Mitä tehdä kun rakastaa puolisoa mutta ei ole hyvä olla
Rakastan puolisoani ihan hirveästi, mutta tuntuu että me halutaan eri asioita. Hän haluaa vain olla kotona ja tehdä omia juttuja, ja puhuu että säästää esim. kesän lomamatkaan mutta ei ole vieläkään saanut mitään säästöön. Muutenkin vaikea tehdä mitään yhdessä kun aina on ongelmana raha. Hän on nyt työttömänä (valmistui juuri) ja tuntuu ettei kiinnosta hakea kun vain jotain supermielenkiintoisia töitä (ehkä hakee yhtä työtä kuussa). Jotenkin tuntuu että haluaisin vain ELÄÄ oikeasti kunnolla, vaikka muuttaa joskus ulkomaille tai edes täällä tehdä muutakin kun vaan nyhjätä kotona. Mitä teen??
Kommentit (8)
Eroa vielä kun voit! Mulla sama tilanne mutta meillä lapsia niin en pääse enää eroon.
Mikä estää sinua elämästä? Jos unohdetaan paikkakunnan vaihtaminen.
Päätä haluatko olla hänen kanssaan vaikka haluatte eri asioita. Kumpi painaa vaakupissa enemmän, puoliso vai halu toteuttaa itseäsi ilman häntä. Vaikea tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua elämästä? Jos unohdetaan paikkakunnan vaihtaminen.
No kyllä mä olenkin tehnyt kaikkea, mutta olis se kiva jos pystyis tekemään toisenkin kanssa ilman että se olis aina pakottamista. Kyllä se sitten tulee mun mukaan ihan mielellään mut jos itse sais päättää niin ei tekis varmaan mitään... Ja siis ei tosiaan muuten mutta esim. vaikka haluaisin lähteä vaikka matkustamaan vuodeksi jonnekin niin olisi kyllä hankalaa.
Juures kirjoitti:
Päätä haluatko olla hänen kanssaan vaikka haluatte eri asioita. Kumpi painaa vaakupissa enemmän, puoliso vai halu toteuttaa itseäsi ilman häntä. Vaikea tilanne.
Joo, on tosi vaikeeta. Ollaan vasta alle pari vuotta oltu yhdessä niin tuntuu että nyt pitäisi päättää. En vaan haluaisi jättää häntä, kun rakastan :( Mutta en voi lähteä häntä muuttamaankaan.
Itse olin tuollaisessa suhteessa, ja tein sitten omia juttujani omien kavereiden kanssa. Suhde kariutui muuhun lopulta ja kun sain uuden puolison niin tajusin mitä olisin menettänyt jos olisin jäänyt siihen... Rakkauskaan ei aina auta, jos tulevaisuuden suunnitelmat/tavat elää on erilaiset
Puhu sille.