Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näinkö terveydenhoito tulee sotessa menemään?

Vierailija
11.04.2018 |

Terveyskeskuslääkäri laittoi miehestä lähetteen kiireelliseen kolonoskopiaan.

Nyt tuli sairaalasta kirje, jossa annettiin vaihtoehdot. Voi odottaa puoli vuotta julkisen puolen jonossa tähystykseen pääsyä tai voi valita palvelusetelin, jonka arvo on 390 euroa ja varata yksityisistä palveluntuottajista, joille maksaa ylimenevän osan.

Tuon palvelusetelin päälle hinnaksi tulee n. 119 - 299 euroa. Kirjeessä erikseen mainittiin, että siihen ei saa Kela-korvauksia tai toimeentulotukea.
Me saamme tuon juuri ja taas pihistäen kaikesta muusta, maksettua, mutta näinkö se ihana valinnanvapaus tulee menemään? Köyhäät tapetaan niukennetuin resurssein toimivan julkisen puolen jonoihin ja ne, joilla on satasia käyttää tutkimuksiin, saavat valita nopeita jonoja.
Todella karmiva tulevaisuus odottaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa oma naiivius, kun olen aina luullut, että kiireellisellä lähetteellä ei tarvitse jonotella. 

Ihan tyytyväisenä olen kyllä itse ollut jonossa 3kk, kun kyse on ollut kiireettömästä asiasta. 

Noin se olikin silloin ennen, hyvinvointivaltiossa. Sitten ihmiset keksivät äänestää Kokoomusta ja Persuja. Kiitos nyt sitten kaikille äänestäjille.

Vierailija
22/23 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nauhalle nämä hallituksen jutustelut tästä Sotesta. Sitten kun se astuu voimaan ja todellisuudessa nähdään, mitä se oikeesti tarkoittaa, lähetetään kopioita nauhoitetuista lupauksista ja Soten ihanuudesta. Sanoohan sen jo arkijärkikin, että rikkaat sen terveyden huollon saa ja niin nopeeta kuin haluavat.

Köyhä tosiaan kuolee jonoon entistä nopeammin kuin nyt.

Me eläköidytään. Kuinka meille sitten käy ? Robotti hoitaa ? Sehän se vasta säästöjä tuokin.

24/7 hoitaa ilman nukkumista ja ruokailua. Patterit vain vaihdetaan koneeseen. Yksi robotti, 40 vanhusta, ei valita että ei jaksa, ei ehdi. Puhuukohan se Suomea vai jotain muuta kieltä, mitä minä en osaa. No, hällä väliä. Pääasia on, että Sipilä on tyytyväinen aikaansaannoksiinsa sen kaikilta osin. Nukkukoon yönsä rauhassa, rikas mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nauhalle nämä hallituksen jutustelut tästä Sotesta. Sitten kun se astuu voimaan ja todellisuudessa nähdään, mitä se oikeesti tarkoittaa, lähetetään kopioita nauhoitetuista lupauksista ja Soten ihanuudesta. Sanoohan sen jo arkijärkikin, että rikkaat sen terveyden huollon saa ja niin nopeeta kuin haluavat.

Köyhä tosiaan kuolee jonoon entistä nopeammin kuin nyt.

Me eläköidytään. Kuinka meille sitten käy ? Robotti hoitaa ? Sehän se vasta säästöjä tuokin.

24/7 hoitaa ilman nukkumista ja ruokailua. Patterit vain vaihdetaan koneeseen. Yksi robotti, 40 vanhusta, ei valita että ei jaksa, ei ehdi. Puhuukohan se Suomea vai jotain muuta kieltä, mitä minä en osaa. No, hällä väliä. Pääasia on, että Sipilä on tyytyväinen aikaansaannoksiinsa sen kaikilta osin. Nukkukoon yönsä rauhassa, rikas mies.

Minä pelkään kyllä, että meille huonommalle väelle ei riitä edes robotteja. Maataan kotona ja joku palveluhenkilö käy kerran viikossa, jos ehtii, katsomassa, vieläkö hengitämme.