Miksi naisten on niin vaikeaa kehua oikeasti kauniita naisia vaikkapa hauskoiksi tai fiksuiksi?
Naisethan usein sanovat, että myös kaunis nainen voi olla fiksu, hauska jne, mutta miksi naiset eivät koskaan voi kehua kaunista naista muiden kuin ulkonäöllisten ominaisuuksien vuoksi? Ovatko naiset ehkä sittenkin pinnallisempia ja tekopyhempiä kuin väittävätkään.
Kommentit (18)
Ei ole yhtään vaikeaa. Minä pidän hyvin minusta fiksuista ja hauskoista naisista, jotka ovat myös kauniita. Ihan julkkiskoomikoista löytyy valtavasti sellaisia, joilla on nimenomaan naisia faneina.
Ehkä he eivät ole hauskoja ja fiksuja. Miksi pitäisi valehdella? Oletko huomionkipeä nainen?
En tunnista tuosta itseäni, enkä ystäviäni - kehuminen on ihan tavallista meillä.
Ei älystä tai hauskuudesta voi tietää ulkonäön perusteella. Pitää tuntea se ihminen. Ihan elämän perusjuttuja ap. Luulis sunkin tietävän.
"Naiset eivät koskaan naiset aina naiset mussunmussun"
Sun kanssa olis helpompi keskustella jos et eläis jossain omassa taikamaailmassasi. Hoitoa olen ehdottanut sulle viimeiset about 5 vuotta vai kuinkas helvetin kauan sä olet täällä vinoutumiasi itkenyt. Jos se ei kelpaa vastaukseksi niin en voi auttaa. Enkä enää edes halua. Hajoa paskaasi.
Koska ne on kateellisia niille. Myös kauniit laulajattaret ja näyttelijättäret olisivat heistä siedettävämpiä 150-kiloisina.
ehkä naiset pitävät toisia naisia kilpailijoina joita vastaan pitää kilpailla.
Siis mieluimminhan minä kaunista kehun hauskaksi tai fiksuksi kuin kauniiksi. Todella kauniin kehumisesta kauniiksi on sellainen vaivaannuttava sivumaku. Mieluimmin kehun fiksua tyyliä tai onnistunutta kampausta kuin suoraan toisen ulkonäköä. Kun en kommentoi muutenkaan kavereiden fyysisiä ominaisuuksia.
Eilenkin tapasin kaksi uutta kaunista ja fiksua naista mutta aika meni ammatillisissa merkeissä. Jälkeenpäin olin vaikuttunut heidän molempien ammatillisesta kunnianhimostaan. Olisi varmaan ollut aika hämmentävää kaikille jos olisin alkanut töräyttelemään kommentteja heidän persoonastaan tärkeän ja kiireisen asioidenhoitamisen lomassa.
Kummankaan kauneus tai fiksuus ei jäänyt kyllä huomaamatta. Tosin bongasin myös malliksikin sopivan komean miehen, upeasäärisen daamin sekä neljä erittäin ystävällistä naista. Tuppisuuna en osannnut muuta kuin kiittää heitä avuliaisuudestaan. Se tuntematon mies olisi voinut saada väärän käsityksen minusta jos olisin kehunut hänen komeuttaan tuosta noin vaan kylmiltään?
Sinä kirjoitat täällä hyvin usein tei teitä on useampi saman asian pohtija. Harmi, etteivät ystäväsi/heidän ystävänsä ymmärrä hyvä ominaisuuksia.
Ihmiset arvostavat eri asioita. Minä arvostan fiksuutta ja hauskuuttaa. Joku toinen ei pidä kyseistä ihmistä fiksuna tai hauskana. Sama juttu kauneuden kanssa eli jonkun mielestä kaunis voi olla minun mielestäni ihan ok ja minun mielestäni kaunis tai komea ei ole toisen mielestä yhtään mitään.
Entä sitten?
Ehkä sinun tilanteesi on samanlainen eli arvostat omaa osaamistasi, mutta muut eivät?
Itse en oikein ymmärrä kuinka toisille noiden kehujen sanominen ja saaminen on niin tärkeää. Eikö ihmiset tunne oloansa hyväksi ilman ulkopuolisia kommentteja? Ei kai tietoisuus omasta itsestään ja omista vahvuuksista riitä, vai kuvittelevatko nämä kehuja haluavat, että ilman muiden sanoja ei ole jotain tai muuttuu joksikin, kunhan joku muu sanoaa asian ääneen.
Ei minulla toisaalta olisi mitään vaikeuksia sanoa asiaa, mutta en oikein näe syytä miksi puhuisin jonkun toisen ominaisuuksista hänelle itselleen. En kauniille, enkä vähemmän kauniille. Enkä oikein ymmärrä miksi tuttujen tai perheeni pitäisi selittää minulle kuinka olen sitä tai tätä.
Mä kehun useinkin. Mutta semmoisia itsekkäitä tyrkkyjä en kehu.
Hyvää selittelyä :D . Kyllä suomalaisten naisten tulisi kannustaa enemmän toisiaan. nyt on ihme kyräilyä ja piilovittuilua jos ei toimi samoin kuin itse.
Koskee meitä miehiäkin , mutta useimmat kertovat paskat mielipiteensä avoimesti.
Miehet ne vasta kyräileekin herra helsingin herroja.
Ehket ole oikeasti kaunis, fiksu tai hauska.
Tyhjänpäiväinen lässyttävä kehuminen ei muutenkaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Kännissä saatetaan avautua, ehkä.
Sitäpaitsi seuraus voisi olla tämä:
http://1.bp.blogspot.com/-i9LABfY8gmo/VpKdtM1yBzI/AAAAAAAAAPU/ZDWQIn2wa…
Koska sellaista ei löydy.
On joko kaunis tai fiksu. Hauska voi olla kumpi vaan.
Jos katsotte tarkemmin ei nämä ns fiksut ja kauniit ole oikeasti niin kovin kauniita. Charmantteja kyllä. Esim brat Pittin uusin valloitus. Varmasti monen mielestä kaunis. Todellisuudessa karismaattinen ja ihan nätti/tavallinen. Älykäs mitä luultavammin. Tosin jos seukkaa pitin kanssa voi olla ettei ole henkisesti niin korkealla. Tai mistä sitä tietää.
Ja kardishanien klaanissa ole yhtään kaunista, enään. Tyhmiä kyllä. Vai onko sittenkään kun ovat imperiumin brändstänsä rakentaneet.
Yt.
Mustavalkoinen eläin
Vaihda "naiset"-sanan tilalle "miehet", niin olet edes vähän lähempänä totuutta.