Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä lopetan tänään alkoholin käytön kokonaan.

Vierailija
13.04.2018 |

Olen juonut keskimäärin pullon viiniä viikossa monta vuotta. Ihan ruokajuomana tai illalla telkkaria katsoessa 1-2 lasia kerrallaan. En koskana humalaan.

Silti, koen tämän nyt täysin ajan- ja rahanhukaksi ja terveysriskiksi. Syke nousee viinilasillisen jälkeen, tulee tahmea olo.

En ole koskaan kokenut, että alkoholi olisi minulle ongelma, mutta nyt päätin toisin. Kai tästä nyt on jotain terveyshyötyjäkin, iho paranee ainakin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olo paranee, ja eikö se ole pääasia?

Vierailija
2/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin varmaan lopetat.. huijaat vain itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyshyötyjä tulee sellaisia, mitkä ei näy päälle päin. 500-600 kcal viikossa vähemmän. Verenpaine tasoittuu. Suonisto, aivot ja sisäelimet voivat paremmin jne. Unen laatu ehkä paranee. Hyvä päätös.

Vierailija
4/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa!

Vierailija
5/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös.

Vaikket koe nyt näin, ehkä, niin kyllä noin säännöllinen alkoholinkäyttö voi johtaa riippuvuusongelmaan, käyttömäärien kasvuun ja terveysongelmiin.

Vaikket koe olevasi riippuvainen, niin pieni riippuvuus on ehkä jo tapahtunut eli älä säikähdä, jos lopettaminen ei olekaan ihan helppoa. Voit saada seuraavia tuntemuksia: ajatukset pyörivät alkoholissa, alat vähätellä ja selitellä itsellesi, et miksi oikeastaan ryhdyit tähän jne. Kuuluu kuvaan! Myös ärtyisyys, masennuspuuskat, levottomuus, makeanhimo jne. voi tulla kuvaan alussa. Ota ne siltä kannalta, että sitä tärkeämpi oli lopettaa, koska pientä oireilua on lopettamisesta! Tule kertomaan tänne kuulumisiasi, myös niitä kurjia fiiliksiä. Meitä on muitakin. Itse tein tuon päätöksen kuukausi sitten ja juuri noita tuntemuksia tuli. Tsemppiä!!

Vierailija
6/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo viiniä viikossa, 1-2 lasia kerrallaan, päivittäin? Viinipullollisessa on 4-6 lasillista.... does not add up.

Eli oletko ottanut 1-2 iltana viikossa?

Vierailija
7/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni parhaimmat hetket olen ollut humalassa. Viina on kuljettanut minua seikkailusta toiseen, maailmaa on nähty ja naisten kanssa maattu.

Vierailija
8/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli uutisissa tänään, että tuo määrä on jo terveysriski.

Itse lopetin pari kuukautta sitten. Tosin join tuon saman määrän kerralla kerran viikossa. Olo ja ihon kunto on parantunut. Painossa ei muutoksia.

Vierailija
9/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni parhaimmat hetket olen ollut humalassa. Viina on kuljettanut minua seikkailusta toiseen, maailmaa on nähty ja naisten kanssa maattu.

Minä olen tehnyt nuo samat asiat ilman viinaa ja humalaa.

Siksi muistan ne edelleenkin ja pysyn liukkaalla jäälläkin pystyssä.

Vierailija
10/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisella viinillähän on todettu olevan terveysvaikutuksia. 1 pullo viiniä jaettuna tasaisesti viikolle tuo hyödyt. Isommalla määrällä taas alkoholi kumoaa hyödyt. 

Vierailija
11/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdst- kahdesta per päivä ei ole terveysongelmia. Yli 5/pv on.

Vierailija
12/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä on kyllä kivaa 😎

Mutta sit piti lopettaa kun se alkoi olla liian kivaa 🤔

Silti aina kerran kesässä tulee juotua ja touhattua kaikkea kivoja kännijuttuja, esim. Kännitanssimista, kännijuttuja, känniseksiä.. 😍

Sit taas korkki kiinni ja seuraavaan vuoteen 👋

Vierailija
13/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olo paranee, ja eikö se ole pääasia?

Millä perusteella olo siitä yhtään paranisi? Pieni lasillinen viiniä päivässä on hyvin vähäinen määrä.

Vierailija
14/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

punaisella viinillähän on todettu olevan terveysvaikutuksia. 1 pullo viiniä jaettuna tasaisesti viikolle tuo hyödyt. Isommalla määrällä taas alkoholi kumoaa hyödyt. 

Tänään tämä kumottiin tutkimuksissa.

https://www.google.co.uk/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/health-43738644

Vierailija
15/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pieni lasillinen ei usein kohta riitä säännöllisesti käyttävälle kovin pitkään. Tai määrä kasvaa huomaamattaan, lasiin kaadetaan aina enemmän, sitten vaihtuu lasi isompaan, sitten ollaan jo kahdessa lasillisessa. Alkoholi on kavala aine ja sen säännöllinen viikottainen käyttö on tulella leikkimistä. Joku hallitsee sitä muutaman vuoden, moni ei edes sitä.

Vierailija
16/16 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt nuo samat asiat ilman viinaa ja humalaa.

Siksi muistan ne edelleenkin ja pysyn liukkaalla jäälläkin pystyssä.

Kyllä mun muisti pelaa ja enkä mä niiden naisten kanssa makaa sen tähden, että en pysyisi pystyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi