Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä kakarat saa itsenäistymään?

Vierailija
10.04.2018 |

Siis 13,5v ei voi keittiön pöydältä ottaa maito mukia( koska koira on sotkenut lattian), ja hampaat on pesty niin jätkä seisoo keittiössä vesihanan vieressä. Äiti miten mä voin ottaa mun iltalääkkeen?

äiti, äiti äiti, mulla on märät kengät mitä mä teen. Äiti täällä ei oo pyyhettä mihin mä kuivaan kädet.

Siis voi saatana😣 mä en ton ikäisenä kysynyt äitiltä muuta ku voinko saada jäätelöön rahaa. Varmaan oikeasti 8v asti hoitanut kaiken muun itte paitsi pyykinpesun. Ja ihan ite halusin tehdä, eikä tullu mieleenkään mennä kysyy äitiltä joka asiaa.

12 vuotiaana olin maalla viikonloppuisin välillä talovahtina. Aamulla ylös, keitin puuron, söin, koirat ulos, ponille kesällä tarhaan heinät, ja puhdas vesi, poni ulos, paskat kottikärryyn, lantalaan, puhtaat kuivikkeet+ heinät. Sit kävin kaupassa (3,5km), joskus lämmitin kaverille ja mulle puusaunan ja tarvittaessa pilkoin polttopuut pienemmäksi (tätä en kyllä antais 12v tehä ilman valvontaa).

Ja oma 13,5v ei tiedä mitä pitää tehdä ku tarvii juotavaa eikä saa ottaa mukia pöydältä, seisoo hanan ja tiskikaapin vieressä.

Jestas että mulla alkaa kiehuu.

Ei k ä auta jättää yksin kotiin, sehän pelaa vaikka 8 tuntia! Jos joku ei pistä konetta kiinni. 😡

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun kakarat on kasvattanut?

Vierailija
2/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mua kyllä kukaan kasvattanut, ite halusin tehä kaiken mihin kykenin. Opettelin siis ajaa traktoria 11v , käyttää siimaleikkuria yms 13v (moottorisahaakin osasin käyttää). Vaihdoin öljyt suodattimen ja tulpat autoon 16v iässä.ja mä sentään olin tyttö 😁 joka harrasti balettia.

Vierailija kirjoitti:

Siis 13,5v ei voi keittiön pöydältä ottaa maito mukia( koska koira on sotkenut lattian), ja hampaat on pesty niin jätkä seisoo keittiössä vesihanan vieressä. Äiti miten mä voin ottaa mun iltalääkkeen?

äiti, äiti äiti, mulla on märät kengät mitä mä teen. Äiti täällä ei oo pyyhettä mihin mä kuivaan kädet.

Siis voi saatana😣 mä en ton ikäisenä kysynyt äitiltä muuta ku voinko saada jäätelöön rahaa. Varmaan oikeasti 8v asti hoitanut kaiken muun itte paitsi pyykinpesun. Ja ihan ite halusin tehdä, eikä tullu mieleenkään mennä kysyy äitiltä joka asiaa.

12 vuotiaana olin maalla viikonloppuisin välillä talovahtina. Aamulla ylös, keitin puuron, söin, koirat ulos, ponille kesällä tarhaan heinät, ja puhdas vesi, poni ulos, paskat kottikärryyn, lantalaan, puhtaat kuivikkeet+ heinät. Sit kävin kaupassa (3,5km), joskus lämmitin kaverille ja mulle puusaunan ja tarvittaessa pilkoin polttopuut pienemmäksi (tätä en kyllä antais 12v tehä ilman valvontaa).

Ja oma 13,5v ei tiedä mitä pitää tehdä ku tarvii juotavaa eikä saa ottaa mukia pöydältä, seisoo hanan ja tiskikaapin vieressä.

Ei k ä auta jättää yksin kotiin, sehän pelaa vaikka 8 tuntia! Jos joku ei pistä konetta kiinni. 😡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä mua kyllä kukaan kasvattanut, ite halusin tehä kaiken mihin kykenin. Opettelin siis ajaa traktoria 11v , käyttää siimaleikkuria yms 13v (moottorisahaakin osasin käyttää). Vaihdoin öljyt suodattimen ja tulpat autoon 16v iässä.ja mä sentään olin tyttö 😁 joka harrasti balettia.

Vierailija kirjoitti:

Onko sun lapset saaneet vain sun miehen geenejä? Miten muuten sun ja sun lasten elinympäristö eroaa toisistaan?

Vierailija
4/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä onkin kummallista, minä itse oöin vapaan kasvatuksen tulos, kukaan ei kasvattanut minua, multa vaadittiin ainoastaan että menen kouluun ja teen kotitehtävät, eikä niitäkään kukaan valvonut. Ikinä en oo saanut kotiarestia, kukaan ei oo kertonut että pitää toimia jollain tavalla. Itse halusin oppia ja käytännössä opettelin kaiken seuraamalla mallista. No traktorissa toki isä näytti mikä mikäkin on. Mutta ei muuten.

Ja omalle kakaralle on pidetty kuria, on keskusteltu asioista, on opetettu ,selitetty asioita, pidetty tunnekasvatusta, käytetty toimintatetapiassa. Ja vaikka mitä. Mutta aina äitiä kitisee kuin 5 vuotias, eihän 13,5v pitäisi äiti kiinnostaa, vaan kaverit ja harrastukset yms. Eikä todellakaan pitäis edes haluta kydyä äitiltä. Mutta oma-alotteiduus on 0

Turha siis vittuilla kasvatuksesta.

Vierailija kirjoitti:

Kuka sun kakarat on kasvattanut?

Vierailija
5/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapiaa ja iltalääke... onko siis erityislapsi?

Vierailija
6/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että ap ilman neuvoja on oppinut tekemään kaiken mitä luetteli, varmasti on joku ollut neuvomassa, todennäköisesti isä koska on niin miehisiä nuo tekemiset.

Vierailija
7/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saman ikäinen poika.

Siivoaa huoneensa eli imuroi, pyyhkii pölyt ja pesee lattian mutta

sama ongelma kuin teillä eli

ei saa mitään suuhunsa ilman minua.

Jos en anna niin ei syö.

Pitää olla kuulemma 5 ateriaa päivässä.

Sanoin ettei se tarkoita sitä että minä teen ne kaikki.

Minusta vaan hiton laiska noissa asioissa.

Jos meillä miehen kanssa kiireinen ilta eli ollaan asioilla niin tuo poika ei saa mitään suuhunsa.

Sanoin että ei mulla ole aikaa hoitaa häntä kuin pientä vauvaa.

Vierailija
8/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta passaaminen. Jos pyyhe puuttuu niin käske hakemaan kaapista. Jos on jano niin hakekoon itse juomista tai olkoon juomatta, ei ne lapset nestehukkaan itseään laiskuuttaan tapa.

Vierailija
9/9 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee pahaa ihan lukea moista vätystelyä kun vertaa omaan teiniin. 3-4 kotiaskaretta joka päivä: osallistumista ruoanlaittoon, koiran lenkitystä, pyykkihuoltoa, siivousta. Koulupäivinä askareet vie noin tunnin (sis koiralenkin) ja viikonloppuna suunnilleen saman ellei joku isompi siivous tms pari kertaa vuodessa. Ei tulis kuuloonkaan paapoa. Kotityövastuut opettaa itsenäisyyteen ja arvostamaan sitä panosta mitä sinä tai tuleva puolisonsa tekee kotona.