Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minulla voi olla? (Yöllisestä oireilusta)

Vierailija
08.04.2018 |

Yö olisi edessä ja pelottaa :(
Tätä on nyt jatkanut n. parisen viikkoa..
Herään lähes joka yö tukehtumisen tunteeseen. Joudun nieleskelemään ja kakomaan, jotta saan taas henkeä. Menevät alta minuutissa ohi ja voivat toistua useasti yössä.
Eräs yö heräsin tähän ja lisäksi minulla oli aivan valtavan kylmä. Ajattelin jo, oliko sydän voinut pysähtyä hetkeksi ja siksi noin.

Onko kenellekään ollut vastaavaa? Mistä ihmeestä tällainen yhtäkkinen oireilu voi johtua?

Lääkäriin menen alkuviikosta. En enää jaksa enkä uskalla elää tämän kanssa. Tulevat yöt aina pelottaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen nuorehko, n. kolmekymppinen ja hoikka. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholia juon todella harvoin.

Vierailija
2/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaatko? Joku syy uniapneaan. Joku muu kuin ylipaino. Suu auki ja limakalvot kuivuu.

Mutta voihan se olla paniikkikohtaukskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänihuulisalpaus?

Vierailija
4/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?

Vierailija
5/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi? Mulla tulee tuollaista välillä, kun hapot nousevat kurkkuun.

Vierailija
6/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksia tulin kanssa ehdottamaan.

Vierailija
7/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi minullekin tuli mieleen. Kokeile nostaa sängyn pääpuolta vähän ylemmäs. Laita vaikka kirjoja sängyn jalkojen alle, tai sitten esim. tyynyjä tai pyykeitä patjan alle korokkeeksi. Niin, että korotus tulee vyötäröstä asti, pelkkä korkea tyyny ei auta. 

Vierailija
8/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minulla on öisin jatkuvasti jano. Juon useasti yön aikana. Ja aamulla herätessä suu tuntuu todella kuivalta.

Selälleen nukkuessa olen huomannut tämän olevan pahinta. Siksi alankin nukkumaan aina kyljeltään, mutta herään silti selällään.

Psyykkistä syytä itse eniten epäilin/epäilen.

Vuosia sitten kylläkin sairastin masennuksen eikä siinä ollut tällaista lainkaan.

Ollut henkisesti aika raskasta ja stressaavaa aikaa, voikohan siitä tulla näin rankat oireet?

Tämä on niin pelottavaa, että ei uskalla taas nukahtaa :(

Ennen minulla ei siis ole koskaan ollut mitään vastaavaa, alkoi ykskaks pari viikkoa sitten.

Vierailija
9/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtaus. Mulla alkoi myös just tuolla tavalla öisin, ja meni pitkään ennen kuin tajusin (ja lääkäri tajusi) mitä ne oli. Luulin oikeasti kuolevani johonkin sydänvikaan.

Vierailija
10/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea, siinä kuivuu myös suu. Sitä on myös hoikilla ihmisillä

Vierailija
11/11 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkikohtaus. Mulla alkoi myös just tuolla tavalla öisin, ja meni pitkään ennen kuin tajusin (ja lääkäri tajusi) mitä ne oli. Luulin oikeasti kuolevani johonkin sydänvikaan.

Oliko sinulla näitä joka yö?

Mitä muuta oireilua?

Paniikkikohtaukset myös tuttuja vuosien takaa, mutta silloin ne olivat aivan erilaisia ja kokonaisvaltaisempia. Olo oli pelokas, itkuinen, tärisin jne.

Nyt vaan herään siihen, että tunnen tukehtuvani. Nieleskelen, haukon niin kauan että saan taas henkeä ja ei muuta oiretta.

Paniikkikohtaus ei olisi huonoin vaihtoehto syyksi. Uskallan hakea apua ja tiedän, että ne loppuvat aikanaan.

Tuosta apneasta luin myös, siihenkin oireet sopisivat.

Tämä kaikki vaan alkoi niin puskista, että pelottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän