Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ajoittain masentunut. Mies sanoi näin:

Vierailija
09.04.2018 |

Mies kävi muutamia vuosia sitten terapiassa, joka auttoi häntä valtavasti. Eilen mieheni kertoi terapeutin sanoneen hänelle, että myös minun pitäisi mennä terapiaan, koska olemme alunperin valinneet toisemme mm. omien ongelmiemme vuoksi ja kun nyt toinen osapuoli (mieheni) on saanut omansa hallintaan, ei parisuhteestamme voi tulla tasapainoista, jos toinen (minä) edelleen rypee omissaan.

Näin onkin ja haluankin mennä terapiaan, mutta en saanut tänään varattua aikaa, koska minua vitutti tuo juttu. Jos en kelpaa miehelleni tällaisena, niin voin myös hankkia uuden kämpän.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko siis tuhota suhteenne?

Vierailija
2/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö kaiken aina väärin, ihan tahallaan siis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. En halua tuhota suhdettamme. Ja joo, ymmärrän ehkä aina kaiken väärin, olen todella vittumainen ihminen koska inhoan itseäni yli kaiken, siis yli kaiken. Siksi uskon oikeasti että kaikki muutkin inhoavat minua. Siksi minun olisi varmasti kuitenkin helpompaa asua yksin. 

ap

Vierailija
4/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. En halua tuhota suhdettamme. Ja joo, ymmärrän ehkä aina kaiken väärin, olen todella vittumainen ihminen koska inhoan itseäni yli kaiken, siis yli kaiken. Siksi uskon oikeasti että kaikki muutkin inhoavat minua. Siksi minun olisi varmasti kuitenkin helpompaa asua yksin. 

ap

Helpoin ei usein ole paras tai tulevaisuuden kannalta järkevin vaihtoehto.

Vierailija
5/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vooi olla että miehesi ei tarvinnutkaan sitä terapiaa vaan sinä? Hellävaraisesti koitti sinulle sen vääntää rautalangasta, koska ilmeisesti tahtoisi olla kanssasi, mutta haluaako pitkään, jos et halua muuttaa käytöstäsi?

Vierailija
6/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuttu tunne, tuo itseinho siis. Ei kannata kuitenkaan ajatella asiaa sitä kautta että et kelpaa miehellesi. Hän varmasti näkee miten vaikeaa sinulla tuon tunteen kanssa ja haluaa auttaa sinua pääsemään siitä eroon?

Vierailija
7/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vooi olla että miehesi ei tarvinnutkaan sitä terapiaa vaan sinä? Hellävaraisesti koitti sinulle sen vääntää rautalangasta, koska ilmeisesti tahtoisi olla kanssasi, mutta haluaako pitkään, jos et halua muuttaa käytöstäsi?

Kyllä, mies tosiaan selitti tuolla, että minun kannattaisi mennä terapiaan ja onkin siinä ihan oikeassa. Minä taas en tiedä haluanko olla hänen kanssaan, jos olemukseni vaivaa häntä siinä määrin että hän miettii eroa. Hän ei ole erityisen mukava minua kohtaan ja se onkin yksi syy nykyiseen olotilaani. Kaikesta huolimatta rakastan häntä.

ap

Vierailija
8/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mies tosiaan selitti tuolla, että minun kannattaisi mennä terapiaan ja onkin siinä ihan oikeassa. Minä taas en tiedä haluanko olla hänen kanssaan, jos olemukseni vaivaa häntä siinä määrin että hän miettii eroa. Hän ei ole erityisen mukava minua kohtaan ja se onkin yksi syy nykyiseen olotilaani. Kaikesta huolimatta rakastan häntä.

ap

Voi olla, että terapia auttaisi myös pohtimaan suhdettanne ja sitä, miten paljon ongelmasi ovat miehestä lähtöisin? Vaikuttaa siltä, että voisit hyötyä terapiasta jatkat miehen kanssa tai et.

Vierailija
9/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia varmasti auttaisi, mutta nyt ärsyttää soittaa koko terapeutille. Tuntuu siltä että mies voi näin sälyttää kaikki meidän suhteemme ongelmat minun niskoilleni. Juuri nyt tuntuu siltä, etten halua nähdä miestäni enää koskaan, vaan erota ja mennä sitten terapiaan eheytymään, niin kuin nykyään on muotia. 

Pahinta tässä on, että mieheni on kaikin puolin ihana. Kaikki kaverini ja perheeni sanovat, että häntä en saa päästää menemään. Olen hullu jos eroan, mutta hulluhan mä olenkin.

ap

Vierailija
10/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia varmasti auttaisi, mutta nyt ärsyttää soittaa koko terapeutille. Tuntuu siltä että mies voi näin sälyttää kaikki meidän suhteemme ongelmat minun niskoilleni. Juuri nyt tuntuu siltä, etten halua nähdä miestäni enää koskaan, vaan erota ja mennä sitten terapiaan eheytymään, niin kuin nykyään on muotia. 

Pahinta tässä on, että mieheni on kaikin puolin ihana. Kaikki kaverini ja perheeni sanovat, että häntä en saa päästää menemään. Olen hullu jos eroan, mutta hulluhan mä olenkin.

ap

No et kai sä nyt samalle terapeutille miehesi kanssa muutenkaan menisi?

Mutta miehesi on siinä oikeassa, että omat ongelmat kyllä kannattaa hoitaa kuntoon. Ja kyllä, masentuneen itseinhoisen ihmisen kanssa on tosi raskasta olla. Olen itse ollut se masentunut ja itseinhoinen, ja jälkikäteen olen vain syvästi kiitollinen ihmisille, jotka eivät hylänneet minua silloin, sen verran raskas olin.

Ja sitten on myös niin, että n.20-25% ihmisistä ei edes halua parantua. Mahdatko kuulua heihin?

Vierailija
11/12 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat epävakaalta. Rakastat miestä, mutta haluat hänestä eroon, haluat terapiaan, mutta suutut kun sitä ehdotetaan, et halua enää koskaan nähdä miestä, vihaat itseäsi, näet terapian nyt vain keinona syyllistää sinua vaikka aiemmin olet itsekin sitä halunnut. Kannattaa ensin hakea apua, pyytää persoonallisuustestausta ja miettiä sitten sen jälkeen muita kuvioita.

Terveisin epävakaa ja nykyisin hyvinkin tasapainoinen DKT:n jälkeen.

Vierailija
12/12 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin epävakaa ja nykyisin hyvinkin tasapainoinen DKT:n jälkeen.

Onneksi olkoon. Pystyisitkö pienen mainospuheen heittämään tuosta dialektiivisesta käyttäytymisterapiasta? Kuinka kauan olit terapiassa? Kuinka pysyviä tulokset mielestäsi ovat olleet, tai miten vaikeaa on ollut olla lipsumatta vanhoihin ajatusmalleihin?