Hankkikaa mehulinko
laadukas sellainen, jossa moottorin teho riittää jauhamaan koviakin vihanneksia ja hedelmiä.
Hankimme sellaisen, maksoi n. 250,00 € ja voin kuukauden käytön jälkeen kertoa, että tämä olisi pitänyt hankkia jo ajat sitten (oliko niitä laadukkaita kotikäyttöön ajat sitten?).
Ero aineenvaihdunnassa, jaksamisessa ja ylipäätään olossa on huomattava.
Syömällä perinteiseen tapaan vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä ei minulle ja puolisolleni ainakaan ole tuonut samaa vaikutusta, eli suosittelen 10+
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vihanneksia mehustat? Miten käytät mehuja, aterian korvikkeena? Mitä teet syntyvälle mehustusjätteelle? Onko ruokamenot kasvaneet mehustuksen myötä?
Mäski on ainakin toistaiseksi mennyt biojätteisiin. Jos tekisi pelkistä porkkanoista, niin sitä mäskiä voisi kait hyödyntää, tai miksei kaikkea jossain keitossa.
(Tällä)lingolla saatava mehu on paksua ja näin ollen myös hyvin täyttävää. Ihan kaikkia hedelmiä ei tosin voi käyttää niiden koostumuksen vuoksi, kuten banaania ja kiiviä, mutta muuten voi tämän kuukauden käytön perusteella mielikuvitus olla rajaton; porkkana (puoli-ilmaista), rukola, pinaatti, parsakaali, tomaatti, paprika, kurkku jne. ja kaikki marjat+valtaosa hedelmistä (sitrukset toki kuorittuna). Kaikki marjat menee hyvin.
Mitään ei tarvi miettiä, että miltä maistuu sekoitussuhteiden osalta, aina on ollut todella hyvän makuista. No joo, kerran lisättiin yksi täysi jalopeno ja muuten ok, mutta tulista oli 😀
Ruokakustannukset eivät ole juurikaan nousseet, koska tämä korvaa täysin yhden täyttävän aterian ja jos ei mene siitä lähimmästä pikku K-marketista hakemaan aineksia.
ap
Täyttäähän ne mehut, mutta eka pierasulla on nälkä. Eikä ne ateriaa korvaa, koska rasva ja proteiini puuttuu.
Ei mehu mikään aterian korvike olekaan.
Miksi sitten marketit ovat täynnä erilaisia tuoremehuja, muuta purkkijuotavaa ja "laittimehuja" jne? Kyllä joskus voi (terveellistä) mehua juoda niin, ettei laske kaloreita. Ei kukaan mitään viittä litraa kerralla linkoa ja ryystä. Mulla ainakin paino on normaali, eikä nouse tai jojoile, vaikka saatan joskus juoda enemmänkin. (Leipäkonekin myös kovassa käytössä, emmekä ole lihavia. Ihanan lisäaineetonta leipää ja juuri sitä mistä tykkää.)
Aamulla juon puuron ohessa mielelläni kotimaisista omenoista lingotun mehun. En juo kahvia lainkaan, joskus teetä. Ja kertaakaan ei ole kukaan vaivautuneena kieltäytynyt, kun olen kysynyt käymään tulleelta ystävältä, että maistuisko mehu? Päinvastoin, osa on hankkinut itsekin lingon tai puristimen.
Juureksia menee isot määrät ja kasviksia joka aterialla. Olen jotunut käymään erinäisestä syystä veriarvojen mittauksessa ja kaikki hienosti kohdillaan.
Itse ostin täältä www.raakapuoti.fi/category/2/mehustimet tuollaisen Vidia Sj 002 mehustimen. Ennen oli mehulinko käytössä, eikä se ollut kovin hyvä. Tällä uudella tulee paljon enemmän mehua aineksista ja pystyy mehustamaan myös kasviksia aika hyvin. Ihan kiva harrastushan tämä on, hintaa tosin tulee hieman. Jos mehustaminen ei kiinnosta niin smoothieta saa heposti normi tehosekoittimella.
En, tykkään syödä kasviksia enkä juoda niitä.