat ja kakarat ja 2) yliopisto tekee fiksummaksi. Oletko varma ettei joku henkilökunnasta sotkenut vessaa?
Opiskelijat ovat harmissaan, jos eivät pääse vessaan juuri silloin kun sitä tarvitsee. Jos joku henkilökunnasta on täysistunnolla ja opiskelijan tauko loppumassa ja kusihätä olisi melkoinen niin kyllä se harmittaa.
Samaa olen ihmetellyt.
Ohis: kävin kouluni 80-luvulla ja aloittaessani oppilaat käyttivät ulkohuussia. Opettajille oli sisällä vesikäymälä.
No mitäs tykkäätte, kun meidän uudessa yhtenäiskoulussa on oppilaille unisex-vessat?
Tiedän koulun, jossa on vain naisopettajia. Opehuoneessa on unisexvessat.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs tykkäätte, kun meidän uudessa yhtenäiskoulussa on oppilaille unisex-vessat?
Meillä on toiminut varsin hyvin viimeiset pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nuohan on nykyään kaikissa. Eikö kukaan kaipaa mitään 80-luvun puoliavoimia rivistöjä.
Status. Opiskelijat ovat koulutettavaa karjaa jotka tulee ja menee. Henkilökunnan jäsenet arvostettuja kollegoja.
Kävin yleishyödyllisen Kalliolan opiston vessassa, joka oli muutettu unisex-vessaksi. Kyllä oli outoa ja ahdistavaa, vanhoja äijiä siellä yäk.
Meillä on omat henkilökunnan wc:t jo ihan sen vuoksi, että meidän työhuoneet sijaitsevat kansliassa ja mikäli käyttäisimme yhteisiä wc-tiloja niin silloin pitäisi jokaisen hädän vuoksi vaeltaa monta kerrosta alaspäin ja aikaa menusu jo sen verran, että pitäisi olla aina lappu ovessa, että palaan hetken kuluttua!
Opiskelijat harvoin viettävät pitempia aikoja kanslian tiloissa, joten heille on luonnollista käyttää yleisiä aulatilojen vessoja joita on todella runsaasti. Henkilökunnan wc on pieni yhden kopin tila ja sitä käytää n. 20 henkilökunnan jäsentä (miehille ja naisille on omat).
Miten niin jopa korkeakouluissa? En ymmärrä kysymystäsi.