TYKS äitiyspoli ja synnäri, tuoreita kokemuksia
Odotan kaksosia, joiden pitäisi syntyä loppukesästä. Aiemmat raskaudet ovat olleet yksösraskauksia ja tämä on siksi kaikki jotenkin uutta ja erilaista, jännittävää. Lisäksi edellisestä synnytyksestä on jo vuosia aikaa. Olen vanhemmat lapset synnyttänyt muualla ja pääosin kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia. Nyt kun kyse ns. riskiraskaudesta nii ensi viikolla alkaa seuranta TYKSin äitiyspolilla, jonne meno kieltämättä jännittää melko paljon, koska olen kuullut pääsääntöisesti pelkkää negatiivista TYKSistä synnytyssairaalana. Ollaanko siellä tosiaan niin tylyjä ja välinpitämättömiä synnyttäjiä kohtaan kuin joka paikasta olen kuullut/lukenut? Tuoreita kokemuksia toivoisin tähän ketjuun en monia vuosia vanhoja, koska henkilökunta vaihtuu aika ajoin ja tiloissakin on saatettu tehdä muutoksia. Pelkäänkö/jännitänkö TYKSiä turhaan?
Kommentit (9)
Aloittaja kyselee kokemuksia ja ainoa vastaus on aika epämääräinen... itsekkin toivoisin tuoreita kokemuksia TYKSin äitiyspoliklinikalta ja synnäriltä.
Lapsi syntyi, pesut, pieni välipala, lääkärin tarkastus ja 6h päästä oltiinkin jo kotona. Henkilökunta osasi asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi syntyi, pesut, pieni välipala, lääkärin tarkastus ja 6h päästä oltiinkin jo kotona. Henkilökunta osasi asiansa.
Niin ei Tyksissäkään varmaan yhtään lasta ole jäänyt syntymättä? :D
aloittajan kannattaisi varmaan siirtää keskustelu raskaus ja synnytys osioon jos haluaa vastauksia
Olen synnyttänyt TYKSissä 2015 ja 2017 ja molemmilla kerroilla kätilöt olivat ystävällisiä, empaattisia ja erittäin ammattitaitoisia. Olin myös äitiyspolin asiakas ja sieltäkin vain positiivisia kokemuksia. Kätilöt synnytysvuodeosastoillakin (toinen synnytys käynnistettiin) pääosin erittäin mukavia. Toiveet huomioitiin ja apua sai tarvittaessa, joten rohkeasti vaan TYKSiin synnyttämään :)
Ihan riippuu minkä kätilön tai lääkärin saat. Viimeksi kun olin käymässä siellä niin oli aivan hirveä kätilö ja lääkäri että nyt haluaisin synnyttää ihan jossain muualla kuin TYKSissä. Kannattaisko tulevia äitejä ruveta kohtelemaan empaattisemmin jos halutaan että syntyvyys nousisi. Ihan järkyttävää toimintaa! En mene sinne enää ellei ihan pakko!
Synnytin 2016 alkupuolella ja koko henkilökunta Tyksissä oli moitteetonta. Aika monien kanssa sitä oli tekemisissä kun olin yli viikon sairaalassa, vauva oli hetken teholla jne. Synnytyksessä oleva kätilö oli asiantunteva ja kokemus oli kaikinpuolin hyvä. Aikaisempi synnytys 2013 ei sitten ollutkaan niin hyvä, osaksi henkilökunnan takia ja osaksi muista syistä.
Se on tuurista kiinni, osa kätilöistä on tosi ihania, osa täysin väärällä alalla.