Vihaan Joensuuta. Minne kannattaisi muuttaa?
Mihin kaupunkiin eteläisessä Suomessa kannattaisi muuttaa? Haluan lähteä Joensuusta. Kammottava paikka. Haluan paikkaan, missä on tilaa hengittää. Kaupungistuminen on mahtava globaali ilmiö - vain kaupungeissa voi olla oma itsensä. Oikea kaupunki tekee ihmisen vapaaksi. Joensuu ei!
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Muuta Jyväskylään! Mukava paikka. Tarpeeksi kaupunkimainen, mutta lähellä luontoa kuitenkin
Ei kannata muuttaa Jyväskylään, tämä on hirveä kaupunki. Muuttaisin Tampereelle, jos voisin.
Muuta Tampereelle. Sieltä pääsee helposti ja nopeasti moneen suuntaan ja on kuitenkin enemmän tekemistä kuin Joensuussa. Jos sulla ei ole työtä Hgin seudulla, turha muuttaa, koska asuminen on kallista.
Muuta sinne mistä löydät töitä.
Itse muutin pois Joensuusta pois 9 vuotta sitten. Valmistuin tradenomiksi eikä töitä löytynyt Joensuusta. Hain töitä ympäri suomea ja olin valmis muuttamaan minne vaan. Lopulta päädyin Turkuun.
Olen kotiutunut hyvin ja tuskin täältä koskaan muutan pois. Joensuu on silti aina mulle koti. Siellä on ihana käydä, kun kaikki on niin tuttua. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka joskus sinne palaisin..
Muuta Enoon, jos Joensuu ahdistaa.
Joensuu on kyllä oikeasti paska paikka. Julkiset palvelut ei vaan toimi siellä. En tiedä missä vika.
muuta Kiteelle, Lieksaan tai vaikkapa Nurmekseen niin johan Joensuuta tulee kohta ikävä...
Muuta ruotsinkieliselle Pohjanmaalle. Ei käy tylsäksi varsinkaan jos et juuri osaa ruotsia. Siellä asuu onnellisia ja yhteisöllisiä ihmisiä. Tai suorin tein Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne vaan. Tarpeeksi kun muuttaa niin huomaa että vitutus seuraa kuin varjo ja sen kanssa kannattaa alkaa harjoitella tulemaan toimeen.
Loistava sanonta! :)
Ei pidä aina paikkaansa, kyllä muuttaminen useinkin auttaa.
Lahti on mielestäni kiva, samoin Hollola siinä kupeessa.
Muutin Joensuusta Tampereelle, ja olen valintaani tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Muuta Enoon, jos Joensuu ahdistaa.
Enohan on jo vuosia kuulunut Joensuuhun.
Tervetuloa Helsinkiin! Täällä on paljon ex-joensuulaisia.
Hei muutta vaikka KIteelle. On täydellinen paikka asua sinun siellä. Ei ehkä töitä löydy,mut päivät sohvalla menee mukavasti.
Minusta Joensuussa on kiva se, että kaikki on niin lähellä. Ainakin jos asut vähä kin keskustan tuntumassa. Pyörällä hurautat nopeasti vaikka apteekkiin, hammaslääkäriin tai vaikkapa kampaajalle, kauppaan jne. Ei tarvitse lähteä bussilla ja lähijunilla pitkien taipaleiden taakse..
Enne Helsinki oli kiva paikka, nyt ei ei.
Olen asunut pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Vantaa), Kuopiossa, Pohjois-Karjalassa Lieksassa, Joensuussa ja Nurmeksessa.
Kaikilla paikkakunnilla on + ja - puolensa. Elämäntilanne ratkaisee mikä on sopiva asuinpaikkakunta, missä opiskelu ja työ, myös perhetilanne on ratkaiseva.
Ihminen sopeutuu monenlaisiin olosuhteisiin.
Itse halusin kasvattaa lapset poissa suurkaupungin hälystä.
Missä koti siellä hyvä.